Разработка урока по ФГОС НОО
Оценка 4.9

Разработка урока по ФГОС НОО

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
2 кл
12.04.2019
Разработка урока по ФГОС НОО
Публикация является частью публикации:
план урока 2 класс.docx
Исупова Оксана Вячеславовна  учитель английского языка  МБОУ «СОШ №7» Методическая разработка урока НОО План урока УМК   Афанасьева О.В., Михеева И.В.  Радужный  Английский /Rainbow  English   2 класс Тема: Употребление форм глагола to be am, is are 1. Организационный момент ­приветствие, настрой на работу ­Good morning, boys and girls. I’m glad  to see you. Let's sing a “ Hello­ song” (Children sing  the song,  student's book, ex.1 p.18, part 1) ­Thank you all, it was a great song! 2. Речевая зарядка, подготовка к активному усвоению материала ­Now, let' work a little. Look at the screen, read the questions and ask someone in the class( pupils  ask a question and pass the baloon) ­Look, here is the last question “ Where is he from?”, how to answer it? 3. Введение нового материала ­ Look at the screen, they are our guests and  they are all from different towns He is from ...She is from… They are from… ­what do you think we'll talk about? (pupils try to guess) ­Now, listen and look at the screen( учитель объясняет, что в английском языке есть Дракоша  To BE с тремя головами Am, Is, Are. На каждой голове должна быть своя кепочка:  местоимения  I­am;  he, she,it­is; we, you, they­are),  Сегодня у нас в гостях на уроке Дракоша с друзьями, они приготовили разные задания для вас 4. Фонетическая зарядка (просмотр двух видеороликов на правила  чтения  гласных O, U) ­So, let's listen and repeat the sounds, look at the screen and read  the words. Дети оценивают чтение одноклассников , поднимая смайлики:зелёный, красный, синий 5. Актуализация нового материала. Развитие лексических навыков ­ Now, find  the odd word in each line.( pupils read the words, choose the odd one, explain, others  show a smile: green­right, red­wrong) ­Match  the Russian and English pronouns ( check by showing a smile) 6. Making a dynamic pause, singing a song and dancing to it “If you're sleepy, sleepy, sleepy...take  a nap” 7.Закрепление материала ”Making the sentences into a logical order to make a story about two brothers ­Reading the story in chain one by one ­Now, please, make your own stories about friend of Drakosha ­Look at the  screen, there are some missing words, you are to fill in the words.( pupils write in the  cards) Teddy(Emily, Harry) ...from... He(She)…  …. He... He …. not …. He…. …… He…. (London, is,little, big, cute, happy, brown.) 10. Reading the texts, estimating. 11.Домашнее задание. Рефлексия. Оценки.

Разработка урока по ФГОС НОО

Разработка урока по ФГОС НОО

Разработка урока по ФГОС НОО

Разработка урока по ФГОС НОО
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
12.04.2019