Разработка урока в 7 классе, раздел " Entertainment and Media"
Оценка 4.8

Разработка урока в 7 классе, раздел " Entertainment and Media"

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
7 кл
13.02.2018
Разработка урока в 7 классе, раздел " Entertainment and Media"
Урок разработан в соответствие с учебной программой 7 класса издательство express publishing "Exel", при планирование урока было учтены возрастные особенности учащихся. В заключении урока имеется рефлексия, что позволит четко отследить как усваивается новый материал у учащихся.Также имеется презентация к уроку.разработка урока
Entertainment and Media. Lesson plan 1.docx
Lesson plan 7.3 B Entertainment  and Media Date:  26.01. 2018 Grade 7  Theme of the lesson: School: 3, Tekeli Teacher’s  name: Ushenina T.S. Number  present: Focusing on TV programs and films  absent: Learning  objectives(s) that  this lesson is  contributing to 7.C3 Respect differing points of view 7.S5 Keep interaction with peers to negotiate, agree and organize  priorities and plans for completing classroom tasks 7.UE7 Use a variety of simple perfect forms to express recent, indefinite  and unfinished past on a range of familiar general and curricular topics Lesson objectives All learners will be able to:  Know 50 % of vocabulary related to “Entertainment and media   Use present perfect and present simple tenses with no more than   Use no more than 2­3phrases to express the opinion about the  (genres)”; two or three mistakes; film.    Most learners will be able to:  Know 60 % of vocabulary related to “Entertainment and media   Use present perfect and present simple tenses with no more than   Use no more than 3­4phrases to express the opinion about the  (genres)”; two mistakes; film.    (genres)”; Some learners will be able to:   Know 90 % of vocabulary related to “Entertainment and media   Use present perfect and present simple tenses with no mistakes;  Use 5­6 phrases to express the opinion about the film.    Use subject specific vocabulary, use appropriate Present Perfect and  Present Simple Tenses Responsibility , Global Citizenship  Arts In the previous unit, learners developed listening and speaking skills  working creatively and cooperatively in groups while discussing TV  programmes and films. Blended learning tools as projector or Smart board for showing a  presentation, online video resources Accept diversity of other cultures Discussion of film genres popular in Kazakhstan  Student centered teaching: respect, support and scaffolding;  To create a friendly atmosphere for collaborative work. Promote a sense of self­esteem and self­respect and respect for others  among all the learners. Everyday classroom precautions will ensure that safety measures are  provided to prevent the exposure of electrical power cords Language  objective Value links Cross curricular  links Previous learning Use of ICT Intercultural  awareness Kazakh culture Pastoral Care Health and  Safety Planned timings 2 min. Planned activities Resources   Group – division:  Put  strips or stars of coloured paper into a box. Then, learners should reach inside the box. After that, learners holding the same colours will form a group.  Strips or stars of coloured  paper according to the number of learners in class Lead­in: 3 min. Show learners the video “Introduction to film  genres”.  After watching the video learners  should try to guess the topic of the lesson. Before watching the video give learners the task to  answer the questions on the video. Learners can  work in groups discussing the answers to the  given questions. Questions: 1. What are the differences between films which  you have watched in the video? (Answer: The  differences between films are genres).   2. Describe in some words the film genres you  have watched in the video. (Work in groups) Elicit the genres from learners and write down  them on the whiteboard.  Learners should guess  the lesson objectives (scaffold learners if it is  necessary). Today you will:  Learn new words connected with the film  genres,  new words  “Entertainment and  media (films)”;  Describe the film genres using the new  vocabulary.  https   atch   .  youtube  ://   www     iOdP   3  pA  ?  v  =  r  620   .  com   /  w PPP slide 4 Unit 7.3 B Entertainment and  Media. Didactic material 1  Questions on the video PPP,  slide 1, 2, 3 The main part of the lesson Vocabulary practice:  Give the vocabulary connected with the  topic of the lesson. Learners should 1)  think about the headings to the words; 2)  put them in the boxes under these  headings. Learners work in groups. Then,  they exchange their ideas in groups (peer­ assessment).  Unit 7.3 B Entertainment and  Media. Didactic material 2  Vocabulary practice (Level 1) Unit 7.3 B Entertainment and  Media. Didactic material 3  Vocabulary practice (Level 2)  Give the task guess the name of the film  5 min. 2  min. Main  part  15  min. 10 min. by the description.  Give the vocabulary adjectives PPT  \  Learners get the task mach the two  columns  Learners play “A movie genre” quiz.  Learners can work in two groups. While  watching the video task they should try to  guess the genre they have studied before.  (WG)   https://youtube/fyCmFYQJ_7 k online video “A movie  genre” Stickers for writing reflection  on the lesson Reflection Give the learners the stickers where they can give the reflection according to the content of the  lesson:    1) What did you learn during the lesson?  2) What skills did you try to develop during  the lesson?  Learners should write three best moments during  the lesson, and one moment which was  not so  good.   Home task: Learn   the   film   genres   by   heart.   Prepare   the description of one film genre you like most of all. Assessment criteria:       no more than 5­6 sentences; no   more   than   4­5   words   specifically related to the studied topic; 2­3   pictures   illustrating   the   genre   (e.g. films); grammar accuracy; accurate pronunciation; fluent speech. Assessment – how are you  planning to check learners’  learning? Critical thinking Learners work in groups, apply skills   and   knowledge   to   a practical   and   cooperative   task. Learners work in groups in the form   of the   cumulative discussion.    Observe learners when  participating in discussion.  Did the group dynamics  work? Did each learner  contribute to the  discussion? If not, why  not? (e.g. didn’t understand what to do; not so  confident speaking  English; not interested in  topic; other)   Discuss   with   the   learners what they learned from the lesson. Could they express what   they   had   learned about   the   topic   of   the lesson? Could they express which   skills   they   had developed? Additional information Differentiation – how do  you plan to give more  support? How do you  plan to challenge the  more able learners? More support:   More support:   Provide less able  learners with the  vocabulary task on the  topic so they can make  up 5 sentences with the new words.   Create mixed ability  groups for discussion.  Ensure they are not  always in the role of  timekeeper.  More able learners:   Work with the  vocabulary task on the  topic so they can make  up 8 sentences with the new words.   Encourage them to  justify their opinions. Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: Differentiation of the tasks on the vocabulary practice. 2: Dividing learners into groups for cumulative discussion. Playing the game on the film  genres using online resource. What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1: Work in groups where the learners could be of different abilities (language and prior content knowledge). 2: Paying attention to the psychological characteristics of the learners. What have I learned from the lesson about this class or individuals that will inform my next  lesson? I will pay attention to the psychological characteristics of the learners in order to distribute the  work in class among learners (roles in groups). Appendix 1 Questions on the video Task 1. Watch the video “Introduction to film genres”.  Task 2. Answer the questions on the video: 1. What are the differences between films which you have watched in the video? 2. Describe in some words the film genres you have watched in the video. Appendix 2 Vocabulary Practice: Task on the topic “Entertainment and media”.  Think about the headings to the following words and put them in the boxes under these  headings: Film,   presenter,   newscaster,   broadcast,   episode,   switch,   series,   cartoon,   newsflash, viewer,   commercial,   scene,   quiz,   repeat,     informative,   sitcom,   announcer,   show,   producer, drama, comedy, interviewer, documentary, talk show.  Make up 5 sentences with the new words given above. Appendix 3 Vocabulary Practice: Task on the topic “Entertainment and media”.  Think about the headings to the following words and put them in the boxes under these  headings: Film,   presenter,   newscaster,   broadcast,   episode,   switch,   series,   cartoon,   newsflash, viewer, commercial, scene, quiz, repeat, informative, sitcom, announcer, show, producer, drama, comedy, interviewer, documentary,  talk show.  Make up 8 sentences with the new words given above. Appendix 4 Formative Assessment Use of English Student’s name ____________________________________________________  Grade ______ Level 1  Unit Learning Objectives   Level thinking skills of Assessment criteria 7.3B: Entertainment and Media 7.L1 Understand with little support the main points in extended talk on a limited range of general and curricular topics 7.L4 Understand with little support some of the implied meaning in  extended talk on a limited range of general and curricular topics. Comprehension Application  Analysis Identify the possible headings to the words;   Use at least 5­6 words of the Topical vocabulary;  Make up 5 sentences with the given words;  The sentences should be clear, topically related;  The sentences should be grammatically accurate (using Present  Perfect forms). Task: ­ ­ Read the given words on the topic “Entertainment and Media”; ­ Think about the possible headings to the words; ­ Put the words under these headings;      Make up 5 sentences using the words given above. Appendix 5 Formative Assessment Student’s name ____________________________________________________  Grade ______ Use of English Level 2  Unit Learning Objectives   Level thinking skills of Assessment criteria 7.3B: Entertainment and Media 7.L1 Understand with little support the main points in extended talk on a limited range of general and curricular topics 7.L4 Understand with little support some of the implied meaning in  extended talk on a limited range of general and curricular topics. Comprehension Application  Analysis Identify the possible headings to the words;   Use at least 6­8 words of the Topical vocabulary;  Make up 5 sentences with the given words;  The sentences should be clear, topically related;  The sentences should be grammatically accurate (using Present  Perfect forms). Task: ­ ­ Read the given words on the topic “Entertainment and Media”; ­ Think about the possible headings to the words; ­ Put the words under these headings;      Make up 8 sentences using the words given above.

Разработка урока в 7 классе, раздел " Entertainment and Media"

Разработка урока в 7 классе, раздел " Entertainment and Media"

Разработка урока в 7 классе, раздел " Entertainment and Media"

Разработка урока в 7 классе, раздел " Entertainment and Media"

Разработка урока в 7 классе, раздел " Entertainment and Media"

Разработка урока в 7 классе, раздел " Entertainment and Media"

Разработка урока в 7 классе, раздел " Entertainment and Media"

Разработка урока в 7 классе, раздел " Entertainment and Media"

Разработка урока в 7 классе, раздел " Entertainment and Media"

Разработка урока в 7 классе, раздел " Entertainment and Media"

Разработка урока в 7 классе, раздел " Entertainment and Media"

Разработка урока в 7 классе, раздел " Entertainment and Media"

Разработка урока в 7 классе, раздел " Entertainment and Media"

Разработка урока в 7 классе, раздел " Entertainment and Media"

Разработка урока в 7 классе, раздел " Entertainment and Media"

Разработка урока в 7 классе, раздел " Entertainment and Media"

Разработка урока в 7 классе, раздел " Entertainment and Media"

Разработка урока в 7 классе, раздел " Entertainment and Media"

Разработка урока в 7 классе, раздел " Entertainment and Media"

Разработка урока в 7 классе, раздел " Entertainment and Media"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
13.02.2018