Разработкт уроков по вариативному компоненту
Оценка 5

Разработкт уроков по вариативному компоненту

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
6 кл
23.10.2019
Разработкт уроков по вариативному компоненту
Публикация является частью публикации:
Formal and informal English.docx
School: Egindibulak Teacher name: Shaikhiyeva L. B. Number present: Number absent: Formal and Informal English  To teach or revise the rules of writing emails in English by studying the  differences between formal letters, and informal and semi­formal emails  Planned activities Resources Term 4   Date:17/05/19 Grade 6__ Theme of the lesson: Learning  objectives(s)  that this lesson  is contributing  to Plan Planned timings Beginnin g the lesson Main Activities Introduction  The main focus will be on writing semi­formal emails, and  the students will send an email to a tourist information  centre of their choice using the rules they will have studied  in the first half of the lesson. I have done this lesson several times myself and although not all of the students received  replies from the information centres they emailed, most of  them did, which in itself gave them much satisfaction.  The lesson is suitable for intermediate students and above,  although if simplified could be adapted for use with lower  levels.  Procedure   •  Ask students what factors are important for them when they are choosing a holiday (e.g. weather, accommodation, activities, costs, culture, food, history etc.). Ask students where   they   usually   get   information   about   a   holiday destination   (e.g.   guidebooks,   Internet,   recommendations from   friends).   Ask   if   they   have   ever   emailed   a   tourist information centre before a  holiday. The answer will probably be no.    •   Tell them that in this lesson they will be emailing a tourist information centre in a city of their choice to get information about that place. Put the students into pairs and tell them to try to decide on a place in the world that they would   both   like   to   visit.   Give   them   a   few   minutes   to discuss this and then go round the classroom asking where each pair would like to go.   •  Tell the class that before they write their emails, you are going to go through some of the rules of email writing.    i)   Ask them what style of writing they would use, if writing a letter to e.g. a prospective employer. The answer is formal.  ii)  Then ask what style of writing they would use to email a close friend. The answer is informal.  iii)   Finally ask what style of writing they would use if emailing  a formal  recipient.  The  answer is  semi­formal. Ask them what style of writing should be used to write to a tourist information centre (semi­formal).   •  Give out the cut up strips (worksheets 1, 2a and 3) and ask them to group them into a formal letter, a semi­formal email and an informal email, and then to put the strips into the right order. Go round checking DOS  •  Use an informative subject line,   which   says   what   the email is about.  •  Write the most important  information first.  •     Use   numbers   and   bullet points   to   make   the   message clearer.  •  Use simple grammar. Avoid things   like   the   passive.   (As emails   are   a   fast   means   of communication,   they   tend   to be less wordy and complex  than formal letters.)  •  Write short sentences.  •  Use paragraphs to keep the email   clear   and   easy   to understand   Write   ‘hello’   as   your DON’TS  •   subject line.  •     Write   about   irrelevant issues.   The   reader   will   soon hit   ‘delete’   if   the   email doesn’t get to the point.  •   Give personal information that   you   don’t   want   anyone else   to   know.   (The   email could   end   up   in   the   wrong hands)  •   Use capital letters to write whole words as in emails, this is considered shouting.  •   Use different fonts in the email recipient’s computer may not be  compatible)  •  Use Italics (the reason may be   misunderstood,   due   to cultural differences).  •  Use exclamation marks.  •   Use abbreviations like coz and uni, as the recipient may not understand them.  •  Use acronyms like BTW for the same reason.  •  Use smileys. They may be  misunderstood   and   come across as unprofessional.   (the   Self­assessment. “Five”. Children draw a picture of their hand and write the most important things about the lesson on each finger. The thumb ­ something interesting, the index finger ­ something difficult, the middle one ­ something that was not enough, the   ring   finger   ­   the   mood,   the   little   finger   ­   the suggestions. Ending the lesson

Разработкт уроков по вариативному компоненту

Разработкт уроков по вариативному компоненту

Разработкт уроков по вариативному компоненту

Разработкт уроков по вариативному компоненту
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
23.10.2019