Сабақ жоспары 5 сынып
Оценка 4.7

Сабақ жоспары 5 сынып

Оценка 4.7
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
04.05.2017
Сабақ жоспары 5 сынып
The Tower of London was founded in 1078 when William the Conqueror ordered the White Tower to be built inside the SE angle of the City walls, adjacent to the Thames. This was as much to protect the Normans from the people of the City of London as to protect London from outside invaders. William ordered the Tower to be built of Caen stone, which he had specially imported from France, and appointed Gundulf, Bishop of Rochester as the architectThe Tower of London was founded in 1078 when William the Conqueror ordered the White Tower to be built inside the SE angle of the City walls, adjacent to the Thames. This was as much to protect the Normans from the people of the City of London as to protect London from outside invaders. William ordered the Tower to be built of Caen stone, which he had specially imported from France, and appointed Gundulf, Bishop of Rochester as the architect
cабақ жоспары 5.docx
№1/ 1           Date:__________                                                           [email protected] Grade:____________       The theme of the lesson:           My name is Omar.                                   The aims of the lesson:1)  Educational: Presentation of the lesson about My name  is Omar,  to train   new words and discussion an English language  2)  Developing: To develop the pupils habits of the oral speech , to develop     pupils creative and logical abilities, understanding, reading and writing, grammar  and lexical skills.                                      3) Bringing­up: to bring up love and interest to the subject, to respect each   other,  to create an English atmosphere in the classroom. Inter­subject connection: Kazakh, English The type of the lesson: presentation, integrative Methods of teaching: training, explanation, demonstration, interaction The equipment of the lesson: diagrams on the tasks, pictures, posters, computers, interactive board.                                                The procedure of the lesson Organization moment I) a) Greetings ­Good morning children? ­How are you? b) A talk about on duty ­Who is on duty today? ­Who is absent today?        c) A talk about the weather? ­What day is it today?                   ­What season is it now?  ­What date is it today?                 ­ What month is it now? Phonetic drills  II) Good morning, good morning  Good morning to you  Good morning dear Teacher  We are glad to see you! http://urazimbetov.jimdo.com/ III) The  Presentation of the new theme  What’s your name? Как тебя зовут? My name is Omar.   Меня зовут Омар T­Ch­T­Ch……. Hello my name is Colin And my name’s Carol ­ To learn children new words Listen ­ учить Repeat ­ повторять Say­ говорить Talk to your friend­ разговаривать с другом Answer the question­ отвечать на вопросы ­ Talk to your friend  Good morning! Hello my name is …….. And my name’s ……….. ­ To work with book              Hello!               My name's Colin.               And my name's Carol.             What's your name?             Exercise 1. Listen and repeat.            Colin: Hello!             Omar: Hello!            Exercise2. Talk to your friend.            ­ Hello!             …………….          Exercise 3. Listen and repeat.            Colin: Hello, my name's Colin.             Omar: Hello, my name's Omar.              Exercise 4. Talk to your friend Control of understanding  IV) Conclusions and marks V) Home task Exercise  [email protected] http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected] №2/ 2                  Date:__________                         Grade:____________ The theme of the lesson:           Good morning! The aims of the lesson:1)  Educational: Presentation of the lesson about Good  morning, Good afternoon, Good evening, Good bye,  to train  new words and  discussion an English language 2)  Developing: To develop the pupils habits of the oral speech , to develop              pupils creative and logical abilities, understanding, reading and writing, grammar  and lexical skills to learn 7 Letters. 3) Bringing­up: to bring up love and interest to the subject, to respect each   other,  to create an English atmosphere in the classroom. Inter­subject connection: Kazakh, English The type of the lesson: presentation, integrative Methods of teaching: training, explanation, demonstration, interaction The equipment of the lesson: diagrams on the tasks, pictures, posters, computers, interactive board. The procedure of the lesson I) Organization moment a) Greetings ­Good morning children? ­How are you? b) A talk about on duty ­Who is on duty today? ­Who is absent today? c) A talk about the weather? ­What day is it today?                   ­What season is it now? ­What date is it today?                 ­ What month is it now? II) Phonetic drills Good morning, good morning Good morning to you Good morning dear Teacher http://urazimbetov.jimdo.com/ We are glad to see you! [email protected] III) Check up the home task IV) The  Presentation of the new theme ­ Dear children today we are to learn greeting an English language Good morning – Доброе утро! Good afternoon – Добрый день! Good evening – Добрый вечер! Good bye ­   Досвиданье! ­ To work with pictures ­ To work with books Exercise 1. Listen and repeat. a) Good morning, Mr. Tailor. Good morning, Colin. b) Good afternoon, Miss Brown. Good afternoon, Mrs. Evans. c) Good evening, Mr. Tailor. Good evening, Mr. Evans. d) Good­bye, Mrs. Evans. Good­bye, Miss Brown. Exercise 2 Role play. Act out exercise 1 (a, b, c, d) with your friend.Exercise 3 Say "Good morning (afternoon)!" to your: teacher; a) friend. Exercise 4. Listen and repeat. Colin: Hello, I'm Colin, what's your name? Omar: Hello, my name's Omar. Exercise 5. Talk to your friend. Hello, I'm What's your name? Hello, my name's Exercise 6.   Listen to the conversation. Who's speaking? Choose the correct word. Colin — Asel V) Mr. Evans — Miss Brown Carol — Omar Control of understanding ­ Listen and repeat the letters Aa,  Bb,  Cc,  Dd,  Ee, Ff, Gg ­ Write the letters ­ Language Note! I’m­ I am http://urazimbetov.jimdo.com/ Mr – обращение к мужчине Mrs –обращение к женщине Mss – обращение к девушке [email protected] VI) Conclusions and marks    Home task Exercise :                       №3/ 3                 Date:__________                                                         Grade:________      The theme of the lesson:           Where are you from! The aims of the lesson:1)  Educational: Presentation of the lesson about Where are  you from,  to train  new words and discussion an English language  2)  Developing: To develop the pupils habits of the oral speech , to develop     pupils creative and logical abilities, understanding, reading and writing, grammar  and lexical skills to learn Numbers 1­10 and letters .  3) Bringing­up: to bring up love and interest to the subject, to respect each   other,  to create an English atmosphere in the classroom. Inter­subject connection: Kazakh, English The type of the lesson: presentation, integrative Methods of teaching: training, explanation, demonstration, interaction The equipment of the lesson: diagrams on the tasks, pictures, posters, computers,  interactive board.                                                  The procedure of the lesson I)Organization moment a) Greetings ­Good morning children? ­How are you? b) A talk about on duty ­Who is on duty today? ­Who is absent today?        c) A talk about the weather? ­What day is it today?                   ­What season is it now?  ­What date is it today?                 ­ What month is it now? II) Phonetic drills                   Aa as   [ei] Jane  http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected]                         [ae] Ann, Dan                         [ә] Ada,  Japan             Jj [dз]  Jane, Jam      ­  To work with dialog                Hello!                       What is you name?                      My name is  Marat.                      What is your surname?                       My surname is …. III) Check up the home task IV) The  Presentation of the new theme ­ Where are you from? Где ты живеш?  I’m from Kazakhstan      Я из Казахстана                        Where are you from in Kazakhstan?             I’m from Shelek. ­ Listen and repeat the letters Aa,  Bb,  Cc,  Dd,  Ee, Ff, Gg, Hh, Ii,  Jj, Kk, Ll, Mm, Nn, Oo, Pp ­ Write the letters  ­ To work with books                  Exercise 1 listen and repeat           Where are you from Omar?           I’m from Kazakhstan.           Exercise 2 Talk to your friend           Where are you from­­­­­­­­­­?           I’m from ­­­­­­­­­­­­­­­­­­.                    Exercise 3 Talk to other friends. http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected]                    Exercise 4 Listen and repeat.                    Exercise 5 Talk to you friend.                    Exercise 6 listen and repeat.       ­ Study the numbers  0­zero                               6 – Six 1­ One                              7­ Seven 2­ Two                              8 ­ Eight 3­ Three                            9­ Night 4­ Four                             10­ Ten  5­ Five                Knowledge practice  ­ Spell the names of boys and girls ­ Spell the names of cities in Kazakhstan Astana, Taraz, Aktay, Semey,Pavlodar . . . . . . . . . V) Control of understanding  ­ Count from 0 to 10 and from 10 to 0 ­ Calculate and write 1+1 = 2+4= 7+2= 5+5=                VI) Conclusions and marks                                 Home task  Exercise: №4/ 4                  Date:________                                   The 5th  grade      The theme of the lesson:       How are you? The aims of the lesson:1)  Educational: Presentation of the lesson about  How are  you? and  Which class are you in?, to train  new words and discussion an English  language  2)  Developing: To develop the pupils habits of the oral speech , to develop    pupils creative and logical abilities, understanding, reading and writing, grammar  and lexical skills to learn Numbers 11­20 and letters .  3) Bringing­up: to bring up love and interest to the subject, to respect each   other,  to create an English atmosphere in the classroom. Inter­subject connection: Kazakh, English The type of the lesson: presentation, integrative http://urazimbetov.jimdo.com/ Methods of teaching: training, explanation, demonstration, interaction [email protected] The equipment of the lesson: diagrams on the tasks, pictures, posters, computers interactive board.                                                  The procedure of the lesson I)Organization moment a) Greetings ­Good morning children? ­How are you? b) A talk about on duty ­Who is on duty today? ­Who is absent today?        c) A talk about the weather? ­What day is it today?                   ­What season is it now?  ­What date is it today?                 ­ What month is it now? II) Phonetic drills               Hello !              How are you?              I’m fine               Thank you!      ­  To work with dialog           Colin:  Hello, Omar.                  Omar: Hello, how are you?                  Colin:   I'm fine, thank you. And you?                  Omar,; I'm OK, thanks.                  Colin:  Which class are you in?                  Omar: I'm in 5A. What about you?                  Colin:   I'm in 7C. III) Check up the home task IV) The  Presentation of the new theme ­ Listen and repeat  http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected] How are you? I’m fine thank you Which class are you in? I’m in 5 A ­ To work with pictures I’m fine. I’m Ok. I’m well. I’m very well. I’m all right. I’m so­so.   ­ Study the numbers        11­eleven              16 – sixteen       12 – twelve                17­ seventeen       13 – therteen             18­ eighteen       14 – fourteen             19­ nineteen 15 –fifteen                 20 – twenty V) Knowledge practice  ­ Role play ­ Doing Exercises 5     Exercises 6             Exercises 7 ­ Talk to you friend  VI) Conclusions and marks                                 Home task  Exercise: http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected] №  5/ 5                 Date:________                                   The 5th  grade      The theme of the lesson:       How old are you? The aims of the lesson:1)  Educational: Presentation of the lesson about  How old  are you?  to train  new words and discussion an English language  2)  Developing: To develop the pupils habits of the oral speech , to develop    pupils creative and logical abilities, understanding, reading and writing the  countries name’s, grammar and lexical skills to learn  letters and phonetical  material .  3) Bringing­up: to bring up love and interest to the subject, to respect each   other,  to create an English atmosphere in the classroom. Inter­subject connection: Kazakh, English The type of the lesson: presentation, integrative Methods of teaching: training, explanation, demonstration, interaction The equipment of the lesson: diagrams on the tasks, pictures, posters, computers,  interactive board.                                                  The procedure of the lesson I)Organization moment a) Greetings ­Good morning children? ­How are you? b) A talk about on duty ­Who is on duty today? ­Who is absent today?        c) A talk about the weather? ­What day is it today?                   ­What season is it now?  ­What date is it today?                 ­ What month is it now? Phonetic drills  ­Sing a song “What’s your  name?” II) http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected]   ­  To work with dialog At Colin’s party            Colin: Hello, Omar. How are you?                  Omar:  Oh, I'm OK, thanks. And you?                  Colin:  I'm well, thank you.                 Omar:  How old are you today?                 Colin:  I'm 14. And you?                Omar: I'm 11. III) Check up the home task IV) The  Presentation of the new theme ­ Listen and repeat   How old  are you?             I’m 10. ­ Talk to you friend  How old  are you?  I’m …………….. ­ Study the letters Qq,  Rr,  Ss Tt, Uu ­ Write the letters ­ Spell the words  England,  Bulgaria, Albania, France, Poland, Iran, Iraq, Canada, Holland,  Japan, Korea, Russia, India, Spain, the USA. V) Knowledge practice  Listening, speaking, reading and writing ­ Read exercises 8 at page 29 ­ Match the answers  exercises 9  at page 29 VI) Control of understanding  http://urazimbetov.jimdo.com/ Answer the questions [email protected] ­ What’s your name? ­ Where’re are you from? ­ How are you? ­ How old are you? ­ Which class are you in? VII) Conclusions and marks                                 Home task  Exercise: №  6/6     Date:________                                   The 5th  grade      The theme of the lesson:       Test  The aims of the lesson:1)  Educational: Presentation of the lesson to review  grammar   2)  Developing: To develop the pupils habits of the oral speech , to develop    pupils creative and logical abilities to writing test   3) Bringing­up: to bring up love and interest to the subject, to respect each   other,  to create an English atmosphere in the classroom. Inter­subject connection: Kazakh, English The type of the lesson: review  Methods of teaching: training, explanation, demonstration, interaction http://urazimbetov.jimdo.com/ The equipment of the lesson: test                                                   The procedure of the lesson [email protected] I)Organization moment a) Greetings ­Good morning children? ­How are you? b) A talk about on duty ­Who is on duty today? ­Who is absent today?             c) A talk about the weather? ­What day is it today?                   ­What season is it now?  ­What date is it today?                 ­ What month is it now? II) Phonetic drills           Big­  Ben Tick tock, tick tock This is Big –Ben Big Ben is a clock Day and night  With all its might  Big Ben, the clock  Check up the home task III) The  Presentation Test Review Steps 1­5 Circle the correct answer 1.What’s your name?      a) I’m 11      b) You      c) Omar 2. How are you?       a) I’m fine       b) I’m in 5 A       c) I’m from Almaty 3. Where’re you from in Kazakhstan? http://urazimbetov.jimdo.com/ a) I’m from London     b) I’m from       c) I’m from Astana   4. Are you from Japan?     a) I’m Asel     b) No, I’m from China     c) I’m O’K  5.How old are you?    a) I’m from London    b) I’m 15     c) I’m fine Answer the questions  6. What’s your name? 7. Where’re you from in Kazakhstan? 8. Which class arte you in? Write the next number Example: 2,4,6,8,10………… 9. 3,6,9,12…………………… 10. 20,18,16,14……………… V)  Conclusions and marks  Home task  [email protected] http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected] №  7/ 7               Date:________                                   The 5th  grade       The theme of the lesson:    What’s your address?    The aims of the lesson:1)  Educational: Presentation of the lesson about  What’s  your address?  to train  new words and discussion an English language  2)  Developing: To develop the pupils habits of the oral speech , to develop    pupils creative and logical abilities, understanding, reading and writing the  countries name’s, listen and repeat letters and numbers grammar and lexical skills  to learn  letters and phonetical material .  3) Bringing­up: to bring up love and interest to the subject, to respect each   other,  to create an English atmosphere in the classroom. Inter­subject connection: Kazakh, English The type of the lesson: presentation, integrative Methods of teaching: training, explanation, demonstration, interaction The equipment of the lesson: diagrams on the tasks, pictures, posters, computers,  interactive board.                                                  The procedure of the lesson I)Organization moment c) Greetings ­Good morning children? ­How are you? d) A talk about on duty ­Who is on duty today? ­Who is absent today?        c) A talk about the weather? ­What day is it today?                   ­What season is it now?  ­What date is it today?                 ­ What month is it now? http://urazimbetov.jimdo.com/ Phonetic drills  [email protected] II)     ­Sing a song “What’s your  name?”   ­  To work with dialog in the book            Colin:   What's your address, Omar?            Omar: Flat 8, 23 Baker Street.            Colin:   And your telephone number?            Omar: It's 385574.            Colin:   Say it again, please.           Omar: Three — eight — double five — seven — four.           And what's your phone number?           Colin:   It's 670913.           Omar: Six — seven — oh — nine — one — three.           Colin: Right. III) Check up the home task           IV) The  Presentation of the new theme ­ Listen and repeat  What is your address?             It’s flat 8,23 Barket street ­ Talk to you friend  What is your address?        It’s ……………………   ­ Listen and repeat  What’s telephone number? It’s 52301 ­ Talk to you friend  ­ What’s telephone number? ­ It’s …………………. http://urazimbetov.jimdo.com/ ­ Study the letters Vv, Ww, Xx, Yy, Zz ­ Write the letters ­ Spell the words  [email protected] Kazakhstan,  Almaty, Oxford, New­York, Washington, Germany, New  Zealand, Vietnam. V) Knowledge practice              ­ Listening, speaking, reading and writing  ­Role play. Act out exercise 4 with you friend ­ New words                       Fish                     Dish                    Shell                    Shop                   Chick                   Chocolate VI) Control of understanding  ­ Answer the questions ­ Consolidate exercise7,8,10 at page 32­33 VII) Conclusions and marks            Home task  Exercise: 8/ 8         Date:________                                   The 5th  grade      The theme of the lesson:  I’m Colin’s sister.      The aims of the lesson:1)  Educational: Presentation of the lesson about :  I’m  Colin’s sister  to train  new words and discussion an English language  2)  Developing: To develop the pupils habits of the oral speech , to develop    pupils creative and logical abilities, understanding, reading and writing A family  three, listen and repeat letters and numbers grammar and lexical skills  .  3) Bringing­up: to bring up love and interest to the subject, to respect each   other,  to create an English atmosphere in the classroom. Inter­subject connection: Kazakh, English The type of the lesson: presentation, integrative Methods of teaching: training, explanation, demonstration, interaction http://urazimbetov.jimdo.com/ The equipment of the lesson: diagrams on the tasks, pictures, posters, computers,  [email protected] interactive board.                                                  The procedure of the lesson I)Organization moment e) Greetings ­Good morning children? ­How are you? f) A talk about on duty ­Who is on duty today? ­Who is absent today?        c) A talk about the weather? ­What day is it today?                   ­What season is it now?  ­What date is it today?                 ­ What month is it now? Phonetic drills  II) ­ To study the Rhyme  Mother, Father, Sister, Brother Hand in hand with one another  Uu [u] June, tune       [^] number, uncle Th [th] father, mother       [ө] thank, three III) Check up the home task           IV) The  Presentation of the new theme ­ Listen and repeat new words Grandfather     father    sister      aunt   nephew       son      children Grandmother   mother   brother   uncle     niece       daughter   parents    cousin ­ To work with picture  http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected]                                    A family tree 1 .I’m Mr. and Mrs. Evans' daughter. 2.  I’m Colin, Carol and Andy's grandfather. 3. I’m Mrs. Evans' brother. 4. I’m Carol and Colin's aunt. 5. I’m Mark and Jane's mother. 6. I’m Andy's uncle. 7. I’m Mark's sister. 8. I’m Andy's cousin. 9. I’m Mrs. Evan’s nephew. ­ Language note! Who’s = Who is He’s = He is She’s = She is They’re = They are Who’s = Who is V) Knowledge practice         ­ Listening  and  reading                 Exercises 3 (a,b) ­ Talk  to your friend about Colin’s relative’s                  Exercises 4 a)­ Who's Mr. Evans?     He's__________ b)­Who's Mary?    She's­­­­­­­­­­­­ ­ Listening  and  repeat       Exercises 5,6  ­ Writing 9.Write. Look at the family tree and complete the sentences. Example: Mary is Andy's mother. son. 1)_Colin 2) Jane___________Andy's 3) Andy__________Jane's 4)_Mark uncle. 5) Carol and Colin 6) Paul_________________________       Carol, Colin and  cousins.   Andy's_______________________ 7) Carol___________Mark's 8) Carol___________David's VI) Control of understanding  ­ Answer the questions http://urazimbetov.jimdo.com/ ­ Read the words VII) Conclusions and marks                                 Home task  Exercise : [email protected] №  9/ 9           Date:________                                   The 5th  grade       The theme of the lesson:  This is my friend.      The aims of the lesson:1)  Educational: Presentation of the lesson about :  This is  my friend http://urazimbetov.jimdo.com/ to train  new words and discussion an English language  2)  Developing: To develop the pupils habits of the oral speech , to develop    pupils creative and logical abilities, understanding, reading and writing , listen and  repeat  numbers 30,40, 50…..grammar and lexical skills  .  3) Bringing­up: to bring up love and interest to the subject, to respect each   other,  to create an English atmosphere in the classroom and to develop friendship. [email protected] Inter­subject connection: Kazakh, English The type of the lesson: presentation, integrative Methods of teaching: training, explanation, demonstration, interaction The equipment of the lesson: diagrams on the tasks, pictures, posters, computers,  interactive board.                                                  The procedure of the lesson I)Organization moment a) Greetings ­Good morning children? ­How are you?   b) A talk about on duty ­Who is on duty today? ­Who is absent today?        c) A talk about the weather? ­What day is it today?                   ­What season is it now?  ­What date is it today?                 ­ What month is it now? Phonetic drills                     Ii    [ ai ] in Mike, Hi, nine  II)                            [ I ] in Bill, Lill, Sim                                   ng   in morning, evening, Washington                    nk [ nk ] thank, think                  To study the Rhyme  http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected] III) Check up the home task IV)The  Presentation of the new theme ­ Reading the dialogue  ­ Speaking  What’s your father’s name? His name’s Kairat  What’s your mother’s name? Her   name’s Venera ­ Talk to your friends.  Introduce to your friends.   ­ This is Malika She’s my friend This is Moldir She’s my friend  Introduce your relatives to  your friend This  is my grandmother. Her name’s Alia This is my brother. His name’s Aliar ­ To study numbers 20­ twenty                                  70 ­ seventy 30­ thirty                                    80 ­ eighty 40 – forty                                    90 ­ ninety 50 – fifty 60 ­ sixty                            V) Application (drilling, training)                                100– one hundred          ­ Role play         ­ Talk to other friends about  father’s, mother’s……………..        ­ To work with picture VI)Knowledge practice  ­ Listen and repeat Exercise 4 ­ Writing    Exercise 10. Match the figures with the words. 40 80  1000    70 sixty four twenty      thirty three  eighty 45 90 50 21 twenty one thirty forty five sixty http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected] 20 33 64 forty seventy a thousand ­ 100 30 60 fifty one hundred ninety VII) Control of understanding  ­ Answer the questions ­ Read the words  VIII) Conclusions and marks                                 Home task  Exercise : 10/ 10           Date:________                                   The 5th  grade       The theme of the lesson: How do you spell you name? .      The aims of the lesson:1)  Educational: Presentation of the lesson about : How do  you spell you name? to train  new words and discussion an English language. To  learn pupils to tell in English about  country’s about  famous people.  2)  Developing: To develop the pupils habits of the oral speech , to develop    pupils creative and logical abilities, understanding, reading and writing , listen and  repeat  country’s name, grammar and lexical skills. http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected]  3) Bringing­up: to bring up love and interest to the subject, to respect each   other,  to create an English atmosphere in the classroom and to develop friendship. Inter­subject connection: Kazakh, English The type of the lesson: presentation Methods of teaching: training, explanation, demonstration, interaction The equipment of the lesson: diagrams on the tasks, pictures, posters, computers                                                  The procedure of the lesson I) Organization moment b) Greetings ­Good morning children? ­How are you?   b) A talk about on duty ­Who is on duty today? ­Who is absent today?        c) A talk about the weather? ­What day is it today?                   ­What season is it now?  ­What date is it today?                 ­ What month is it now? II)                     Phonetic drills                   Yy [ ai] in my, bye, sky                       [ I ] in Syd, Andy, Italy                       [ J ] in You, yes              Cc [ s ] in Nancy, Cindy, ice                    [ k ] in Colin, Carol Canada                                   Moo Cow, Moo cow http://urazimbetov.jimdo.com/ Moo cow, moo cow, How do you do, cow? Very well, thank you, Moo, moo, moo. [email protected] III) Check up the home task IV)The  Presentation of the new theme ­ To work with dialogue  Carol: Asel, this is Ann. She's my friend. Asel: Hello. Ann: Hello, sorry, what's your name? Asel: Asel. Ann: Is it your first name? Asel: Yes, it is. Ann: And what's your surname? Asel: It's Satbaeva.  Ann: How do you spell it?  Asel: S­A­T­B­A­Y­E­V­A. ­ Speaking  Is Madina your first name? Yes, it is. Is Omarova your surname? No, it isn’t.  ­ To work with picture  ­ To discussion about famous people  The Famous writer Abai Kunanbaev, Muhtar auezov……………… The Famous sinner Alla Pugacheva, Filip Kirkorov …………………… V) Practice  ­ Listen and practice exercise 1,3,5 ­ Consolidate exercise 2,4,6   http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected] ­ Writing and spelling  Kazakhstan  Great Britain The United States of America  Astana  Washington ­ New words Ice ­ лед         Sky ­небо        Gym ­спортивный        Gypsy­цыган        Style ­стиль        Cycle­цикл ­ Reading  VI)  Control of understanding  ­ Answer the questions ­ Read the words  VII) Conclusions and marks                                 Home task  Exercise: №  11/ 11            Date:________                                   The 5th  grade       The theme of the lesson: He is from Kazakhstan .      http://urazimbetov.jimdo.com/ The aims of the lesson:1)  Educational: Presentation of the lesson about  He is  from Kazakhstan  to train  new words and discussion an English language. To  learn pupils to tell in English about  country’s . [email protected]  2)  Developing: To develop the pupils habits of the oral speech , to develop    pupils creative and logical abilities, understanding, reading and writing , listen and  repeat  country’s name, grammar and lexical skills.  3) Bringing­up: to bring up love and interest to the subject, to respect each   other,  to create an English atmosphere in the classroom and to develop friendship. Inter­subject connection: Kazakh, English The type of the lesson: presentation Methods of teaching: training, explanation, demonstration, interaction The equipment of the lesson: diagrams on the tasks, pictures, posters, computers                                                  The procedure of the lesson I) Organization moment a) Greetings ­Good morning children? ­How are you?   b) A talk about on duty ­Who is on duty today? ­Who is absent today?        c) A talk about the weather? ­What day is it today?                   ­What season is it now?  ­What date is it today?                 ­ What month is it now? II) Phonetic drills                                      III)  Check up the home task IV)          The  Presentation of the new theme http://urazimbetov.jimdo.com/ Reading dialogue  ­ Colin and Omar are in the table tennis club during the lunch break. There  are some other children including Ben and Carol. [email protected]         Ben: Hi, Carol. Carol: Hello, Ben.              Ben: Oh, who's that with Colin?              Carol: O mar.              Ben: Where's he from?              Carol: He's from Kazakhstan.              Ben: Where's that?              Carol: It's in Asia.                To work with picture Talk to your  partner about your relatives using a family picture ­ ­          Who is that woman?          That’s my mother          Who is that man?          That’s my father            Who is that girl?          That’s my sister  V) Practice  ­ Consolidate exercise 4               Where's Omar from?            He's from Kazakhstan. Where's Andy  from?            He's from London.            Where's Mark  from?            He's from Leeds.           Where's Ben from?            He's from Bristol.           Where's Boris from?            He's from Moskow. http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected] ­ Listen and repeat  ­ Talk to your friend about cars  VI) Control of understanding  Where is Niva from ? It’s from Russia Where is Audi from? It’s from Italy   Where is Nissan from? It’s from Rome   ­ Writing country’s  name Asia, Europe, Africa, Australia, USA VII) Control of understanding  ­ Answer the questions ­ Read the words  VIII) Conclusions and marks                  Home task  Exercise: №  12/ 12    Date:________                                   The 5th  grade       The theme of the lesson:           Test     The aims of the lesson:1)  Educational: Presentation of the lesson to review  grammar   2)  Developing: To develop the pupils habits of the oral speech , to develop    pupils creative and logical abilities to writing test   3) Bringing­up: to bring up love and interest to the subject, to respect each   other,  to create an English atmosphere in the classroom. http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected] Inter­subject connection: Kazakh, English The type of the lesson: review  Methods of teaching: training, explanation, demonstration, interaction The equipment of the lesson: test                                                   The procedure of the lesson I) Organization moment a) Greetings ­Good morning children? ­How are you?   b) A talk about on duty ­Who is on duty today? ­Who is absent today?        c) A talk about the weather? ­What day is it today?                   ­What season is it now?  ­What date is it today?                 ­ What month is it now? Phonetic drills  II)          My friend I have got a friend We like to play We play together  Every day He always helps me When I am in need  For he is my friend Good friend indeed! http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected] III)  Check  up the home task IV) The Presentation of the lesson Test Circle the correct answer 1.Where’s Alla Pugachevafrom?    a) She’s from Polland    b) She’s from Polland    c)   12/ 12    Date:________                                   The 5th  grade       The theme of the lesson: What’s this?  http://urazimbetov.jimdo.com/ The aims of the lesson:1)  Educational: Presentation of the lesson about   What’s  this?  to train  new words and discussion an English language.  [email protected]  2)  Developing: To develop the pupils habits of the oral  speech , to develop    pupils creative and logical abilities, understanding, reading and writing ,  grammar  (Nouns) and lexical skills.  3) Bringing­up: to bring up love and interest to the subject, to respect each   other,  to create an English atmosphere in the classroom and to develop friendship. Inter­subject connection: Kazakh, English The type of the lesson: presentation Methods of teaching: training, explanation, demonstration, interaction The equipment of the lesson: diagrams on the tasks, pictures, posters, computers                                                  The procedure of the lesson I) Organization moment a) Greetings ­Good morning children? ­How are you?   b) A talk about on duty ­Who is on duty today? ­Who is absent today?        c) A talk about the weather? ­What day is it today?                   ­What season is it now?  ­What date is it today?                 ­ What month is it now? II) Phonetic drills  Hickory, dickory, dock                     Hickory, dickory, dock,                     The mouse ran up the clock.                     The clock struck one,                     The mouse ran down!                     Hickory, dickory, dock. http://urazimbetov.jimdo.com/ III)  Check up the home task IV)          The  Presentation of the new theme ­ Reading dialogue  What?  Colin: [email protected] Carol:This. Is it a pencil? Colin:No, it isn't. It's a pen. Carol:What's that? Colin:It's a calculator. Now go away.             ­ ­ To work with picture To train new words   a pen a ruler a book a notebook        а сhair a pencil a rubber a table a chair http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected] ­ Consolidate exercise 4  ­ What’s picture 5? ­ It’s computer ­ What’s picture 1? ­ It’s ruller ­ Listen and repeat  What’s that? It’s flowers  What’s this? It’s book V) Practice  ­ Consolidate exercise 5,6,7 VI)Control of understanding  ­ Talk to your friend  What’s this? It’s a pen No, it isn’t. It’s a pencil What’s that? It’s a ruler Yes, It is  ­ Answer the questions ­ Read the words  VI) Conclusions and marks                  Home task  Exercise : http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected] №  13/ 13  Date:________                                   The 5th  grade       The theme of the lesson: Have you got a camera?  The aims of the lesson:1)  Educational: Presentation of the lesson about  Have you  got a camera?    to explain answer the questions Yes, I have.  No I haven’t to train   new words and discussion an English language.   2)  Developing: To develop the pupils habits of the oral  speech , to develop    pupils creative and logical abilities, understanding, reading and writing ,  grammar  (Nouns) and lexical skills.  3) Bringing­up: to bring up love and interest to the subject, to respect each   other,  to create an English atmosphere in the classroom and to develop friendship. Inter­subject connection: Kazakh, English The type of the lesson: presentation Methods of teaching: training, explanation, demonstration, interaction The equipment of the lesson: diagrams on the tasks, pictures, posters, computers                                                  The procedure of the lesson I) Organization moment a) Greetings ­Good morning children? ­How are you?   b) A talk about on duty ­Who is on duty today? ­Who is absent today?        c) A talk about the weather? ­What day is it today?                   ­What season is it now?  http://urazimbetov.jimdo.com/ ­What date is it today?                 ­ What month is it now? [email protected] II) Phonetic drill My family A B CDE This is my family. G HIJ I love them every day. K L MNO Mother, father, baby, oh P Q RST Brother, sister, you can see U V W X Y Z All the people in my family. III) Check up the home task IV) Presentation of the new theme ­ Read the dialogue                                      Have you got a camera?    Colin:  Hi, Omar. Omar:  Hello, how are you? Colin:  Not bad, thank you. Omar:  Have you got a camera? Colin:  Yes, I have. Have you? Omar: No, I haven't. Can I borrow it? Colin: Sure. Omar:  Thank you, Colin. Colin: You're welcome. ­ To train new words  a camera        a computer         a bike          a watch            a radio                  a television         a walkman ­ Listen and repeat http://urazimbetov.jimdo.com/ Have you got a bike? Yes, I have           У меня есть Have you got a walkman? No, I haven’t         Нет У меня нету [email protected] ­ Reading  Practice  V) Have you got a    ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ Yes, I have No, I haven’t  ­ Answer the question  VI) Control of understanding  ­ Role play  ­ Talk to other  friends    Can I borrow your pen?    Sure.        Thank you, Madina.         You are welcome VII) Conclusions and marks                  Home task  Exercise: http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected] №  14/ 14        Date:________                                   The 5th  grade       The theme of the lesson: How many stamps have you got?  The aims of the lesson:1)  Educational: Presentation of the lesson about    How  many stamps have you got? , to improve skills of speech activity of pupils the use  before the studies lexicon on a theme in speech of pupils to explain knowledge of  pupils on use grammatical  the phenomenon        2)  Developing: To develop the pupils habits of the oral  speech , to develop    pupils creative and logical abilities, understanding, reading and writing ,  grammar  Nouns (singular and plural forms)  and lexical skills.  3) Bringing­up: to bring up love and interest to the subject, to respect each   other,  to create an English atmosphere in the classroom and to develop friendship. Inter­subject connection: Kazakh, English The type of the lesson: presentation Methods of teaching: training, explanation, demonstration, interaction The equipment of the lesson: diagrams on the tasks, pictures, posters, computers                                                  The procedure of the lesson I) Organization moment http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected] a) Greetings ­Good morning children? ­How are you?   b) A talk about on duty ­Who is on duty today? ­Who is absent today?        c) A talk about the weather? ­What day is it today?                   ­What season is it now?  ­What date is it today?                 ­ What month is it now? II) Phonetic drill               Ding dong bell Ding, dong bell, Pussy's in the well. Who put her in? Little Johnny Green. Who pulled her out? Little Tommy Stout. What a naughty boy was that   III) Check up the home task IV) Presentation of the new theme ­ To work with table             Foreign coins – иностранные монеты            Stamps­ марки            Postcards –открытки              Badges – значки              Pop star photos – фото со звездами               Model cars – современные машины              Shells – ракушки ­ To  introduce the theme and the aims of the lesson http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected] How many stamps have you got?  I have got 20 stamps  How many shells has Omar got? He has got 10 shells ­ To read the dialogue  ­ Grammar material Nouns ( singular and plural forms)  singular book  apple  photo bus dress box life  knife plural books apples buses dresses lives  knives family city families cities + ­ s.  Eсли сущ оканчивается – es  ­s, ­ss, ­sh, ­ch, ­х  прибовляется окончание  Если сущ оканчивается   ­f, ­fe прибовляется  ­ves  оканчание  Если сущ  оканчивается на  букву  ­у  то  прибовляется                V)   Practice  ­ Consolidate grammar exercise 1  ­ Listen and repeat   Omar: How many postcards have you got?              Colin:  About seventy. ­ Talk to your friend about your things and fill in the chart.  How many pens have you got? VI) Control of understanding  Exercise 5.Look at the chart and talk to your friend about Colin and Omar's  collections.             Example:   — Has Colin got any badges?             — Yes, he has some / No, he hasn't any. VII) Conclusions and mark Home task Exercises: http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected] №  15 / 15   Date:________                                   The 5th  grade       The theme of the lesson: Whose T­shirt is this?  The aims of the lesson:1)  Educational: To improve skills of speech activity of  pupils the use before the studies lexicon on a theme Whose T – shirt is this?   speech of pupils to explain knowledge of pupils on use grammatical  the phenomenon        2)  Developing: To develop the pupils habits of the oral  speech , to develop    pupils creative and logical abilities, understanding, reading and writing ,  grammar  Pronouns  and lexical skills.  3) Bringing­up: to bring up love and interest to the subject, to respect each   other,  to create an English atmosphere in the classroom and to develop friendship. Inter­subject connection: Kazakh, English The type of the lesson: presentation Methods of teaching: training, explanation, demonstration, interaction The equipment of the lesson: diagrams on the tasks, pictures, posters, computers http://urazimbetov.jimdo.com/ The procedure of the lesson I) Organization moment [email protected] a) Greetings ­Good morning children? ­How are you?   b) A talk about on duty ­Who is on duty today? ­Who is absent today?        c) A talk about the weather? ­What day is it today?                   ­What season is it now?  ­What date is it today?                 ­ What month is it now? II) Phonetic drill Hands up, Hands down, Hands on hips, Sit down. Hands up, To the side, Bent left, Bent right. One, two, three, hop! One, two, three, stop!   III) Check up the home task IV) Presentation of the new theme Reading the dialogue To train new words Socks – носки                                     trousers ­брюки A T­ shirt –футболка                        a shirt ­ рубашка Trainers –кроссовки                          a tie ­ галстук Jeans –джинсы                           a cap ­ кепка A skirt – юбка                                    a pullover ­ пулловер A sweater –свитер                             a blouse ­ блузка Roller skaters –ролики                       a jacket­  джакет An anorak – пальто                           shoes ­ туфли  A hat ­ шляпа                                     a dress – платье http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected]                  ­ Grammar  It’s – it is They’re – they are              mine              yours                                                Asel’s It’s       hers                                 They’re    Omar’s              His                                                    theirs      V)   Practice  ­ Consolidate grammar exercise 2 ­ Listen and repeat  ­ Talk to your friend about your things in the plural form  ­ Whose notebooks are these? They are Damir’s ­ Whose ruler is this? It’s Colin’s   VI) Control of understanding  ­ Discussion about Colin’s and Carols things   ­ Cards work VII) Conclusions and markb       Home task Exercises: №  16/ 16Date:________                                   The 5th  grade      The theme of the lesson: What is your mother like ?  The aims of the lesson:1)  Educational: : Presentation of the lesson What is your  mother like? , to improve skills of speech activity of pupils the use before the  studies lexicon on a theme in speech of pupils to explain knowledge of pupils on use grammatical  the phenomenon        2)  Developing: To develop the pupils habits of the oral  speech , to develop    pupils creative and logical abilities, understanding, reading and writing ,  grammar   Adjectives and lexical skills. http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected]  3) Bringing­up: to bring up love and interest to the subject, to respect each   other,  to create an English atmosphere in the classroom and to develop friendship. Inter­subject connection: Kazakh, English The type of the lesson: presentation Methods of teaching: training, explanation, demonstration, interaction The equipment of the lesson: diagrams on the tasks, pictures, posters, computers                                                  The procedure of the lesson I) Organization moment a) Greetings ­Good morning children? ­How are you?   b) A talk about on duty ­Who is on duty today? ­Who is absent today?        c) A talk about the weather? ­What day is it today?                   ­What season is it now?  ­What date is it today?                 ­ What month is it now? II) Phonetic drill Hands up, Hands down, Hands on hips, Sit down. Hands up, To the side, Bent left, Bent right. One, two, three, hop! One, two, three, stop!   III) Check up the home task IV) Presentation of the new theme http://urazimbetov.jimdo.com/ ­ Reading the dialogue ­ To train new words Beautiful ­   красивая                                             Nice ­ прекрасная                                              Handsome  ­ красивая                             Tall ­ высокая                                    Short   ­ низкая                     Fat ­ толстая                                       Thin ­ худая                                          Strict  ­ строгая                                    Kind­ добрая V) Practice  ­ Consolidate Exercise 3 Right or wrong. a. Asel's mother's name is Alma        Right b. She is tall.                                      Wrong c. She is young.                                  Right                                Wrong d. She is fat. e. She isn't beautiful.           Wrong                           Wrong f. She is strict. Exercise4.Answer the questions about Asel's mother. 1. What's her name?  Her name is Alma 2. How old is she?      She’s 36 3. Is she beautiful?      She is beautiful 4. Is she fat?                No she isn’t 5. Is she kind?             Yes, she is kind 6. Is she tall?                No, she isn’t short [email protected] http://urazimbetov.jimdo.com/ VI) Control if understanding  [email protected] ­ Disscution about his/her mother, father, sister, brother  ­ What is your brother like? He is ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ ­ What is your mother like? She is ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ VII) Conclusions and mark Home task Exercise:                      №  19/ 19    Date:________                                   The 5th  grade http://urazimbetov.jimdo.com/ The theme of the lesson: What time is it ?  [email protected] The aims of the lesson:1)  Educational: : Presentation of the lesson What time is it?  to improve skills of speech activity of pupils the use before the studies lexicon on  a theme in speech of pupils to explain knowledge of pupils on use grammatical  the  phenomenon        2)  Developing: To develop the pupils habits of the oral  speech , to develop    pupils creative and logical abilities, understanding, reading and writing ,  grammar   Numerals and lexical skills. To learn pupils to answer correctly the brought attention to the question    3) Bringing­up: to bring up love and interest to the subject, to respect each   other,  to create an English atmosphere in the classroom and to develop friendship. Inter­subject connection: Kazakh, English The type of the lesson: presentation Methods of teaching: training, explanation, demonstration, interaction The equipment of the lesson: diagrams on the tasks, pictures, posters, computers                                                  The procedure of the lesson I) Organization moment a) Greetings ­Good morning children? ­How are you?   b) A talk about on duty ­Who is on duty today? ­Who is absent today?        c) A talk about the weather? ­What day is it today?                   ­What season is it now?  ­What date is it today?                 ­ What month is it now? II) Phonetic drill                Hickety, pickety, my black hen http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected] Hickety pickety, my black hen, She lay's eggs for gentlemen; Sometimes nine, sometimes ten, Hickety pickety, my black hen. III) Check up the home task   IV) Presentation of the new theme ­ Reading the dialogue Colin: Excuse me. A woman: Yes? Colin: What time is it, please? A woman: It's 8 o'clock. Colin: 8 o'clock? Oh, no! Thank you anyway. A woman: That's all righ                                                                8:00 It’s 8 o’clock 8:05 It’s five past eight o’clock  8:10 It’s ten past eight o’clock  8:15 It’s quarter past eight o’clock  8:20 It’s twenty past eight o’clock  8:25 It’s twenty  five past eight o’clock  8:30 It’s half past eight o’clock 8:35It’s twenty five to nine 8:40 It’s twenty  to nine 8:45 It’s quarter  to nine 8:50 It’s ten to nine 8:55 It’s  five to nine 9:00 It’s nine o’clock V) Practice  ­ Saying these clock times  11:00                9:05 14:00                10:10 2:15                   3:15 16:45                 12:50 8:20                    5:20 VI) Control of understanding  ­ Consolidate exercise 4,5 ­ Speak about the times in Almaty,  Atyrau……….  http://urazimbetov.jimdo.com/ VII) Conclusions and mark Home task Exercises: [email protected] №  20/20  Date:________                                   The 5th  grade      The theme of the lesson: What colour  is your cat ?  The aims of the lesson:1)  Educational: : Presentation of the lesson What colour is  your cat?  to improve skills of speech activity of pupils the use before the studies lexicon on  a theme in speech of pupils to explain knowledge of pupils on use grammatical  the  phenomenon        2)  Developing: To develop the pupils habits of the oral  speech , to develop    pupils creative and logical abilities, understanding, reading and writing ,  grammar  Adjectives  and  lexical skills. To develop culture of oral and written speech,  logicality to the statement .   3) Bringing­up: to bring up love and interest to the subject, to respect each   other,  to create an English atmosphere in the classroom and to develop friendship. Inter­subject connection: Kazakh, English The type of the lesson: presentation Methods of teaching: training, explanation, demonstration, interaction The equipment of the lesson: diagrams on the tasks, pictures, posters, computers The procedure of the lesson I) Organization moment a) Greetings ­Good morning children? ­How are you?   b) A talk about on duty ­Who is on duty today? ­Who is absent today?        c) A talk about the weather? ­What day is it today?                   ­What season is it now?  ­What date is it today?                 ­ What month is it now? II) Phonetic drill http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected] The Mistletoe Mommy,    Daddy,       Quick!          Let's go And stand    Beneath       The mistletoe. You kiss me    and I'll kiss you, Here comes Sister,    kiss her too. Mommy,    Daddy,       Quick!          Let's go And stand    Beneath       The mistletoe.             III) Check up the home task IV) Presentation of the new theme ­ To train new words  серый  синий черный серый розовый желтый белый Brown                коричневый    Beige Blue Black Grey Pink Yellow White Red                    красный Green зеленый фиолетовый Violet Orange  оранжевый ­ Reading the dialogue Exercise 1 Asel: Hello, Colin. Omar: Hello, Carol. Colin: Hi. Carol: Hi. Omar: Have you got pets? Carol: Yes, we have got a dog and a cat. Have you? http://urazimbetov.jimdo.com/ Omar: No, we haven't. What colour is your cat? Colin: It's black and white. Omar: What colour are its eyes? Colin: They're brown. V) Knowledge practice  [email protected] ­ Look, listen and repeat the colours. ­ Match the colours with the words and fill in the boxes with letter ­ Talking and writing your friend about Colin’s,  Asel’s,…….. clothes, hair  and eyes  What colour is Colin’s T­shirt? It’s ____________________             What colour is Colin’s eyes? It’s ____________________                                                                       What colour is Asel’s skirt?            It’s ____________________ VI) Control of understanding                    Answer the questions  1) What’s your name?  2) How old are you? 3) Which class are you in? 4) What colour is your hair? 5) What colour is your eyes? VII) Conclusions and mark Home task Exercise: http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected] №  16/ 16  Date:________                                   The 5th  grade      The theme of the lesson: Can your play the quitar ?  The aims of the lesson:1)  Educational: : Presentation of the lesson What colour is  your cat?  to improve skills of speech activity of pupils the use before the studies lexicon on  a theme in speech of pupils to explain knowledge of pupils on use grammatical  the  phenomenon       2)  Developing: To develop the pupils habits of the oral   speech , to develop   pupils creative and logical abilities, understanding, reading  and writing ,  grammar  Adjectives  and  lexical skills. To develop culture of oral  and written speech, logicality to the statement .   3) Bringing­up: to bring up love and interest to the subject, to respect each   other,  to create an English atmosphere in the classroom and to develop friendship. Inter­subject connection: Kazakh, English The type of the lesson: presentation Methods of teaching: training, explanation, demonstration, interaction The equipment of the lesson: diagrams on the tasks, pictures, posters, computers The procedure of the lesson I) Organization moment a) Greetings http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected] ­Good morning children? ­How are you?   b) A talk about on duty ­Who is on duty today? ­Who is absent today?        c) A talk about the weather? ­What day is it today?                   ­What season is it now?  ­What date is it today?                 ­ What month is it now? II) Phonetic drill The Mistletoe Mommy,    Daddy,       Quick!          Let's go And stand    Beneath       The mistletoe. You kiss me    and I'll kiss you, Here comes Sister,    kiss her too. Mommy,    Daddy,       Quick!          Let's go And stand    Beneath       The mistletoe.             III) Check up the home task IV) Presentation of the new theme What I am? I’m black And red and blue  I draw a picture for you . (pencil)    http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected] Vocabulary work The Piano                              пианино The Guitar                             гитара The Violin                              скрипка The Trumpet                          муз. труба The Recorder                        магнитофон To play                                  играть Instrument                     инструмент The dombyra                     домбыра The fluet                             флейта The cello                             виолончель “Can”   модальный глагол в переводе обозначает могу   Can you play the guitar? Yes, I can. No, I can’t  ­ Listen and repeat. Miss Brown: Can you play the guitar?  Colin: No, I can't. But I can play the recorder. V) Knowledge practice  ­ Talking and writing your friend            Can you play the____________?            Yes, I can / No, I can't.           What instrument can you play? http://urazimbetov.jimdo.com/ I can play the_____________ . [email protected] VI) Control of understanding    ­ Answer the questions  ­ To work with picture  Use a calculator, use a computer, make tea, knit, ride a horse,  ride a bike, swim, stand your head    VII) Conclusions and mark Home task Exercises: №  17 / 17   Date:________                                   The 5th  grade      The theme of the lesson: Where is my bag?  The aims of the lesson:1)  Educational: : Presentation of the lesson Where is my  bag?  to improve skills of speech activity of pupils the use before the studies lexicon on  a theme in speech of pupils to explain knowledge of pupils on use grammatical  the  phenomenon        2)  Developing: To develop the pupils habits of the oral  speech , to develop    pupils creative and logical abilities, understanding, reading and writing ,  grammar   Prepositions and  lexical skills. To develop skill of communicative dialogue with  lexicon use the theme Where is my bag?  3) Bringing­up: to bring up love and interest to the subject, to respect each   other,  to create an English atmosphere in the classroom and to develop friendship. Inter­subject connection: Kazakh, English http://urazimbetov.jimdo.com/ The type of the lesson: presentation [email protected] Methods of teaching: training, explanation, demonstration, interaction The equipment of the lesson: diagrams on the tasks, pictures, posters, computers                                                  The procedure of the lesson I) Organization moment a) Greetings ­Good morning children? ­How are you?   b) A talk about on duty ­Who is on duty today? ­Who is absent today?        c) A talk about the weather? ­What day is it today?                   ­What season is it now?  ­What date is it today?                 ­ What month is it now? II) Phonetic drill ­ To find the words  ­     you and we up big said blue away where yellow http://urazimbetov.jimdo.com/ III) Check up the home task [email protected] IV) Presentation of the new theme ­ Reading the dialogue  ­ Listen and repeat Where is my bag? It’s on the chair. ­ Vocabulary work Behind      сзади In front of      впереди  On      на верху Under    внизу Opposite   напротив Between   между Among      между The book is on the table. The book is in the bag. Bolat is in front of Alma. Ernar is between Arman and Dauren  V) Knowledge practice  ­ Talking and writing your friend            Where is my (your) pen?             It’s______________           Where’re my (your) books?             It’s ________________ VI) Control of understanding    ­ Answer the questions            Where is Almaty?             It’s in Kasakhstan           Where is New York?             It’s in……………..______________________________           Where is Tokyo?             It’s in ………….. http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected]            ­ To work with picture       This is Colin's dog. Its name's Rex. 1. Rex is behind Colin. 2. Rex is between Carol and Colin. 3. Rex is in front of Omar. 4. Omar is next to Ben. 5. Omar is opposite Colin. Rex is among the children VII) Conclusions and mark Home task Exercises: №  18 / 18   Date:________                                   The 5th  grade      The theme of the lesson: When is your birthday?  The aims of the lesson:1)  Educational: : Presentation of the lesson When is your  birthday?  to improve skills of speech activity of pupils the use before the studies lexicon on  a theme in speech of pupils to explain knowledge of pupils on use grammatical  the  phenomenon        2)  Developing: To develop the pupils habits of the oral  speech , to develop    pupils creative and logical abilities, understanding, reading and writing ,  grammar   http://urazimbetov.jimdo.com/ Prepositions and  lexical skills. To develop skill of communicative dialogue with  lexicon use the theme Where is my bag? [email protected]  3) Bringing­up: to bring up love and interest to the subject, to respect each   other,  to create an English atmosphere in the classroom and to develop friendship. Inter­subject connection: Kazakh, English The type of the lesson: presentation Methods of teaching: training, explanation, demonstration, interaction The equipment of the lesson: diagrams on the tasks, pictures, posters, computers                                                  The procedure of the lesson VIII) Organization moment a) Greetings ­Good morning children? ­How are you?   b) A talk about on duty ­Who is on duty today? ­Who is absent today?        c) A talk about the weather? ­What day is it today?                   ­What season is it now?  ­What date is it today?                 ­ What month is it now? IX) Phonetic drill ­ To find the words  ­ http://urazimbetov.jimdo.com/ [email protected]     you and we up big said blue away where yellow             X) Check up the home task XI) Presentation of the new theme http://urazimbetov.jimdo.com/

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып

Сабақ жоспары 5 сынып
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
04.05.2017