Sport for all
Оценка 4.9

Sport for all

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
08.01.2019
Sport for all
Sport for all 5 сыныпқа арналған тақырып. Бұл тақырып барысында оқушылар жұптық, топтық, жеке жұмыстарды орындайды.Тақырыпқа сай оқушыларға қалыптастырушы бағалау тапсырмалары беріледі. бағалау критерилары тақырыпқа сай орындалады. Балалар таұырыпты толық түсініп шықты.түрлі әдічс - тәсілдер мен бағалау түрлері сабақ барысында қолданылды.
Sport for all.docx
Unit of a long term plan: Unit 8: Sports School:   Date:  CLASS:  5      Lesson title Learning objectives(s) that this lesson is contributing  to (link to the Subject  programme) Level of thinking skills Teacher name:   Number present:  absent: Sport for all 1 5.L1understand a sequence of supported classroom instructions   5.L2  understand an increasing  range of unsupported basic questions which ask for personal  information  5.S4  respond with limited flexibility at sentence level  to unexpected comments on an  increasing range of general and curricular topics  5.S6  communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group and whole class  exchanges 5.C2  use speaking and listening skills to provide sensitive feedback to peers  5S7  use appropriate subject­specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of  general topics  5.UE  use appropriate countable and uncountable nouns, including common noun phrases  describing times and location, on a limited range of familiar general and curricular topics  Knowledge, Understanding, application  Lesson objectives All learners will be able to:  Recognise the meaning of text  and answer the questions Most learners will be able to:  Make sentences with new vocabulary and use the pronouns Assessment criteria Values links Cross­curricular links Previous learning Some learners will be able to:  Can give their opinion to a given tasks  Act out the given information with support Checks  and finds the words Reads and recognises  the text  Uses the vocabulary in making sentences and their speech Writes the demonstrative and quantative pronouns Analyzes, compares and collects  information Role plays  in short situations  National unity, peace and harmony in our society PE, Music Review the previous lesson Plan Planned  timings Start Planned activities (replace the notes below with your planned activities)  Resources Greeting: Org momentTeacher greets the learners. Learners greet the teacher and take their places. Warm­up.   Pre­learning  Middle Activity 1 Learners get acquainted with various types of sports games to guess the topic of the lesson. (I, P, f) Learners look through Primary Colours Pupil’s Book 3 and note down  pages with sports’ pictures or cartoons (swimming = p.6, 19, 47, 63; football = p. 17, 47,  66; mountain climbing = p.31. 34; biking = p. 47, 63; tennis= p. 47; skipping = 63)  Learners say which sports they do.  In pairs, learners talk about then write similarities and  differences between the sports e.g.   In tennis and football players need a ball.   Swimming and mountain climbing need  different clothes.  We can do biking and play tennis inside and outside.  We can skip and  bike with friends or alone. A football match has twenty­two players but a tennis team has  two or four. Mountain climbing is more dangerous than skipping because climbers can fall and get hurt.  http://learnengli shkids.british  council.org/en/s hortstories/plane t­earth Print a  story from the  web link for  groups of  learners. Print  worksheet from  web link for  each learner. Project three or four additional sports such as skiing, gymnastics, mountain biking  Learners with a different partner brainstorm other sports they know e.g. badminton,  baseball, basketball, hockey, ice hockey, sailing, skating, table tennis, mountain biking,  horse riding, skiing, gymnastics, rollerblading  Which sports have similar names in the  L1? Learners say which verbs we use: play, do, go.  Using the sports above, learners sort  them into groups then explain the classification e.g.  with or without a ball; with many  players or with a few players; with equipment or without equipment; indoor or outdoor.   Learners record their ideas in a twocircle Venn diagram and then in a Carroll diagram.   Activity 2 (P, I, f)  Learners write six questions to ask a partner about sport e.g.  What sports do you  like ______ing? What’s your favourite ________________?  Which sports do you not  _______?  Where do you go to _____________? When did you start ___ ing   _____________?  Which sports would you like to __________?  Learners use answers to  write a paragraph about their partner’s interest in sport. They swap paragraphs, read, then  draw a picture of themselves doing the sport below the partner’s writing. Display work  headed: ‘Sport for all’.  Activity 3 (W, G)  Learners brainstorm places where they do  sport. They look at the numbered images of a range of courts, pitches, slopes, gyms etc.  projected on IWB and in groups, identify which sport is played on or in each place e.g. We play ice hockey on that one and hockey on this one. We play football on those. We go  biking in there. We can ski down that. We do gymnastics in there. We can rollerblade on  that. End Apple tree Red apple ­ I totally understand  Yellow ­ I understand the lesson but I need some helps Green apple ­ I don't understand Additional information Colored paper  (green, red,  yellow) Differentiation – how do you plan to give more  support? How do you plan to challenge the more able learners? Assessment – how are you planning to  check learners’ learning? Health and safety     check        Reflection Were the lesson objectives/learning objectives realistic? Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most  relevant questions from the box on the left about your lesson.   Did all the learners achieve the lesson objectives/  learning objectives? If not, why? Did my planned differentiation work well?  Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:  2: What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson? Unit of a long term plan: Unit 8: Sports School: 278 Date: CLASS:  5     А          5  Ә Lesson title Sports for all 2 Teacher name: Kulmyrzayeva Akerke Number present:  absent: Learning objectives(s) that this  lesson is contributing to (link to  the Subject programme) 5.L4 Understand the main points of supported extended talk on a range of general and  curricular topics 5.S2 Ask simple questions to get information about a limited range of general topics 5.S6 communicate meaning clearly at sentence level during pair, group and whole class  exchanges 5.R4 read with some support a limited range of short fiction and non­fiction texts 5.UE6 use basic personal and demonstrative pronouns and quantative prononouns some, any,  something, nothing, anything on a limited range of familiar general and curricular topics Lesson objectives Assessment criteria Values links  Cross­curricular links Previous learning All learners will be able to: Recognise the meaning of text  and answer the questions Most learners will be able to: Make sentences with new vocabulary and use the pronouns Some learners will be able to: Can give their opinion to a given tasks Act out the given information with support  Checks  and finds the words  Reads and recognises  the text  Uses the vocabulary in making sentences and their speech Writes the demonstrative and quantative pronouns Analyzes, compares and collects  information Role plays  in short situations National unity, peace and harmony in our society PE, Music Review the previous lesson                                                     Plan Planned timings Planned activities (replace the notes below with your planned activities) Resources Start Middle Greeting! Group dividing Concluding the previous lesson What`s your favourite sport? My favourite sport is… Students ask each other this questions and answer.(S­S)  « Sports and children with Special Needs.» Disabled children Get Into Sport in Jordan Task№1 Listening the audio and watching the video students guess the crosswords  (W) S H D G N K R N T S F W I H E I G H T L I F G G I M M M W N D F J F B X M I R W D J M A C C S O G A F V S N N N G G Y W M B N A S T I C S K G F S F G W E T D A J H A N D B A L L D Audio Video  http:/www.youtu be.com /watch? v=6pSfDvS6qfM J T B W T I N G Task№2 (G) B C S F K Y Q O D C S O O L O T L I C B S N C A F G E L Y T R L Sports in our life     People all over the world are fond of sports and games. Sport helps people to stay in a  good shape, keeps them fit, healthy and makes them more organized, better disciplined in  their daily activities and energetic.    Many sports are popular in Kazakhstan. They are: football, tennis, hockey, weight lifting,  track and field, basketball, volleyball, boxing, judo, and karate, cross­country skiing, figure  skating, climbing mountains, horse­racing, cycling, wrestling We are proud of our sportsmen and sportswomen.They are: S.Sapiev, I.Illyn,  B.Sattarkhanov, B.Istybayev, G.Gallovkin,D.Ten, O.Rypakova, A.Vinnokurov, B.Artaev,  E.Ibyrayimov, A.Kaprovich and others.     For 1st group: Descriptors: ­read the text ­find 5 most popular sports in Kazakhstan ­prove answer with examples For 2nd group: Descriptors: ­read the text ­find the sportsmen ­classify them For 3rd group: Descriptors: ­read the text ­find the key words from the text which help to answer the question «Why is sport so  important for us?» Textbook Warm up Do exercise with music Task №3 (I) a) Fill the gaps with the demonstrative  pronouns this, these, that, those: … is a footballer.    … are footballers. …is a swimmer.                                  …are swimmers.                                 b) Find the odd one out: 1)any, analyses, anything 2)something, think, some 3)not, nothing Task №4 Role play  (G) 1st group­journalist  getting information, and the  dictor 2nd group­the amateurs 3rd group­the boxing men (at the red corner a boxer from Cuba and at the blue corner a  boxer from Russia) ,a referee. Audio Pictures End Feedback of students. They put their questions to the box.  Students can evaluate their work and the work of their classmates in accordance with the  certain criteria. Hometask:Write an essay. Whistle,  gloves,placards Stickers Additional information Differentiation – how do you plan  to give more support? How do you  plan to challenge the more able  learners? While reading the texts some  students analyzes and deduce, the  others compare and prove their  opinion, some of them analyzes and  choose the correct answer. At the 4th task students divide  according to their theatric mastery,  language abilities, and sport  mastery. Assessment – how are you  planning to check learners’  learning? Health and safety check Teacher assess by giving gold  medals, silver medals, bronze  medals to the groups. Also, gives feedback orally after each task.  And self­ assessment among the  groups. Sit on the desk straight! When use ICT technologies be carefull with socket  safety! Sport is our life! Do physical exercise every day! After microteaching lesson I understood the relevance of the learning objectives and objectives of the lesson. I have noticed, that the dramatically teaching of students will be effectively to differentiate  them. My goal here is to develop the theoretical knowledge gained by the students through acting  skills. For this purpose, I`ll use smart teaching methods in my next lesson. Using the inductive  method of teaching gives the students self­believability. Reflection Were the lesson  objectives/learning  objectives realistic?  Did all the learners  achieve the lesson  objectives/ learning  objectives? If not, why? Did my planned  differentiation work well?  Did I stick to timings? What changes did I make  from my plan and why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: Group working2: Role playing What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1: Self­assessment2: Grammar exercise What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?

Sport for all

Sport for all

Sport for all

Sport for all

Sport for all

Sport for all

Sport for all

Sport for all

Sport for all

Sport for all

Sport for all

Sport for all

Sport for all

Sport for all
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
08.01.2019