Story time
Оценка 4.6

Story time

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
1 кл
28.01.2019
Story time
1 сыныпқа арналған тақырып аясында оқиғаға байланысты тақырыпқа берілген сабақ жоспары. бұл тақырыпта оқушылар 2 топқа бөлінеді. карточкадағы суреттерді таңдау арқылы алған жанураларының қандай іс әрекет жасайтынын көрсететін болады. топтар помтер қорғап сұрақтарға жауап береді. топтар бір бірін бағдаршам әдісі арқылы бағалайды
Story time.docx
Unit of a long term plan  Unit 6: Traditions and folklore 278 Date: 23.06.2017 CLASS: 1 Lesson title Learning objectives(s)  that this lesson is  contributing to (link to  the Subject  programme) Lesson objectives Teacher name: Kulmyrzaeva A Number present: 12 absent: 0 Story time 1.L3  recognise  with  support  common  names  and  names  of   places, recognise  the  spoken  form  of  a  limited  range  of   everyday  and classroom words  1.S5 use words in short exchanges  1.S4 respond to basic supported questions about people, objects  and classroom routines All learners: ­recognize the new words of the story with actions; ­use everyday and classroom words; ­name characters  of the story; Most learners: ­answer to some information questions about story; ­use the new words in answers and speech correctly; Some learners: ­create (state) an opinion about ending of the story; ­ read the words and match with pictures. Assessment criteria Level of thinking skills ­Identify common names and names of places with  support;  ­Identify everyday and classroom words ­Interact using topic words ­Answer basic questions with support Higher level of thinking skills Values links  Cross­curricular links Previous learning Lifelong learning, respect, cooperation  Literature  Words for colours and simple objects and animals.  Plan Planned  timings Beginning 5  mins Planned activities (replace the notes below with  your planned activities) Resources Organization moment Teacher greets students; students respond to  greeting and take their places.  T:  Hello, boys and girls How are you?  What is the weather like today? S:  Hello, teacher! We are fine, and you? It’s sunny. Regrouping  T: Let’s make groups. Please, come to me and  choose one sheet of paper. Learners come and  Cards with pictures an choose papers. Teacher divides learner into two groups by  pictures of heroes: an old woman and man,  gingerbread man.  old woman and man,  gingerbread man. Lead­in Teacher shows the picture of Gingerbread man.  Learners recognize it with help of the teacher. T: Dear students today we have guest. Its name is Gingerbread man. Do you know it? The  Gingerbread man wants to tell us a story about it. Teacher explains the lesson objectives.  Picture of Gingerbread man Middle 3 10 Pre­listening Whole class activity: Can watch listen repeat do Teacher present the new vocabulary according to   the topic.  Flashcards 5 5 Words: jump, catch run, skate, climb, fly. Teacher demonstrates new words by pictures and  gestures. And then learners repeat after teacher  chorally and individually many times.  T: jump L: jump T: jump, catch L: jump, catch T: jump, catch, run L: jump, catch run T: jump, catch, run, skate L: jump, catch run, skate T: jump, catch, run, skate, climb L: jump, catch run, skate, climb T: jump, catch, run, skate, climb, fly L: jump, catch run, skate, climb, fly After each word teacher adds applause. Teacher repeats these words with actions.  Teacher repeats previous sentence before new  one. They repeat actions many time. Then learners do these actions with teacher’s  instruction. Teacher doesn’t do.  After that teacher gives instruction to do actions in  jumbled order.  Then teacher says the new words with animals.  For example:  Frog ­ jump Cat – catch Mouse – run Dog – skate Monkey – climb Bird – fly While­listening After that learners watch and listen to the story  about ‘Gingerbread man’. Teacher puts detailed  comprehension questions by stopping the video. Teacher’s questions: Whom can we see on the video?  What do make an old man and an old woman? Can Gingerbread man jump? Can an old man and an old woman catch the  Gingerbread man? Can Gingerbread man run? Can Gingerbread man skate? Can Gingerbread man climb? Can Gingerbread man fly? Can bird fly? Is bird’s favourite food the Gingerbread man? Learners give short answers.  Post­listening Group work http://www.youtube.com/ watch?v=ecoEhxw8Ars 7 5 Yes No T: I will give you a poster and you must tick if you  agree, cross if you don’t agree with questions: Questions Do an old man and an old woman  make a Cake? Can Gingerbread man jump? Can an old man and an old woman  catch the Gingerbread man? Can Gingerbread man run? Can Gingerbread man skate? Can Gingerbread man climb? Can Gingerbread man fly? Can bird fly? Is bird’s favourite food the  Gingerbread man? Groups evaluate each other with method traffic  lights. If 1st group gives right answers, 2nd group  raises green colour, if there is one mistake, raises  yellow, if there are two or more mistakes, rises red colour. If 2nd group gives right answers, 1st group raises  green colour, if there is one mistake, raises yellow, if there are two or more mistakes, raises red  colour. Pair work There was one question at the end of video. “Can  the bird eat the Gingerbread man?” T: dear students let’s continue our story. We will  work in pairs. Work with your friend. You will be  the bird and the Gingerbread man and  “Can the bird eat the Gingerbread man?” you can  choose words on the board. For example “I think  the bird can dance with Gingerbread man.”  (teacher dances with one learner). Teacher writes on the board verbs which learners  already know. Words: dance, sing, watch TV, eat, play. Learners assess themselves with “Thumb finger”.  T: If you like answer of this pair thumb up, if you  like thumb side, if you don’t like thumb down. Individual work Look at the words and complete. Read the words. O_d wo_an, old ma_, Gin__rbread man, b__d,  j__p, ca__h, _un, ska__, cl_mb, f_y. Then match with pictures. Descriptor:  A learner  ­ recognize missing letter; 2 posters with table Red, green, yellow  coloured cards Poster with verbs   worksheets with the  task of missing letters. End 5 ­ pronounces words intelligibly; ­ match words with pictures. Reflection with sounds.  Teacher: If you like this lesson, shout “Hurray!”.  Repeat after me: “Hurray!” L: “Hurray!” If it was hard something to you, shout “That’s ok.” Repeat after me: “That’s ok.” L: “That’s ok.” If you don’t like this lesson, shout “Uh!” Repeat after me: “Uh!” L: “Uh!” T: I will count 1, 2, 3. And you must shout, ok?   Health and safety check Health saving technologies. Using physical exercises and active activities. Rules from the Safety Rules book which can be  applied in this lesson. Additional information Differentiation – how do  you plan to give more  support? How do you  plan to challenge the  more able learners? Differentiation by  support to learner. Differentiation by lesson objectives. Selection of learning  materials and resources based on the individual  abilities of learners. Teacher differentiates  by learning styles:  audio, visual and  kinesthetic. Assessmen t – how are  you  planning to  check  learners’  learning? Teacher  gives  formative  assessmen t to  learners.  Traffic  lights. Thumb  finger. Descriptor. Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.   Reflection Were the lesson  objectives/learnin g objectives  realistic?  Did all the  learners achieve  the lesson  objectives/  learning objectives? If not,  why? Did my planned  differentiation  work well?  Did I stick to  timings? What changes did I make from my  plan and why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:  2: What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next

Story time

Story time

Story time

Story time

Story time

Story time

Story time

Story time

Story time

Story time

Story time

Story time
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
28.01.2019