Teaching Speaking
Оценка 4.8

Teaching Speaking

Оценка 4.8
Руководства для учителя
docx
английский язык
6 кл—11 кл
13.02.2017
Teaching Speaking
Методическое пособие для учителей английского языка по обучению говорению. В аособии собран материал, разработанный учителем и апробированный на практике. В статье собраны разноуровневые упражнения для активизации навыков говорения у учащихся разных возрастных групп. В разделе 'Appendix' предложены планы докладов по внеклассному чтению с разным уровнем сложности, а также материал по проведению дебатов. Данные упражнения эффективны для подготовки учащихся к сдачи устных экзаменов.
#Teaching speaking.docx
Teaching Speaking Activities 1. Snowball story (group work for young learners) Objective: training text retelling Description: The first student says one sentence. The next student repeats it and adds the  second sentence. The third student repeats the first two sentences and adds one more.  The game lasts up to the last student in the group or as long as the students can remember the whole story. 2. Composing a group story  Objective: trains memory, mind concentration, teaches to connect events logically, and  involves students into the lesson. Description: The teacher suggests the theme of the story or its beginning. Each student  adds one sentence to develop the story. The sentences should be logically connected. 3. Exercise “Everything is connected”  (Mind­Blowing Facts That Prove Everything Is Connected)   Objectives: Teaches to build logical connections, develops overall knowledge. Examples: 1) Lightbulbs and pasta sauce are like distant, mind­boggling cousins from Jersey. Example:  The lightbulb was invented by Thomas Edison.  Thomas Edison lived and died in New Jersey.  New Jersey is the Garden State.  The Garden State produces a great number of fresh tomatoes.  Tomatoes are the main ingredient in pasta sauce. Objective: teaches creative storytelling, develops well­roundedness. In 1935, a six­toed cat was gifted to the writer Ernest Hemingway. 2) Cats & Mars are connected?!   Ernest Hemingway transformed his home into a museum in Key West, Florida.  Florida is home to the Kennedy Space Center in Cape Canaveral, a venue that  launches spacecrafts.  Spacecrafts have achieved orbital launches in the US through NASA.  NASA has been developing the capabilities needed to send humans on a Journey to  Mars. 4. A 3­sentence story: Objectives: Teaches logic, imagination, to express an idea shortly, to make conclusions The 1­st sentence:   The topic statement  The 2­nd  sentence: Details The 3­d  sentence:   Conclusion Example: Teacher: “What made your day?” Student: When I woke up today, I noticed that it was snowing outside. There was snow  everywhere – on the ground, on cars and trees, and even the people passing by were  covered with snow. The nature is full of surprises! 5. A vacation / weekend story   Individual work Objectives: teaches to concentrate on details, to develop a story logically, makes each story unique. Task: You are going to take part in a stand­up story competition. Choose one event from  your vacation and describe it in details. What does it lead you to think of?  Pair / Group work                                                                             Objectives: teaches collaboration, to ask q­s for necessary information, to select     information. Task: Work in groups. Ask your partners q­s for more information about their vacation. Take notes. Report about one of your partners’ experience. Answer q­s of the students from  other groups. The student who is spoken about gives the speaker points for correct  information.       6. Book report   Report with elements of analysis (see appendixes 1,2)  Review (a short variant)  Advertisement (choose the information to get the listeners interested in reading the book) Objectives: teaches to collect material, select information, compare, contrast, analyze, draw parallels; develops creativity, and involves role play (advertisement). 7. Controversial  argumentative statements Objectives:  teaches to evaluate situations from different aspects, develops the ability of  reasoning, and prepares for debates and writing essays. Task: Prove the teacher’s statement. Give one argument plus an example. Start with a  linking word.                                                                                              Task: Monday is the best day of the week. Answer: Firstly, on Monday we still keep wonderful memories of the weekend which  brighten our day. On Saturday I watched a film “…” and I’m anxious to discuss it with my  classmates today. 8. Class debates (see appendix 3) Objectives: teaches to see both sides of the coin, to listen to partners, to respect  opponents’ opinions; develops the ability to reason; prepares for debates and writing  essays. The class is divided into two parts. The teacher gives students a ‘for­and­against’  statement. The students discuss it in groups for 5­7 min. Each of them chooses 1  argument.  The 1­st student introduces the group position and presents his argument in two sentences. The 1­st student from the opponent team introduces their position, disagrees  with his opponent, pointing out the weakness of his position and presents his argument in  two sentences. The debating lasts till the final argument. Then one member of each group  makes the conclusion summarizing all the team’s arguments.  Teacher’s reflection:  ­ write down primitive and frequently repeated words and phrases, ­ discuss with the class synonyms and other possible ways of rephrasing. Appendix 1:  Plan of the Book Report (for young learners) Introduction of the book for the report Introduction: the role of books in our life 1. 2. What English books I’ve read this summer 3. 4. Short information about the author 5. What the book is about (the theme) 6. Where and when the action is laid 7. The main characters (what I have learnt about them) 8. Retelling (about 10 sentences in Past Simple) 9. The main idea of the book 10. How the book has changed me (my thoughts, opinions, behaviour in certain situations) 11. Conclusion (if I liked the book or not, why, my favourite character, episode) Appendix 2:  Plan of the book report for advanced learners Introduction Information about the author 1. 2. 3. The historical survey of the epoch the author lived in. The reflection of its features in the book 4. The author’s contemporaries and other famous books of the period. Comparison. 5. The genre of the book. The rules of the genre. Prove that this book belongs to it.  6. Comparison of the book with other works in the same genre 7. Where and when the story is set 8. The book characters (facts + analyses and conclusions) 9. The plot (5­7 sentences) 10. Ideas and problems raised in the book  11. The lesson(s) you have learned from the book 12. Conclusion DEBATES Why debates? Appendix 3:  1. Develop logic 2. Examine issues of importance 3. Develop understanding 4. Competition 5. Public speaking 6. Fun 7. Critical thinking skill 8. Each student’s work 1. Class 2. Club 3. Internet Where to debate? What is debate? ­ Formal prepared argumentation where structure, logic and presentation style all contribute to making  your case ­ Unemotional ­ Entertaining ­ Educational ­ Memorable How to debate? usually a (positive) statement about an issue, where both sides of the issue are tenable can be fact based on philosophical examples: Dieting should be illegal;  First get a Resolution (or a Motion) ­ ­                                                                                Terrorism must be fought with terror                                                                                It’s better to be loved and lost than                                                                                                         never to be loved at all. Pick a format ­ ­ Cross examination ­ Discussion ­ ­ Courtroom case Parliamentary Formal Hearing or Panel Debate Debate Overview 1­st affirmative                                             1­st negative 2­nd affirmative                                           2­nd negative Discussion / cross examination Affirmative rebuttal                                      Negative rebuttal For Beginners TEAM A 1­st speaker argument 3­rd speaker argument TEAM B 2­nd speaker argument 4­th speaker argument Questions for team A from team B  or audience Questions for team B from team A  or audience 5­th speaker­ arguments, summary 6­th speaker­ contrarguments, summary ­ Have a practice round on an easy topic ­ Organize assessment or judging ­ Make a chart of arguments (2 coloured) Helpful Hints Tips for Debates Speak from notes, not entirely pre­written speeches ­ ­ Listen to others ­ Ask “Why?”, “So what?”, “Can you support that?” ­ Think of as many arguments as possible for your side, and try to anticipate the opponents.

Teaching Speaking

Teaching Speaking

Teaching Speaking

Teaching Speaking

Teaching Speaking

Teaching Speaking

Teaching Speaking

Teaching Speaking

Teaching Speaking

Teaching Speaking

Teaching Speaking

Teaching Speaking
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
13.02.2017
Посмотрите также: