УМК: Кузовлев В.П., English, 6 класс, Просвещение, 2013
Тип урока: урок изучения нового материала, активизации новой лексики по теме с применением ИКТ.
Цель урока: активизировать новую лексику учащихся по теме "Что в меню?" (Заказ еды в кафе или ресторане).
Деятельностная цель: формирование у учащихся способностей к рефлексии коррекционно-контрольного типа и реализации коррекционной нормы (фиксирование собственных затруднений в деятельности, выявление их причин, построение и реализация проекта выхода из затруднения).
Образовательная цель: развитие навыков диалогической и монологической речи на основе решения проблемных задач, развитие умений вести полилог-обмен мнениями, активизировать лексику по теме "Еда вне дома", коррекция и тренинг изученных понятий, алгоритмов.
Формирование УУД:
Оборудование: школьная доска, компьютер, телевизор, раздаточный материал, распечатки с текстами.
Используемая литература: учебник «Английский язык 6» Кузовлев В.П., English, 6 класс, Просвещение, 2013
Форма организации занятия: групповая и фронтальная.
Ход урока
Этапы урока |
Деятельность учителя |
Деятельность учащихся |
УУД |
1. Организационный момент и речевая разминка (2 мин) |
Warm up (Introduction) -Can you guess the topic of today’s lesson? Просмотр видео “Mr Bean at the restaurant. What happened
to Mr Bean? |
Учащиеся, выслушав коммуникативное задание, настраиваются на общение. |
Постановка проблемы, самоорганизация. Cлайд 1.Презентация |
2. Постановка цели урока. |
После сообщения учащимися предполагаемой цели урока учитель формулирует цель урока: Today we're going to learn about eating out, the structure of a restaurant menu, names of some dishes on the menu, how to order food when eating out. You also are going to make your own dialogues and act them out in class. Объяснение понятия “eating out”. |
Просматривают 1й слайд, делают предположения о теме урока. |
Планирование учебного сотрудничества, постановка и решение проблемы |
3. Введение новой лексики. |
Let’s explain the new words in English! Look at the
slide and read the definitions of the words. -Look at the slides with different dishes. |
Просматривают меню (menu, starter, main course, dessert, drink) in Определяют (menu, starter, main course, dessert, drink). |
Учебное сотрудничество |
4. Актуализация |
While looking at the slides make up a spider gram with four categories of food, looking at the slides. Let’s start with the dishes of the Russian cuisine. Let’s check what you have filled in the spider gram. |
Students fill in the spider gram. |
Приложение о категориях блюд |
5.Закрепление и применение изученного. |
Самостоятельная работа в группах с применением деятельностных
технологий. Составление своего собственного меню в группах, с использованием
картинок блюд, бланков меню. |
In groups, make up their own “menus”, using the menu forms, the pictures of the dishes, the markers and the glue. |
Постановка и решение проблемы |
6.Организация восприятия и осмысления новой информации. |
Отработка речевых клише, используемых при заказе еды в ресторане. |
Look at the phrases and repeat them |
Cлайд 6 Усвоение исходных знаний |
7. Актуализация знаний учащихся |
Role play the dialogues. 4 pairs Составление в группах своих диалогов с использованием зрительной опоры и разыгрывание составленных диалогов. You are at a Russian cafe, Japanese restaurant, Italian cafe, French restaurant. Order food according to the menus. Please make up your own dialogues “Ordering Food at a cafe or restaurant”, using the phrases in the lists distributed. Choose what you are ordering, using your own menus. Make up your dialogues and then you’ll role-play them. |
Watch the video for discussion. |
Постановка и решение проблемы. |
8. (5 мин) |
Now let’s imagine we are at a restaurant. Please make your own dialogues “Ordering Food at a cafe and at a restaurant”, using the phrases in the lists distributed. Choose what you are ordering, using your own menus. Make up your dialogues and then you’ll role-play them. |
|
|
5. Домашнее задание и выставление оценок. (1 мин) |
Выучить диалог. |
Write down your home task. |
Контроль, оценка |
6. Подведение итогов учебного занятия. Рефлексия |
Let’s think about what we have done at the lesson today. We have learnt the new words and made up the dialogues on ordering food at a cafe. We watched cartoons. What activities did you like best of all? And why? |
Fill in the lists of your results in the tables. |
|
Appendix 2
I. Make up dialogues, using the jumbled sentences, and role play them:
1.
-Anything else?
-Hi! May I take your order?
-A green salad, please.
-Yes, I’d like a pizza and spaghetti.
-Yes, that’s right.
2.
-Here you are. Enjoy your meal.
-Welcome to the English restaurant. Here’s your menu. Would you like to order now?
-I would like the corn soup and Caesar salad for the starter. I would also like the steak. For dessert I would like the cheesecake. I would also like some water, please.
3.
-No, thank you.
-Yes, I’d like a hamburger, French fries and a Coke.
-Hi! May I take your order?
-Anything else?
-For here, please.
-Ok. For here or to go?
II. Make up your own dialogues, using the menus of your cafes.
Check the dialogues you made:
1.
Hi! May I take your order?
Yes, I’d like a pizza and spaghetti.
Anything else?
A green salad, please.
A pizza, spaghetti, and a green salad. Right?
Yes, that’s right.
2.
-Welcome to the English restaurant. Here’s your menu.
Would you like to order now?
I would like the corn soup and Caesar salad for the starter. I would also like the steak. For dessert I would like the cheesecake. I would also like some water, please.
Here you are. Enjoy your meal.
3.
Hi! May I take your order?
Yes, I’d like a hamburger, French fries and a Coke.
Anything else?
No, thank you. That’s it.
Ok. For here or to go?
For here, please.
Menu
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.