Технологическая карта урока "Идиомы и поговорки о еде" 7 класс
Оценка 4.8

Технологическая карта урока "Идиомы и поговорки о еде" 7 класс

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
7 кл
24.06.2018
Технологическая карта урока "Идиомы и поговорки о еде" 7 класс
Технологическая карта урока "Идиомы и поговорки о еде" 7 класс.Технологическая карта урока английского языка в 7а классе по теме "Идиомы и поговорки о еде" к УМК "Spotlight-7" (В.Эванс, Д.Дули) Учебно-методическое обеспечение: УМК "Spotlight-7" (В. Эванс, Д.Дули), учебник для 7 класса общеобразовательных учреждений, М.: Просвещение, 2014. Тип урока: урок-исследование. Виды работ: индивидуальная, фронтальная, парная, групповая. Место урока в теме: урок расширения лексического запаса обучающихся. Тема урока: Идиомы и поговорки о еде.
конспект.docx
Технологическая карта урока английского языка в 7а классе по теме "Идиомы и поговорки о еде" к УМК "Spotlight­7" (В.Эванс, Д.Дули) Учебно­методическое обеспечение: УМК "Spotlight­7" (В. Эванс, Д.Дули), учебник для 7 класса общеобразовательных учреждений, М.: Просвещение, 2014. Тип урока: урок­исследование. Виды работ: индивидуальная, фронтальная, парная, групповая. Место урока в теме: урок расширения лексического запаса обучающихся. Тема урока: Идиомы и поговорки о еде. Цели урока:   освоить во всех видах речевой деятельности новые лексические единицы; повторить и обобщить лексический материал по теме Покупки. Еда. Задачи урока: 1. Образовательные: освоение новых лексических единиц ­ идиом и поговорок; 2. Развивающие:   развитие   умений   работать   со   словарем;   развитие   умений прогнозировать содержание с опорой на иллюстрацию и по заголовку и начальным фразам; развитие умений изучающего чтения; развитие социо­культурной компетенции; развитие умений работать в парах; развитие познавательного интереса и активности обучающихся; развитие мышления, памяти, внимания. 3. Воспитательные: воспитание стремления к совершенствованию собственной культуры;   воспитание   доброжелательного   отношения   друг   к   другу;   формирование устойчивой мотивации изучения английского языка. «Идиомы и поговорки о еде» (УМК "Spotlight" В. Эванс, Д. Дули) » Этапы урока Вре мя Технологии 1.  Мотивация 1  мин Технология  активизации  личности и  коллектива. Деятельность учителя Деятельность учащихся Оборудов ание и ТСО Good morning, children! Hello! I'm glad to see you. We have got some guests today. Let's greet them, too. We're glad to see  you ,too! Sit down, please. Let's  begin our lesson. Hello, dear guests! 1 2. Фонетическа я зарядка Технология  активизации  личности и  коллектива 2  мин We begin our lesson with Food rap.. Look at the  screen. Listen and finish.. Hi? My name is Sam?  I like eating………(jam) And my sister Bunny  eats too much………(honey) This girl is Lola,  she likes drinking …….(cola) My name is Louise, I like to eat…..(cheese) My big brother Jake  is fond of ……(cake)   But do you want to know the food that is a dream? It’s chocolate cake with lots of good … (cream)…. . Заканчивают  договорку 3.  Актуализаци я знаний. 3  мин «Мозговой  штурм» Tell me  please, what is the title of our Module. Shopping time. Recently we have talked about different food,  vegetables, fruit, and dairy products. What food can  you remember? Well done! And what you can say about a potato?  Describe it. And what about a cucumber? Перечисляют  названия  продуктов. Brown, oval,  tasty, friable,  boiled, fried. Green, long,  smooth, rough,  fresh. 4.  Операционн о­ исполнитель ский этап 4.1.  Создание  проблемной  ситуации. 4  мин You are right, when we mind the direct meaning of  these words. Look at the screen. Translate the expressions.    To be full of beans a hot potato to be one's bread and butter Are all the meanings of the expressions clear to  you? Переводят  выражения ПК,  мультиме дийный  экран Картинки  с  изображен ием  овощей  (прилагат ельные  подписыв аются под картинка ми) ПК,  мультиме дийный  экран 2 ММП;  проблемное  обучение Then let's learn them. (переводы выражений) Could we understand these expressions by  translating of separate words? What do you think what will we do in our lesson  today? You have already noticed that some of them we can  understand by translating of separate words, but  others we can't. What do you think what will be a  hypothesis of our research? 4.2.  Определение  темы  исследования. Выдвижение  гипотезы. Проблемное  обучение 4.3. Выбор  метода  решения  проблемной  ситуации. 6  мин Please open your student's books on the page 91.  Read the topic of our lesson. OK. But firstly let's find out what's the difference  between an idiom and a saying. Read ex.1 .  Translate, please. Explain the difference of them. You can speak  Russian. Good. Read the task b) Not all. ПК,  мультимеди йный экран Not all. We'll learn some  expressions in  English. We have to find  out which  expressions we  should translate to understand them  and which we  shouldn't. Idioms and  sayings about  food. Читают о  значениях слов . Идиомы ­  устойчивые  выражения,  которые нельзя  переводить по  отдельным  словам. Поговорки ­  Учебники ПК,  мультиме дийный  экран 3 What do you think, is the first expression an idiom  or a saying? What do it mean? Can you tell a  Russian equivalent to it? What about the second?... ММП;  интегрирова нное  обучение 5.  Физминутка. 1  мин Well done! Let' have a rest! Stand up, please. Repeat after me! If you're happy and you know it, clap your hands. If you're happy and you know it, clap your hands. If you're happy and you know it, And you really want to show it, If you're happy and you know it, clap your hands. If you're happy and you know it, stomp your feet. If you're happy and you know it, nod your head. If you're happy and you know it, turn around.  If you're happy and you know it, say we are, we  are. Let's go on then. Ex. 2. Read the task. Здоровье сберегающие технологии. 12  мин 4.4.  Открытие  детьми  нового  знания. ПК,  мультимеди йный экран советы,  основанные на  опыте людей;  некоторые из них можно понять,  переведя  отдельные слова. 1) saying; a task  isn't done well, if  too many people  do it. (У семи  нянек дитя без  глазу.) 2) saying; a failed  deal that can't be  return back. (Что  упало, то  пропало. Плакать попусту над чем­ то.) 3) idiom; to be  absolutely calm.  (Спокойный как  удав.) 4) idiom; someone who spends o lot  of time sitting on  the sofa doing  little more than  watching TV.  (Лежебока,  лентяй, увалень) Выполняют  движения за  учителем. Читают  задание к  упражнению. Читают первые  2 предложения  Учебники 4 What do you think what is the quiz about? текста. OK. In pairs, choose the correct idioms or saying to  complete the statements. Are you ready? Let's check your work. What expressions were difficult to understand for  you? Let's discuss them. Is it an idiom or a saying? 4.5.  Проверка  гипотезы.  Проведение  исследовани я. Работа в  парах. Дидактическ ая игра.; Исследовательс кая  деятельность  обучающихся How many questions have you answered correctly?  And what is your score? Food is very  important in  people's lives,  therefore there are a lot of idioms and sayings about it. Работают в  парах. 1b, 2a, 3c, 4c, 5b Hot potato ­ a  difficult problem. A piece of cake ­  that is very easy. Bread and  butter ­ the main  income. To sell like hot  cakes­ selling  very quickly. A bad egg ­ a bad  person. As easy as a pie ­  that is very easy. To be full of  beans ­ to have a  lot of enthusiasm. One's cup of tea ­ something I  generally like. An apple a day  keeps the doctor  away ­ if you eat  healthy, you'll  never ill. You can't have  your cake and  eat it too ­ you  can't have things  both ways. Eating your  words ­ publicly  accepting that you have said smth.  5 Fine. What can you say about the hypothesis of our  research? wrong. Having a finger  in every pie. ­  involved in many  things. We can't  understand idioms by translating of  separate words,  but saying can be  understood by the  same way. 8  мин Well done! We go on then. We'll work in groups. Take your places, please. This is The RED APPLE TEAM, and that is THE  GREEN APPLETEAM. Делятся на две  команды. Now you'll become a list of idioms and sayings.  Discuss with your partners and match each  expression with its meaning. I give you 5 minutes. Are you ready? Let's check your work. Look at the screen. Every team takes a card with a cinquain. Fill in the  gaps. (на доске учитель дублирует обе карточки) Let's check you rcinquains. • • • to be full  of beans happy,  merry Enjoys,de lights,cele brates • He  has a  lot of  energy • To be in  high spirit  A couch    potato lazy,  inactive Sits,  watches,  does  nothing Карточки  с  заданиями (Приложе ние 1),  словари ПК,  мульти­ медийный экран Карточки  с  синквейна ми 6 5. Оценочно­ рефлексивн ый этап. 5.1.  Применение  знаний в  учебной  деятельност и. Групповая  работа;  обучение в  сотрудни честве;  ММП Резерв урока «Мозговой  штурм» 5.2. Итог  урока 2  мин What have you learned today? What of them can  you remember?  He  watches  TV all  day  homester We have found  out a lot of  English idioms  and sayings  (называют  поговорки и  идиомы, которые они запомнили) Write down your home task. You must find an  idiom or a saying in your dictionaries or in the  Internet, find Russian equivalents to it as more as  you can and draw a colourful picture to it.  5.3. Рефлексия. 1  мин You have worked very good. Do you like our lesson today? Was it interesting or boring? What idiom will you use to express your mood? Our lesson was  interesting and  very informative. Thank you for your work. The lesson is over. Good  bye! Goodbye! Источники информации: https    ://   kopilkaurokov    .  ru   /  angliiskiyYazik    /  uroki    /  idiomy    ­  i  ­  poghovorki  ­  o  ­  iedie  ­  umk    ­  spotlight        ­  v  ­  evans  ­  d  ­  duli   http://context.reverso.net/перевод/английский­русский http://englsecrets.ru/vsyakaya­vsyachina/10­food­idioms.html https://iloveenglish.ru/stories/view/podborka_samikh_vkysnikh_anglijskikh_idiom_o_ede http://www.lingvistov.ru/blog/expressions/english­idioms­food/ http://www.study.ru/support/lib/65.html 7

Технологическая карта урока "Идиомы и поговорки о еде" 7 класс

Технологическая карта урока "Идиомы и поговорки о еде" 7 класс

Технологическая карта урока "Идиомы и поговорки о еде" 7 класс

Технологическая карта урока "Идиомы и поговорки о еде" 7 класс

Технологическая карта урока "Идиомы и поговорки о еде" 7 класс

Технологическая карта урока "Идиомы и поговорки о еде" 7 класс

Технологическая карта урока "Идиомы и поговорки о еде" 7 класс

Технологическая карта урока "Идиомы и поговорки о еде" 7 класс

Технологическая карта урока "Идиомы и поговорки о еде" 7 класс

Технологическая карта урока "Идиомы и поговорки о еде" 7 класс

Технологическая карта урока "Идиомы и поговорки о еде" 7 класс

Технологическая карта урока "Идиомы и поговорки о еде" 7 класс

Технологическая карта урока "Идиомы и поговорки о еде" 7 класс

Технологическая карта урока "Идиомы и поговорки о еде" 7 класс
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
24.06.2018