Технологическая Карта Урока "Мир животных"

  • Разработки уроков
  • ppt
  • 16.04.2017
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Публикация является частью публикации:

Иконка файла материала Презентация ПРИРОДА И МЫ.ppt
Welcome to English class!
Let’s practice  vocabulary • People can keep quite a number of  pets ­rabbits, … • There are different species of wild  animals such as lions, …  • We can admire wonderful birds –  blackbirds, …         Are you afraid of spiders, …? ?
Do you know any striking  facts about animals?  Can you give your examples  in English?  What are we going to discuss  (to speak about)  ….?
­ion, ­ tion Word building environmental ecological natural biologist protection, protective  recycling researcher useful, useless, to reuse investigation humanity scientist, scientific unusual disappear, appearance ­er re­ ­ing ­ful environment  ecology  nature  biology to protect to recycle to research to use to investigate human science usual appear ­al ­ist ­ive ­less ­ance
____­ er, the ___ ­ est big ecological strong natural bad protective  useful useless good difficult little­ the least more – the most more ______,  the most _______
Reading and  speaking 1) Read the text Ex. 3,  p. 81 while listening to it file  about  2)Fill  fact  octopus
………. legs, …… hearts, ……. eyes. It has got  Its legs can grow to …………….. in length. Its legs are It has  It lives It is ………… It has ……. It has  …….  It can …… It can  It can  …………….. ……….. body. …………. to understand their behavior.  nervous system. memories. to camouflage, to communicate. ……. ……..
Let’s speak * What if it loses its leg, ……? If it loses its leg, …… If it escapes from enemies, …. If it didn’t live at the bottom of  river mouths and seas, …. If I were an octopus, …..
Can you tell about  octopus now?
Homework • Вариант 1 – Выразительное  чтение текста. • Вариант 2 – Ex. 4, p. 81 • Вариант 3 (творческое  задание) – Fact file about  amazing animal.
What are the results of your work? Now I know about … I can use ….. I can speak about …. I can ask …
Thank you  for your work