DEVELOPING WRITING SKILLS
Name: Kalistratova Olga
Aims of the writing material: by the end of the lesson students will be able to write about their last summer holidays using a pattern.
Students’ age, level, interests: 5th form
Writing skills developed: letter writing
Criteria of assessment: communicative aim, logic, accuracy, rules of letter writing.
Личностные результаты: формирование мотивации изучения ИЯ; осознание возможностей самореализации средствами ИЯ; формирование коммуникативной компетенции.
Метапредметные результаты: развитие умения планировать своё речевое поведение; развитие смыслового чтения; осознанное и произвольное построение речевого высказывания в письменной форме; осуществление регулятивных действий самонаблюдения, самоконтроля, самооценки в процессе коммуникативной деятельности на ИЯ.
Phase |
Procedure and instructions |
Aims |
Личностные результаты |
Метапредметные результаты |
Warming up
Preparing for writing
Writing
Speaking
|
Do you like holidays? What holidays do you like best? What do you think about when you hear “summer holidays”? (WEB)
Books river
Forest football swimming playing……….
Look at the pictures and say what the children did in summer.
Read the boy’s letter about his last summer holidays and complete the sentences: (ex. 34 p. 17) 1) This summer Denis __________ 2) He was lucky because__________ 3) His friends and he spent a lot of time outdoors_________ 4) They also enjoyed ____________ 5) In the evening they usually made a fire,_______ 6) Denis had a lot of ___________ 7) He asked his granny to ___________
Write a letter to one of these English pupils about your last summer holidays using Denis’s letter as a model. (ex. 19 p. 22). Remember the rules of letter writing.
Listen to the letters and say whose holidays were the most interesting and why. |
To revise the vocabulary
To practice the vocabulary and the Past Simple Tense, to prepare for letter writing
To write a letter; to give students opportunities to be creative.
To encourage students to share their own experiences; to practice speaking and listening |
Формирование мотивации изучения ИЯ; осознание возможностей самореализации средствами ИЯ; формирование коммуникативной компетенции. |
развитие смыслового чтения
Смыслообразование; планирование; волевая саморегуляция; осознанное и произвольное построение речевого высказывания в письменной форме;
Извлечение необходимой информации из прослушанных текстов; осуществление регулятивных действий самонаблюдения, самоконтроля, самооценки в процессе коммуникативной деятельности на ИЯ.
|
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.