Тематическая разработка «Life at school? Wonderful!»
Оценка 4.8

Тематическая разработка «Life at school? Wonderful!»

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
18.06.2020
Тематическая разработка «Life at school? Wonderful!»
Life at school Wonderful!.docx

«Life at school? Wonderful!»

Teacher: Good afternoon, boys and girls! Today we are glad to welcome our dear guests – teachers of  English language.

Pupils (all together): Welcome, dear guests!

Teacher:  Welcome, welcome dear guests!

We are glad to see you!

Take  your seats and try to guess

What`s the topic lesson has?

Are you ready to solve some puzzles? Let`s start!

 

Pupil 1: Придали лаком крышке блеск,

              Учись на пять за этой ………..(desk).

Pupil 1: You are right, it`s a desk.

Pupil2: Только лишь летом висит без хлопот

              С чистым лицом в нашем классе …..(blackboard).

Pupil2: Yes, it`s a blackboard.

Pupil 3: Почемучкам лучший друг,

Им про все расскажет ……(book).

Pupil3:  Correct, it`s a book.

Pupil4:Не знаешь писать как –

В него посмотри.

Любое ты слово найдешь в ……(dictionary).

Pupil4:  Agree, it`s a dictionary.

 

Pupil5 :   Зажатый в детский кулачок,

                 Рисует носом белым………(chalk).

Pupil5 :  You`ve guessed correctly, it`s a chalk.

Pupil6:    Кусочек тесьмы к моей книжке приклеен,

                Странички найти помогает мне ………(laying).

Pupil6:  Well done, it`s a laying.

Pupil7:   Дружище Петров,

               Не ужель ты ослеп?

               Час уж как Волгу ты ищешь on………..(map).

Pupil7:  Right, it`s a map.

Pupil8:   Часто кисть в нее макала-

                Вот и кончилась вся ………….(colour).

Pupil8:  Good! It`s a colour.

 

Teacher: Thank you very much. You`ve guessed correctly. Today we are going to revise the topic «School». (Учащиеся по очереди поднимают надписи, выстраивая название урока  «Life at school?Wonderful!»).

Pupil1:

My school is cool

And it is full of many girls and boys

Who make much noise but have a choice-

To play all time or learn a rhyme

To read a book, to sew or cook!

 

All pupils together: We love school all

                                    And wait for fall

                                   To meet together here.

Teacher: To teach

All pupils together: And  study near!

Teacher: Thank you, please, sit down. Let`s compete pronouncing a funny tongue-twister.

If a white chalk chalks on a black blackboard

Will a black chalk chalk on a white blackboard?

Произносят скороговорку сначала хором, затем по очереди. Выигрывает тот, кто ни разу не споткнется и правильно произнесет слова.

 

 

Children, what is there on my table?

Let`s have a look….Oh, it`s a school diary. I wonder whose diary it is. Let`s see…

Yesterday the pupil had six lessons. The pupil got three marks. This pupil got an excellent mark in Math, a good mark in Biology, and a good mark in English.  It`s Robin MacWizard`s diary. Do you know Robin  MacWizard?

Pupils: Yes, of course. Robin is Misha Inin`s pen friend from Britain.

Teacher: It seems to me that during his travelling by the time machine Robin had lost his school diary. Children, I think, we should find Robin and return his diary to him, shouldn`t we?

Pupils: Yes, we should.

Teacher :Do you know what school Robin attends?

Pupils: Robin attends St. David`s school.

Teacher: Would you like to visit St. David`s school ?  Let`s go, we will take a very exciting trip by the time machine .

Останавливаются перед дверями школы Робина  (нарисованный плакат с названием школы).

Teacher: Let`s see how many lessons Robin has today, his diary will help us (читают расписание в дневнике Робина). Today Robin has five lessons: Music, PE, English, Art and IT.

To enter the school we have to wear a special school uniform.

Task 1. Учащимся предлагается раскрасить предложенные изображения  школьной формы нужными цветами в соответствии с услышанными высказываниями. Например, «Robin has a blue tie, grey trousers» и тому подобное. Затем, ребята по получившейся картинке составляют рассказ о данной школьной форме.

Pupils: Now we are ready to enter to Robin`s school and find him.

Teacher: Good for you, children, but we have forgotten one very important thing – we need to take our schoolbags. Let`s put all needed things to your backpacks.

Учитель произносит предложения (например, «Put a pencil case in your schoolbag»),  а ребята кладут  в портфель то, что они услышали.

Teacher: Very good! Now let`s go! Here is a timetable. Today Robin has four lessons. The first one is Music, the second is Design and Technology, the third is Art and the last one is Physical Education.

Ребята посещают все 4 урока, выполняя тематические интерактивные задания по диску «Heinly Picture Dictionary for Children». Затем отдают Робину его дневник.

Robin:  I`m very thankful for you! I`m happy you have found my diary and returned it to me. Now, if you wish, I will show you our school. But would you like a cup of tea first?

Pupils: With great pleasure.

Мероприятие заканчивается дружным чаепитием.

 


 

Life at school? Wonderful!»

Life at school? Wonderful!»

Рисует носом белым ………(chalk)

Рисует носом белым ………(chalk)

Teacher : To teach All pupils together:

Teacher : To teach All pupils together:

To enter the school we have to wear a special school uniform

To enter the school we have to wear a special school uniform
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
18.06.2020