«Life at school? Wonderful!»
Teacher: Good afternoon, boys and girls! Today we are glad to welcome our dear guests – teachers of English language.
Pupils (all together): Welcome, dear guests!
Teacher: Welcome, welcome dear guests!
We are glad to see you!
Take your seats and try to guess
What`s the topic lesson has?
Are you ready to solve some puzzles? Let`s start!
Pupil 1: Придали лаком крышке блеск,
Учись на пять за этой ………..(desk).
Pupil 1: You are right, it`s a desk.
Pupil2: Только лишь летом висит без хлопот
С чистым лицом в нашем классе …..(blackboard).
Pupil2: Yes, it`s a blackboard.
Pupil 3: Почемучкам лучший друг,
Им про все расскажет ……(book).
Pupil3: Correct, it`s a book.
Pupil4:Не знаешь писать как –
В него посмотри.
Любое ты слово найдешь в ……(dictionary).
Pupil4: Agree, it`s a dictionary.
Pupil5 : Зажатый в детский кулачок,
Рисует носом белым………(chalk).
Pupil5 : You`ve guessed correctly, it`s a chalk.
Pupil6: Кусочек тесьмы к моей книжке приклеен,
Странички найти помогает мне ………(laying).
Pupil6: Well done, it`s a laying.
Pupil7: Дружище Петров,
Не ужель ты ослеп?
Час уж как Волгу ты ищешь on………..(map).
Pupil7: Right, it`s a map.
Pupil8: Часто кисть в нее макала-
Вот и кончилась вся ………….(colour).
Pupil8: Good! It`s a colour.
Teacher: Thank you very much. You`ve guessed correctly. Today we are going to revise the topic «School». (Учащиеся по очереди поднимают надписи, выстраивая название урока «Life at school?Wonderful!»).
Pupil1:
My school is cool
And it is full of many girls and boys
Who make much noise but have a choice-
To play all time or learn a rhyme
To read a book, to sew or cook!
All pupils together: We love school all
And wait for fall
To meet together here.
Teacher: To teach
All pupils together: And study near!
Teacher: Thank you, please, sit down. Let`s compete pronouncing a funny tongue-twister.
If a white chalk chalks on a black blackboard
Will a black chalk chalk on a white blackboard?
Произносят скороговорку сначала хором, затем по очереди. Выигрывает тот, кто ни разу не споткнется и правильно произнесет слова.
Children, what is there on my table?
Let`s have a look….Oh, it`s a school diary. I wonder whose diary it is. Let`s see…
Yesterday the pupil had six lessons. The pupil got three marks. This pupil got an excellent mark in Math, a good mark in Biology, and a good mark in English. It`s Robin MacWizard`s diary. Do you know Robin MacWizard?
Pupils: Yes, of course. Robin is Misha Inin`s pen friend from Britain.
Teacher: It seems to me that during his travelling by the time machine Robin had lost his school diary. Children, I think, we should find Robin and return his diary to him, shouldn`t we?
Pupils: Yes, we should.
Teacher :Do you know what school Robin attends?
Pupils: Robin attends St. David`s school.
Teacher: Would you like to visit St. David`s school ? Let`s go, we will take a very exciting trip by the time machine .
Останавливаются перед дверями школы Робина (нарисованный плакат с названием школы).
Teacher: Let`s see how many lessons Robin has today, his diary will help us (читают расписание в дневнике Робина). Today Robin has five lessons: Music, PE, English, Art and IT.
To enter the school we have to wear a special school uniform.
Task 1. Учащимся предлагается раскрасить предложенные изображения школьной формы нужными цветами в соответствии с услышанными высказываниями. Например, «Robin has a blue tie, grey trousers» и тому подобное. Затем, ребята по получившейся картинке составляют рассказ о данной школьной форме.
Pupils: Now we are ready to enter to Robin`s school and find him.
Teacher: Good for you, children, but we have forgotten one very important thing – we need to take our schoolbags. Let`s put all needed things to your backpacks.
Учитель произносит предложения (например, «Put a pencil case in your schoolbag»), а ребята кладут в портфель то, что они услышали.
Teacher: Very good! Now let`s go! Here is a timetable. Today Robin has four lessons. The first one is Music, the second is Design and Technology, the third is Art and the last one is Physical Education.
Ребята посещают все 4 урока, выполняя тематические интерактивные задания по диску «Heinly Picture Dictionary for Children». Затем отдают Робину его дневник.
Robin: I`m very thankful for you! I`m happy you have found my diary and returned it to me. Now, if you wish, I will show you our school. But would you like a cup of tea first?
Pupils: With great pleasure.
Мероприятие заканчивается дружным чаепитием.
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.