The best places to visit in Kazakhstan
Оценка 4.9

The best places to visit in Kazakhstan

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
7 кл
08.01.2019
The best places to visit in Kazakhstan
The best places to visit in Kazakhstan тақырыбы 7 сыныпқа арналған сабақ жоспары. Бұл тақырыпта Қазақстанның ең көрікті жерлері туралы айтылады. Және сол тақырып аясында тапсырмалар мен ажттығулар беріледі. Түрлі әдіс-тәсілдер мен бағалау түрлері, формативті бағалау тәсілдері қолданылады. Видио роликтер көрсетіледі.
The best places to visit in Kazakhstan.docx
School:  Long­term plan unit: Unit  3 “Holidays and travel” Date:  14.11.2017\ 16.11.2017 Grade: 7 «А» «Ә»    \ 7 «Б» «В» Theme: The best places to visit in Kazakhstan Learning objectives  Teacher’s name:  Kulmyrzaeva Akerke Number present: absent: Level of thinking skills  Lesson objectives Assessment criteria  Value links Cross curricular links ICT skills Previous learning 7.R1 understand the main points in texts on a limited range of  unfamiliar general and curricular topics 7.S3 give an opinion at discourse level on a growing range of  general and curricular topics 7.C3 respect differing points of view 1. Analysis and synthesis 2. Assessment All learners will be able to:    ­ analyze and discuss the main points in text on the best places to visit in Kazakhstan with support ­ apply an opinion at discourse level on the best places to visit  in Kazakhstan. Most learners will be able to: ­ analyse and discuss the main points in texts on the best  places to visit in Kazakhstan with some support; ­ suggest an opinion at discourse level on the best places to visit in Kazakhstan. Some learners will be able to: ­explain the main points in texts on the best places to visit in  Kazakhstan without support ­ give an improvement of an opinion at discourse level on the  best places to visit in Kazakhstan Analyze and discuss the main points in texts on the best places to visit in Kazakhstan Express   and   give   an   improvement   of   their   opinions   at discourse level on the best places to visit in Kazakhstan National unity, peace, harmony in our society.  History, geography Using  internet  Gathering information about festivals in Kazakhstan and  around the world (Food and drink) Planned timing Beginning  5 min Plan Planned activities ­ Greeting ­ Warming up (date, weather, season, month, day of the week, feeling) ­ Checking absence ­ Phonetic drill. Let’s remember some English proverbs: East or West home is the best! There is no place like home! Resources Blackboard, chalk 1 What do these proverbs mean? 2 What is the theme of our lesson? 3 Why do you think so?    Concept checking: What should you do? Students guessed about the theme) Middle (30 min) 2 min As you guessed, today we’ll talk about our country and the best places  to visit in Kazakhstan. Regrouping :( students are divided into three groups with  the help of  cards of popular cities of Kazakhstan. Each of them take one card and  find another from the famous cities. At the end they should form 3  groups of cities). Look at your cards. You should form three groups “Astana”, “Almaty”, “Kyzylorda ”.  Cards of  three cities I group ­“ Astana”                  II group – “Almaty”      III group – “Kyzylorda”                       I Task.  Answer the questions using internet resources. Each group  describe your city. (Group work). Less able students answer the questions. More able students give full description of the city.   Where is this city situated?  What is this city famous for?  What places do you like to visit in this city?  Why do you recommend visiting this city? Copies with questions Internet  resources. Descriptor: 1. Answers the questions using internet;  2. Give the description of the city.         FA by cards: 1 Group of Astana –Baiterek   2 Group of  Almaty­ gold apple 3 Group of Kyzylorda – rice   r    Acquired skills (Bloom’s taxonomy): understanding, researching,  presenting. (Students guessed what they have just done). Active  board 6 min  II Task.  Read the text attentively. Group “Astana” Find out in the text the sightseeings of Astana. Name them. Astana is the capital city of our country. It is beautiful and young. There are many sightseeing in Astana.  Ak Orda is the residence of our president. He works and lives in Ak Orda. Duman is the biggest oceanarium in the Central Asia. There are many different kinds of fish there.  Baiterek is an observation tower in Astana. It is 105 meters tall. On the top   level   there   is   a   handprint   of   the   right   hand   of   Nursultan Nazarbayev,   the   first   President   of   the   Independent   republic   of Kazakhstan. Group “Almaty” Make up 5 questions about the text.       Almaty was the capital of Kazakhstan from 1929 to 1997. Now it is big commercial and cultural center of country. There are a lot of  sightseeing in Almaty.        Medeu is located in mountain. It is the highest skating rink in the  world.        Kok­Tobe mountain. It has a variety of amusement park. There is  also 372 metres tall TV Tower.      There is also a ski resort in Almaty­ Shymbulak. It is elevated 2200  metres  above sea level.   8 min       Texts,  pictures Group “Kyzylorda”  Make an advertisement using pictures and sentences from the text.      Kyzylorda region is one of the historical centers of the Silk Road, which   connected   China   and   Southeast   Asia   to   western   Asia   and Europe. The tourist centers organize tourist trips on this route, which includes historical places in the cities of Sauran and Shyganak, and the archeological   monuments   and   mausoleums   of   Sunak   Ata,   Aikozha Ishan,   Karasopy,   Okshy   Ata,   Dosball   be,   and   Esabyz;   the   Aktas mosque, the memorial complex of Korkyt Ata, and the well­known Baikonur cosmodrome. There are 543 monuments in Kyzylorda region; 495 are deemed to be of great value as historical and religious monuments. These include architectural   and   archeological   monuments   and   mausoleums   of prominent people        Descriptors: 1. Analyze the text, find out and name the best places to visit in Astana. 2. Analyze the text make up ten questions about the text. 3. Analyze the text and make up advertisement using pictures and  sentences from the text. Regrouping. Take parts of the pictures and form pairs. Pictures,Int ernet  resources          III Task. Complete the sentences below. Use haven’t or hasn’t for  negative sentences 2 min 7 min 5 min End (5 min) Feedback: Tree of success Green leaf ­ I totally understand  Yellow leaf ­ I understand the lesson but I need some helps Red leaf ­ I don't understand Homework  Additional information  Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners? Less able students – greater support by means of prompts, visuals or writing difficult words on the cards. More able students – independent work on definite tasks with little/no support. Write a  review about your favourite city of Kazakhstan Health and safety check ICT links  Ensure proper ventilation  Check sockets’ safety Assessment – how are  you planning to check  learners’ learning? The assessment is held  with the help of “Tree of  wishes”. Through the feedback.  Students answer the  questions by analyzing the lesson and themselves.

The best places to visit in Kazakhstan

The best places to visit in Kazakhstan

The best places to visit in Kazakhstan

The best places to visit in Kazakhstan

The best places to visit in Kazakhstan

The best places to visit in Kazakhstan

The best places to visit in Kazakhstan

The best places to visit in Kazakhstan

The best places to visit in Kazakhstan

The best places to visit in Kazakhstan
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
08.01.2019