THE ROLE OF INTELLIGENT TUTORING SYSTEMS IN EDUCATION
Оценка 4.9

THE ROLE OF INTELLIGENT TUTORING SYSTEMS IN EDUCATION

Оценка 4.9
Лекции +2
doc
воспитательная работа +2
Взрослым
23.02.2019
THE ROLE OF INTELLIGENT TUTORING SYSTEMS IN EDUCATION
The use of expert systems (ES) undoubtedly expands the possibilities for creating pedagogical software , providing greater freedom both in organizing educational material and in ways of presenting it, allowing you to create pedagogical software containing modules of large-scale educational material, including the contents of several topics or sections of subjects
Raximov,Raximova-The role of intelligent educational systems in education.doc
THE ROLE OF INTELLIGENT TUTORING SYSTEMS IN EDUCATION А.А.Rakhimov, N.I.Rakhimova,  TUIT, Uzbekistan. The use of expert systems (ES) undoubtedly expands the possibilities for creating   pedagogical   software   ,   providing   greater   freedom   both   in   organizing educational   material   and   in   ways   of   presenting   it,   allowing   you   to   create pedagogical   software   containing   modules   of   large­scale   educational   material, including the contents of several topics or sections of subjects. At the same time, however, requirements for pedagogical software developers in the following main areas are also increasing: ­  the  selection  of   educational  material   and  the  establishment  of   internal relations   between   its   individual   parts   require   a   high   professional   level   and competence of the developer, who must be an expert in the subject matter of the pedagogical software; ­ increasing load on didactic (creation training modules or integrated didactic units)   and   methodological   (non­standard   organization   of   educational   material, search for computer­aided teaching methods) in creating teaching staff requires a high level of pedagogical training of pedagogical software; ­ to achieve freedom of movement on the tree of knowledge It requires a clear organization of educational material in the knowledge base, which requires a high level of algorithmization of educational material. Compliance   with   all   listed   requirements   raises   the   process   of   creating pedagogical software to a qualitatively higher level, leading to the creation of educational software products that meet the modern level of informatization of science and education. Based on the above, we can conclude that the use of pedagogical software for various purposes in classes in specific academic disciplines should be made taking into account the specific goals of professional training of students and their inherent level of learning. At the same time, few AOC programming constantly are used in the real educational process, and most of them are not applicable outside the walls of the university   in   which   they   were   developed.   On   the   other   hand,   all   computer programming programs at universities and schools are non­intelligent, automated learning systems, software environments, and hypermedia systems. To be useful, systems must help the teacher or the learner at most stages of their work. At the same time, the existing AOC greatly helps the teacher and the student in performing various activities and in different sections of the course, but each individual system helps very little when working with the course as a whole. Most existing systems are strictly focused on use in the university in which they were   developed.   To   support   different   ways   of   learning   or   different   course structures, such systems cannot be used as they are. Unfortunately,   existing   intelligent   and   non­intelligent   systems   cannot support this integration. Usually each system is designed as a whole and does not allow   flexible   use.   You   cannot   simply   integrate   an   external   component   (for example, a commercial programming environment or a locally created intelligent debugger) into another system. A researcher cannot quickly remove or replace a component that does not conform to a particular learning method. If there is a component in the system that is really liked and needed, it is often difficult to extract and reapply this component in another system. The system can only be used as is. Bibliography 1.   Brusilovsky,   P.   Towards   an   adaptive   hypermedia   component for   an   intelligent   learning   environment   /   P.   Brusilovsky,   L.   Pesin, M.   Zyryanov   //   Human­Computer   Interaction   L.   J.   Bass,   J.   Gornostaev, C. Unger (Eds.). – Berlin : Springer­Verlag, 1998. – Р. 348–358. 2.   Демьянов,   А.   В.   Системный   подход   к   синтезу интеллектуальной   компьютерной   обучающей   системы   /   А.   В. Демьянов, Н. К. Юрков // Надежность и качество : тр. междунар. симп. – Пенза : Информационно­издательский центр ПензГУ, 2006. – С. 153–155.

THE ROLE OF INTELLIGENT TUTORING SYSTEMS IN EDUCATION

THE ROLE OF INTELLIGENT TUTORING SYSTEMS IN EDUCATION

THE ROLE OF INTELLIGENT TUTORING SYSTEMS IN EDUCATION

THE ROLE OF INTELLIGENT TUTORING SYSTEMS IN EDUCATION

THE ROLE OF INTELLIGENT TUTORING SYSTEMS IN EDUCATION

THE ROLE OF INTELLIGENT TUTORING SYSTEMS IN EDUCATION
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
23.02.2019