The world of work
Оценка 4.8

The world of work

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
08.01.2019
The world of work
The world of work 5 сыныпқа арналған тақырып. Бұл тақырып барысында оқушылар жұптық, топтық, жеке жұмыстарды орындайды.Тақырыпқа сай оқушыларға қалыптастырушы бағалау тапсырмалары беріледі. бағалау критерилары тақырыпқа сай орындалады. Балалар таұырыпты толық түсініп шықты.түрлі әдічс - тәсілдер мен бағалау түрлері сабақ барысында қолданылды.
The world of work.docx
Unit 4 Date:  CLASS: 5   Lesson title: Professions 2 School: 278 Teacher name:  Kulmyrzayeva Akerke Number present:  absent: Unit 4: The world of work Learning objectives(s) that this  lesson is contributing to (link to  the Subject programme)  5.S4  respond with limited flexibility at sentence level  to  unexpected comments on an increasing range of general and  curricular topics 5.R7  recognise typical features at word, sentence and text level in a limited range of written genres 5.W9 punctuate written work at text level on a limited range of  familiar general with some accuracy and curricular  All learners will be able to understand and use the new words in  the sentences. Most learners will be able to respond the flexibility sentences to  the unexpected comments Some learners will be able to punctuate written work  according  to the text Learners can: ­respond with limited flexibility at sentence ­recognise typical features at word, sentence ­ recognise typical features at word, sentence 3) A secular society with high spirituality  Kazakh, Russian, Self study Names of formal and informal professions. Lesson objectives  criteria Values links  Cross­curricular links Previous learning Plan Planned timings Planned activities (replace the notes below with Resources your planned activities) Start 5 min Org. moment ­Greeting. ­Dividing into 2 groups by regular and irregular  verbs Warm up. Stay in a circle. Say regular and irregular  verbs  to your partner. Middle Presentation  Brain storm. Look at the picture and name the  http://www.audioknig i­online.com 10 min profession.  Listening to audio resource to lead– in the theme.  1) Who is he? ­ He is a taxi­driver. 2)  Who is he? ­ He is a policeman. 3) Who is he? ­ He is a horse­trainer. 4) Who is she? ­ She is a dog­groomer. 5) Who is he? ­ He is a fisherman. 10 min 5 min Task 1. Question­ answer work by S­ S interaction. Learners work out 5 questions in their groups to an  other group in written form and answer the other  group's questions. 1) Do you like a fisherman? 2) Do you like a horse­trainer? 3) Do you like a policeman? 4) Is it interesting to be a dog­groomer? 5) Is it interesting to be a taxi­driver? Descriptor: Make closed questions. Make open questions. Answer closed questions. Answer open questions.  Task 2. Punctuate at text level on a limited range of  familiar general with some accuracy. Learners are  given a paper with the text and are asked to fill the  punctuation marks: .... ? ,.... 1) I come home at 2 o'clock 2) Do you like coffee http//www.google.co m http//www.google.co m 3) There are tables  chairs  books  pens in the room 4) I have horses  cows  dogs  geese  5) Where do you live 6) Don't be late Descriptor: Puts the several punctuation marks. Puts all  punctuation marks. Puts all  punctuation marks and proves his mind.  Wake up Physical exercises with a song "Professions" Practice  Revision of the Present Continuous Tense Learners are asked to revise the structures and together  with the teacher make up their own examples. Task 3. GW Read the text and answer the questions: Profession Hello! My name is Tom. I'm 11 years old. I have a  father. His name is Mike. He is a doctor. I have a  mother. Her name is Liz. She is a teacher. My father  studied well at school. He participated in the  competitions, Olympiads. Always he says me to study  well at school. I want to be a doctor as my father. So I  must learn all subjects very well.  1st group will answer the given questions 1) What is Tom's father's name? 2) What is his profession? 3) What is Tom's mother's name? 4) What is her profession? 5) What do you want to be in the future? 6) Do you like Tom's father's profession? 2nd group will make up questions At the end of the lesson, students reflect on: 10 min End 5 min ­ what they learned ­ what remained unclear for them ­ what they need to continue working on by the "Traffic lights" Additional information From the workbook Differentiation – how do you plan to give more support? How do you  plan to challenge the more able  learners? Some learners will be given pictures  for support 1st group will answer the given  questions 2nd group will make up questions Reflection Were the lesson objectives/learning  objectives realistic?  Did all the learners achieve the lesson objectives/ learning objectives? If not, why? Assessment – how are you planning to check  learners’ learning? Orally Traffic lights Through the observation,  giving the cards Health and safety check Health saving technologies. Using physical exercises and  active activities. I think the lesson objectives and the learning objectives are  realistic. Because we'll choose the objectives and use them. In my opinion the learners will achieve lesson objectives well.  My differentiation will work better. I chose some learning  objectives for my short lesson, because these learning  objectives will develop our lesson.

The world of work

The world of work

The world of work

The world of work

The world of work

The world of work

The world of work

The world of work
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
08.01.2019