Things I like. I’m hungry I’m thirsty
Оценка 4.9

Things I like. I’m hungry I’m thirsty

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
1 кл
28.01.2019
Things I like. I’m hungry  I’m thirsty
1 сыныпқа арналған Things I like. I’m hungry I’m thirsty тақырыбындағы сабақ. Бұл сабақ барысында оқушыларға "Air balloon" әдісі бойынша ауаға жазу арқылы өткен сабақты қорытындылайды. Топпен жұппен жеке жұмыстар беріледі. оқушылар сабақты қаншалықты меңгергенін анықтау үшін супермаркет ойыны ойналады.
Things I like. I’m hungry I’m thirsty.docx
Unit of a long term plan  Unit 7: Food and drink School:  № 278 Date:  CLASS:  1  Lesson title  Teacher name: Kulmyrzayeva A.H. Number present:  15 Things I like. I’m hungry \ I’m thirsty  absent: 0 Learning objectives(s)  that this lesson is  contributing to (link to  the Subject programme) 1.R1 recognise sound and name the letters of the alphabet 1.S2 ask questions in basic exchanges about people, objects and  classroom routines  1.UE9 use common present simple forms [positive, negative and  question] to give basic personal information Lesson objectives All learners will be able to: •  Most learners will be able to: name all words according to the topic and spell them  Make up correct  positive and  negative sentence about the  things they like and dislike  Some learners will be able to: • explain with support a lot of words about theme Assessment criteria Identify and say letters of the alphabet Identify basic questions with support Apply present simple in personal statement Values links  Cross­curricular links Previous learning Labor  and creativity, lifelong learning Kazakh and Russian language  Make up sentences with I like \ I don’t like connecting with new  words Plan Planned timings Planned activities (replace the notes below with your Resources planned activities) Start 7 min Greetings.   Hello! How are you? I am glad to see you. Let’s sing a Hello song. Divided into two groups Pupils takes the cards and divided into groups food and  drinks 1 group: Food 2 group: Drink Classroom routines  Teacher put on some pictures on the board to show  objectives and criteria, also teacher says what kind of  rules learners should keep at the lesson Hello | Family Sing  Along ­ Muffin  Songs Food and drink cards  Pictures  Warm­up activity Group work. “Air­balloon” method Analysis of using the criteria­based assessment system in  practice Small groups are given flipcharts with a picture of an air­ balloon; they deliberate further questions and work with  the picture: Balloons with  pictures  Board and marker                          Telling the LOs and success criteria: Tell the learners about what they are going to do today: ­ So as you probably guessed we will learn today – “ I  am hungry” \ ‘I am thirsty”. You will learn 6­new words  and how to say what you like and what you don’t  like  eating. ­ By the end of the lesson you should name me 6 basic  words correctly and make 2 sentences with some of them. ­ tell me how do good students behave when they work  in groups? What should you do if you know the answer? Middle 8­16 min Teacher: Now students look at the board listen to me and  repeat after me the new words in chorus and individual      Ppt slide 3 17­21 min               Carrots                pears          onions       tomatoes  OK. Well done. You are great  Activity 1. Look at the pictures. Read and segmenting  the words Example: carrot  c­a­rr­o­t ­ s            Carrots            pears          onions       tomatoes   Assessment criteria: learners are  asked to compare the  results of their individual listening task.  Descriptor:  A learner   reads the words;  pronouns the words correctly.       TPR. Students learn “I am hungry” \ “I am thirsty” Pre­teaching vocabulary:  “I am hungry” /“I  am thirsty;  Learning key words;  Understanding the sentences;  Listening to instructions;   Listen and do  Listen and do (jumbled order) Imitating actions; 1. Now students “I am hungry”  I showing this  action and repeat this showing action . Then I say this action and students repeat after me. Teacher  doesn’t show this action.   22­29 min 2. “ I am thirsty” The first I showing this action and  repeat this showing. Then I say this action and  students repeat after me. Teacher doesn’t show  this action.  Pictures  https://goo.gl/BM4ax 1 Pictures  Activity 2. Speaking.  Look at the pictures and answer the questions  Pictures                         I am hungry. Can I have some chicken?  Yes, please  Pictures  30­37 min I am thirsty. Can I have some juice? Yes, please Reflection. Smiles  Activity 3. Use of English  Play a game. “Super market”  38­42 min Toys, pictures and  basket   One of the pupil will be a seller and other pupils will buy  the food.  Example:  P: Hello! S: Hello! P: I am hungry! Can I have some carrot? S: Yes, please.  Reflection time: Teacher appreciates pupils’  answers  by giving smiles with pictures of food and drink Conclusion  Play a game: “Spider net” children we play games in the spider net. The first I  say I am hungry. Can I have some chicken?  Then say the pupil Yes, please. I am thirsty. Can I have …..? Reflection : At the end of the game, using the method “  basket”    End Feedback:  Learners reflect on: Strand    Smiles 43­45min Homework: learn by heart new words  Additional information Differentiation – how do you plan to give more support?  How do you plan to  challenge the more able  Task 1. Look at the pictures.  Read and segment  the words; TPR method;(listen, watch,  imitate) Health and safety check Health saving technologies. Using physical exercises and  active activities. Rules from the Safety Rules  book which can be applied in  this lesson.           Assessment – how are you  planning to check learners’  learning? Formative assessment :  1.Descriptor:  A learner   reads the words;  pronouns the words  correctly. Reflection time:  1.If learners make a  lot of  mistakes teacher gives them  green apple                         2.If learners make one or two mistakes teacher gives pupils yellow apples                          3.If learners do all the tasks  very effectively, without any  mistakes teacher gives them  red apples     Activity2.  Reflection. Smiles    Activity  3.  Reflection  time: Teacher appreciates  pupils’  answers  by giving  smiles with pictures of food  and drink                                 Reflection Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant  questions from the box on the left about your lesson.   Were the lesson  objectives/learnin g objectives  realistic? Did all the  learners achieve  the lesson  objectives/  learning  objectives? If not, why? Did my planned  differentiation  work well?  Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:  2: What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next  lesson?

Things I like. I’m hungry I’m thirsty

Things I like. I’m hungry  I’m thirsty

Things I like. I’m hungry I’m thirsty

Things I like. I’m hungry  I’m thirsty

Things I like. I’m hungry I’m thirsty

Things I like. I’m hungry  I’m thirsty

Things I like. I’m hungry I’m thirsty

Things I like. I’m hungry  I’m thirsty

Things I like. I’m hungry I’m thirsty

Things I like. I’m hungry  I’m thirsty

Things I like. I’m hungry I’m thirsty

Things I like. I’m hungry  I’m thirsty

Things I like. I’m hungry I’m thirsty

Things I like. I’m hungry  I’m thirsty
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
28.01.2019