Учебно-методический план: Преимущества отдыха в Казахстане.
Оценка 5

Учебно-методический план: Преимущества отдыха в Казахстане.

Оценка 5
Лекции
docx
английский язык
Взрослым
15.02.2018
Учебно-методический план: Преимущества отдыха в Казахстане.
Сабақтың тақырыбы Тема урока: Преимущества отдыха в Казахстане. Үш біртұтас сабақтың жоспары Триединые цели урока 1. Білімділік Учебная: Повторить грамматический материал на темы Present Perfect Tense, ввести лексический материал по теме “ Adventure holidays in Kazakhstan ”. Практиковать студентов в диалогической и монологической речи. Совершенствовать технику чтения. Тәрбиелілік Воспитательная: Воспитывать интерес к изучению иностранного языка. Дамытушылық Развивающая: Развивать чтение, говорение, аудтрование. Сабақтың үлгісі Тип урока: комбинированный Оқытудың әдістері Методы обучения:словесный, наглядный Пәнаралық байланыс Межпредметная связь: география, культура Оқу материалының мазмұны және көрнекі құралдары Содержание учебного материала и средства: Учебник. Дифференцированные задания (карточки). Картинки. Грамматические таблицы.
Lesson plan 3-4. Преимущества отдыха в Казахстане..docx
№ 3­4 оқу ­ әдістемелік жоспар Учебно­методический план № 3­4 Күні Дата Топ Группа Сабақтың тақырыбы Тема урока: Преимущества отдыха в Казахстане. Үш біртұтас сабақтың жоспары Триединые цели урока 1. Білімділік   Учебная:  Повторить   грамматический   материал   на   темы    Present    ,   ввести лексический материал по теме “  Adventure holidays in Kazakhstan ”. Практиковать студентов в диалогической и монологической речи. Совершенствовать технику чтения.        Perfect      Tense   Тәрбиелілік Воспитательная: Воспитывать интерес к изучению иностранного языка. Дамытушылық Развивающая: Развивать чтение, говорение, аудтрование. Сабақтың үлгісі Тип урока: комбинированный Оқытудың әдістері Методы  обучения:словесный, наглядный Пәнаралық байланыс Межпредметная связь: география, культура Оқу материалының мазмұны және көрнекі құралдары Содержание учебного материала и средства:  Учебник. Дифференцированные задания (карточки). Картинки. Грамматические таблицы. Сабақтың барысы: Структура урока: 1. Ұйымдастыру  кезені  Мобилизирующее начало:  Орг. момент. Приветствие, проверка готовности к уроку, сообщение целей и задачи урока. 2. Үй жұмысы Проверка домашнего задания:  Revision. Oral test of the words and rules. Reading: Pre – reading: name all numerals in the text. The class is divided into three groups, each group work with one text in Ex.12 p.12 While­reading: Read and find answers to the following questions in the text: 1. Where is the airport situated? 2. When it was opened? 3. How many passengers does it take? 4. How many terminals does the airport have? 5. Name one interesting thing about the airport that you like most. After – reading:  One person from each group retells the others about his/her text.  Ex. 8 p.13 Cover the texts and fill in the missing numbers into the  gaps.  Find the sentences in Past simple in the texts and transform them into Past Continues.  Ex. 9 p. 14 Which of these remarks are true? 3.Жаңа материалды оқып білу  Изучение нового материала: Сообщение темы и цели урока. Today we are going to talk about the sightseeing of Kazakhstan and learn new vocabulary: canyon,  erosion, sculptures, glaciations, rafting, gorge, plateau, flood, tunnel. Phonetic warm up: ­ Why do you cry Willy? ­ … Answer my questions: How are you? What’s the weather like today?  Do you like to travel? Why do you like it? How do  you like to travel? Where would you like to go? Presenting the new vocabulary: Canyon­каньон Erosion­эрозия Sculptures­скульптуры Glaciations­оледенения Rafting­плот Gorge­ущелье  Plateau­плато Flood­наводнение, затопление Tunnel­туннель  Group work read and discus: Pre – reading:   Open your books at page 17 ex. 1. Read the introduction to the text “Adventure holidays and fill in  the gaps with the verbs in the box.  Ex. 2 p. 17  Put near each activity “S” for “Sport” and “T” for “Tourism.  Ex. 3 p. 17 Study the new words and translate them. While­reading:  Ex. 4 p. 17­18 Divide into 3 groups. Group A – reads about the Charyn Canyon, group B – reads  about the Turgen Gorge, group C – reads about the – Singing Hill.  Ex. 5 p. 18 Answer the questions. After – reading:  Ex. 6 p. 18 In your groups choose 7 key words you would use speaking about your place.  Ex. 7 p. 18  Work with the students from other groups. Exchange your information.  Ex. 8 p. 18 Write in the questions to the answers about the places.  Ex. 9 p. 19 Say what these numbers from the texts refer to.  Ex. 11 p. 19 Work in groups. Discuss the ideas. 4.Өздік жұмысы. Самостоятельная работа:  Working on grammar, doing exercises:  Ex. 12 p. 20 Read the dialogue between Gulnar and Anar, they haven’t seen each other for a long  time.  Ex. 13 p. 20 Answer the questions, complete the sentences.  Ex. 14 p. 21 Read the sentences about what Zangar has been doing this time.   Ex. 15 p. 21 Find examples of Perfect Tenses and decide if they are Simple or Continues.  Ex. 16 p. 21 Complete the questions. 5. Қорытындылау. Подведение итогов: Завершающая часть. Выставление оценок. 6.Үй тапсырмасы. Домашнее задание:  Learn the words, Ex. 3 p.23­24 (read and translate), Ex. 17 ­  18 pp. 21 ­22 Read and remember, write a small story using these verbs.  7. Мұғалімнін колы.  Подпись преподавателя_____________________

Учебно-методический план: Преимущества отдыха в Казахстане.

Учебно-методический план: Преимущества отдыха в Казахстане.

Учебно-методический план: Преимущества отдыха в Казахстане.

Учебно-методический план: Преимущества отдыха в Казахстане.
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
15.02.2018