Учебный проект по английскому языку на тему: «Москва: ее прошлое и настоящее».
Оценка 4.9

Учебный проект по английскому языку на тему: «Москва: ее прошлое и настоящее».

Оценка 4.9
Домашняя работа +1
doc
английский язык
Взрослым
20.03.2018
Учебный проект по английскому языку на тему: «Москва: ее прошлое и настоящее».
Основной задачей данного проекта является развивающее обучение. Основные задачи развивающего обучения --- всестороннее развитие студента, его способностей, его личности, формирование творческого мышления. Метод проекта является составной частью обучения английскому языку и совершенствования владения им. Метод проекта наиболее полно отражает два основных принципа коммуникативного подхода к обучению иностранному языку: мотивация к учению --- здесь она всегда положительная и личный интерес --- лучше узнать историю столицы нашей Родины, расширение собственного кругозора. Студенты осуществили интегрированный проект в рамках изучения английского языка и истории нашего Отечества
Учебный проект Moscow2.doc
Учебный проект Moscow: Its Past and Present. Методическое представление. ­ Введение ­ Методический паспорт учебного проекта ­работа над проектом Введение. Основной задачей данного проекта является развивающее обучение. Основные задачи  развивающего обучения ­­­ всестороннее развитие студента, его способностей, его личности,  формирование творческого мышления. Метод проекта является составной частью обучения  английскому языку и совершенствования владения им. Метод проекта наиболее полно отражает  два основных принципа коммуникативного подхода к обучению иностранному языку: мотивация  к учению ­­­ здесь она всегда положительная и личный интерес ­­­ лучше узнать историю  столицы нашей Родины, расширение собственного кругозора. Студенты осуществили  интегрированный проект в рамках изучения английского языка и истории нашего Отечества Методический паспорт учебного проекта. Тема проекта: “Moscow: Its Past and Present” Предмет: ОДБ 03 английский язык, история Москвы Уровень: Intermediate Группа: С/К­15 Возраст: 15­17 лет Количество студентов: 5 Время работы над проектом: две недели Форма работы: урочно­внеурочная Цели образовательные и воспитательные: ­ вовлечение каждого участника в активный познавательный процесс; ­ развивать умение проектировать, мыслить на английском языке в процессе изучения  поставленной перед собой задачи; ­ воспитание у студентов интереса к истории, культуре и традициям России; ­ воспитание чувства патриотизма. Задачи учебно­педагогические: ­ развивать интерес к предмету; ­ формировать мысль на английском языке и грамматически правильно оформлять её; ­ формирование навыков исследовательской деятельности; ­ использование научно­исторических терминов. Мотивация к работе основывалась на интересе к данной теме, возможности узнать больше  интересных фактов из истории образования и развития Москвы. Тему «Москва. Её прошлое и настоящее» изучали на уроках согласно КТП, но только 5 студентов захотели проработать её более глубоко и самостоятельно выбрали темы для своего исследования: 1 Информационно – техническое обеспечение: студенты использовали домашний компьютер,   изучали документы, тексты из истории создания и развития Москвы. Дополнительно привлекаемые специалисты: в качестве консультанта по содержанию  выбранной темы и её историческим фактам вступила преподаватель истории            Воронова  Антонина Валентиновна. Работа над проектом 1 этап: о р г а н и з а ц и о н н ы й – выбрав темы своего исследования, студенты определили  задачи и спланировали свою деятельность. Роль преподавателя – направляющая на основе  мотивации. 2 этап: п о и с к о в ы й  и  и с с л е д о в ател ь с к и й ­­­ студенты изучали документы, собирали  информацию готовили наглядные представления своих исследований. Роль преподавателя –  наблюдательная. 3 этап: я з ы к о в а я  р а б о т а ­­­ исследование языковых явлений и развитие навыков   правильного лексического и грамматического оформления полученной информации на  английском языке. Этот этап был самым длительным. Студентам пришлось много поработать с грамматикой  английского языка, историческими и лингвистическими справочниками. Роль преподавателя ­­­ обучающая (путём консультаций)  4 этап: п р е д ъ я в л е н и е  п р о е к т а  и  е г о  п р о д у к т а. Роль преподавателя ­­­  сотрудничество. Презентация проекта.   Результаты работы над проектом были представлены на обсуждение в виде творческой  Работы, включающей выписки из исторических текстов, сопровождающихся иллюстрациями. Продукт проекта  Продуктом проекта стал собранный студентами словарь исторических терминов, который может  быть полезен всем изучающим английский язык. 2 Проект «Moscow: Its Past and Present» Содержание  Appeal Introduction From the History of  Moscow. The Burning of Moscow, A.D. 1812  Moscow. The Grate Patriotic War. Moscow :  Forever Young and beautiful. Appeal Our country is the biggest country in the World. Its name is Russian Federation. The capital of our country is Moscow. More then 8 million people live here. Moscow is one of the biggest and the most beautiful city on our Planet. Introduction Let us to tell you about Moscow, about its Past and Present. We have prepared some materials  about it. We’ll tell you about Moscow and show you our Capital from ancient up to our days. From the anciant History of Moscow The first mention of Moscow to be fond in the historical records dates back to  the year 1147. In that year it was founded by Yuri Dolgorukiy in April 1147.       In 1154 the first small fortified town was known to have been built at the confluence of the Moscow and Neglinnaya rivers. In those days Moscow was merely a small frontier post of the Rostov and Suzdal principality. In 1237 it fell under the yoke of the Tatars and  for a long time after there is no reference to it in the records. It reappears only towards the close of the 13­th century (this time to become firmly established as the foremost of Russian towns ) In the 13­th century the city was razed during the invasion and for many years it paid tribute to the Tatar Khans, but towards the end of the 14­th century it rose against those rules, sometimes fighting, sometimes paying ransom. 3  The 14th and the 15th centuries saw the rise of Russia as a national state with Moscow, assuming ever­ growing strategic and economic importance. As Moscow was a military as well as  an administrative  and economic centre, its  Rulers continued to erect ramparts and fortifications.       By the middle of the 14th century Moscow had become one of Russia’s leading towns. It was said to be growing into a wealthy and bustling city  where Greek and Italian merchants Came to trade. Moscow’s position as the foremost city of Russia was finally consolidated in 1380, when Dmitri Donskoi led the Russian forces to a decisive victory over the Tatars at Kulikovo Field. It was  Moscow that started Russia’s liberation from the Tatar yoke. The part Moscow played in uniting the people of Russia became especially marked towards the close of  the 15th century. By that time Moscow was the largest city not only of Russia, but of all Eastern Europe. It was under Ivan III and his successor Vassili III ­­­ early in the 16th century ­­­ that Moscow became the capital of the state of Moscovy.        There were several trials in store for Moscow during the so called “Troubled Times” of the  Early 17th century when the city fell under foreign domination. The fight to set Moscow free come to be indentified in the Russian people’s minds with the struggle for their  national independence. The popular levy, headed by Minin and Pozharsky, struck  a decisive blow  and routed the Polish invaders who had entrenched themselves in the Kremlin. 4 The Burning of Moscow, A.D. 1812 Bitter tribulation came to Moscow with the war of 1812. With the French emperor  Who expected the Russian troops to engage his army first came within sight of Moscow, he  gazed long time and thoughtfully on that goal of his wishes. Mural was the first to enter the gates with his splendid cavalry; but as he passed along the streets he  was struck by  complete solitude that surrounded him: a deserted and abandoned city was the prize for which such  unparalleled efforts had been made.         As night drew, Napoleon entered the city and on appointing Mortier Governor commanded  him to abstain from all pillage. For this said he, “you shell be answerable with your life. Defend  Moscow against all, whether friend or foe.” Mortier obeyed but felt that some calamity was  hanging over the silent capital. The feeling did not deceive him at midnight when the cry of  “Fire” reached his ear, he realized that it was the burning of Moscow, but he too tired to take action. Soon the city presented a spectacle the like of which had never been before and which baffles all description. Flames burst on every side and were raging through the whole city until  the latter became one gigantic flame waving to and fro, one boundless sea of fire. Russian patriots decided to set Moscow ablaze rather then surrender their beloved city to Napoleon: it was  at the approaches of Moscow that the Russian people usually inflicted serious defeat on the foreign invaders who always  suffered heavy material and moral losses.    Moscow. The Grate Patriotic War. 5  During World War II, Moscow was the goal of the German offensive,  Although the Germans Columns were stopped only about 40 km from the city’s centre, Moscow suffered virtually no war  damage. Moscow: Forever Young and Beautiful. 6 Gradually Moscow became more and more powerful.  After the October revolution Moscow  Became the capital again Now Moscow is one of the largest cities in Europe. Its total area is about 900 square kilometers. The population of the city is over 9 million Moscow is one of the most beautiful cities in the world. The heart of Moscow is the Red Square. It has more historic associations then any other place in Moscow. The Kremlin and St.Basil’s Cathedral (Vasily Blazheny) are masterpieces of ancient Russian architecture. The main Kremlin tower, the Spssskaya Tower, has became the symbol of the country.  On the territory of  Kremlin  you can see old cathedrals, the Bell Tower of Ivan the Great, the Tsar­cannon and the Tsar­Bell, the biggest cannon and bell in the World. There are a lot of beautiful palaces, old mansions, cathedrals, churches and monuments in  Moscow. Now Moscow is being reconstructed and we all hope that in a few years the city will became even more beautiful. There are more than100 museums in Moscow. The largest museums are the Pushkin Museum of Fine Arts and the State Tretiyakov Gallery. Other unique museums in Moscow include  the All­Russia Museum of Folk Arts, the Andei Rublev Museum of Early Russian Art, Alexei Bakhrushin Theatre Museum, Nikholay Glinka Museum of Musical Culture and many others. Moscow is famous for its theatres. The best­known of them is the Bolshoi Opera House. Drama theatres and studios are also very popular. Moscow is a city of students. There are over 100 higher educational institutions in it, Moscow is the seat of the Russian Parliament (The Duma) and the centre of political life of the country. The city  grew and changed, the streets and squares became wider, the wooden houses at the  outskirts disappeared. But the buildings of cultural historical value were carefully preserved. Today, s ever, the Kremlin with Red Square is the centre of Moscow. Moscow began more than Eight hundred years ago. The city was grown so vast since, the Present and the Past are so closely  interwoven that one not embrace it all at once.        7

Учебный проект по английскому языку на тему: «Москва: ее прошлое и настоящее».

Учебный проект по английскому языку на тему: «Москва: ее прошлое и настоящее».

Учебный проект по английскому языку на тему: «Москва: ее прошлое и настоящее».

Учебный проект по английскому языку на тему: «Москва: ее прошлое и настоящее».

Учебный проект по английскому языку на тему: «Москва: ее прошлое и настоящее».

Учебный проект по английскому языку на тему: «Москва: ее прошлое и настоящее».

Учебный проект по английскому языку на тему: «Москва: ее прошлое и настоящее».

Учебный проект по английскому языку на тему: «Москва: ее прошлое и настоящее».

Учебный проект по английскому языку на тему: «Москва: ее прошлое и настоящее».

Учебный проект по английскому языку на тему: «Москва: ее прошлое и настоящее».

Учебный проект по английскому языку на тему: «Москва: ее прошлое и настоящее».

Учебный проект по английскому языку на тему: «Москва: ее прошлое и настоящее».

Учебный проект по английскому языку на тему: «Москва: ее прошлое и настоящее».

Учебный проект по английскому языку на тему: «Москва: ее прошлое и настоящее».

Учебный проект по английскому языку на тему: «Москва: ее прошлое и настоящее».

Учебный проект по английскому языку на тему: «Москва: ее прошлое и настоящее».
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
20.03.2018