Unusual buildings
Оценка 4.8

Unusual buildings

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
08.01.2019
Unusual buildings
Unusual buildings 5 сыныпқа арналған ерекше ғимараттар туралы сабақ жоспары. бұл тақырып аясында әр түрлі елдердегі ерекше үйлер туралы оқушыларға таныстырылады. еркше үйлердің еркешелігі неде екені туралы оұушыларға тиапсырма беріледі. оқушылар топпен жеке жұппен жұмыс жасау арқылы тақырыпты ашады. және таныстырады.
Unusual buildings.docx
Unit of a long term plan: Unit 1.Home and  away Date:  School: №278 Teacher name: Kulmyrzayeva A.H. Number present:  absent: CLASS: 5  Lesson title Learning objectives(s)  that this lesson is  contributing to (link to  the Subject programme) Unusual buildings 5.S4  respond with limited flexibility at sentence level  to unexpected  comments on an increasing range of general and curricular topics 5.S6  communicate meaning clearly at sentence level during, pair, group  and whole class exchanges 5.W1  plan, write, edit and proofread work at text level with support on a  limited range of  general and curricular topics 5.R1  understand the main points in a limited range of short simple texts  on general and curricular topics 5.C9 Use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings Lesson objectives All learners will be able to: • name and pronounce correctly the vocabulary about rooms  memorize and recognize the new words  and pronounce them  • correctly describe the pictures and talk about rooms using basic grammar to  • have a conversation  • understand basic classroom instructions describe the rooms using the degrees of comparison ask and answer the questions about rooms Most learners will be able to: • • Some learners will be able to:  •  demonstrate understanding by writing three facts about bedroom ­Provide unprepared speech to answer a variety of questions at sentence  level with limited flexibility ­ Interact with each other delivering content correctly and clearly to others ­ Make a clear plan of writing ­ Read and identify the main idea in the text ­ Connect sentences into a paragraph Assessment criteria Values links  Kazakh patriotism and civil responsibility, respect, cooperation,  transparency Level of thinking skills   Application. Higher order thinking skills Cross­curricular links Previous learning Art,Kazakh and Russian language Learners know the names of the rooms They have introduced the degrees of comparison                                                                             Plan Planned timings Planned activities (replace the notes below Resources with your planned activities) Start 0­5 min I.Greeting.  a)asking the date and day b)checking up attendance II. Warm up activity. Teacher shows the video about rooms in the house. While showing  the  video students should write the rooms’ names.  If someone  finishes  the task the first, she\he  will say the “Bingo”.For example: Sheets of papers, video Living room Bathroom bedroom kitchen Dining room study Middle 35 I. Group work. Vocabulary bag Teacher divides the class into two groups. And  explained the activity which called “Vocabulary Bag”. In this activity Teacher gives them two  sheets of papers with text about unusual  buildings. The first group have to find the  comparative adjectives from the text.  Ex.1 p.10 Look at the pictures. What can you  see? What do these buildings look like? Read  and listen to find out.  II. Pair work.Describe the pictures.  Ex. 2 p. 10. Read the text and mark the  sentences T (true), false (false) or DS (doesn’t  say). A. 1. The piano house has got four rooms. DS 2. There’s a lift in the violin. T 3. It has got a living room. F B. 4. Jan’s house is in China. F 5. It has got four floors T 6. it is an office. F Descriptor:    A learner • reads the text;  • answers the questions using the information from the text and picture. III. Group work. Thinks.  Ex. 4 p. 10. In three minutes write a few senten­ ces about your ideal house. Use the words in  the list. Tell the class  the shape  ­ big rooms – great view –  garden –fireplace Descriptor:  A learner  writes 1­2 sentences to the descriptions. IV. Individual work.  Ex.5 p. 11. Look at the picture. Listen and  repeat. What are these words in your language? Descriptor    A learner • makes up questions using topic  vocabulary;  • draws the house according to the description;  • presents the information to his/her partner. Formative assessment: Traffic lights  1)Student who says the sentences with positive, takes  red colour,  2)Student who talks the sentences with  comparative adjectives, takes  the yellow  colour. 3)Student who speaks with all degrees of  comparison, he/she takes the green colour. Ex. 9 p 10. In three minutes write a few  sentences about your ideal house. Use the  words in the list. Tell the class  the shape  ­ big rooms – great view –  garden –fireplace Descriptor:  A learner  ­ writes 1­2 sentences to the descriptions. Reflection: At the conclusion part of the lesson students write their reflection about what did  they do at the lesson. Feed back.At the end of the lesson teacher put  the fishbowl in the classroom. Students should  put there their questions which they didn’t  understand or wanted to know extra  information about grammar, topic. At the next  lesson teacher works with their  recommendation. End 5 min Additional information Differentiation – how do you  plan to give more support?  How do you plan to challenge  the more able learners? Assessment – how are  you planning to check  learners’ learning? Health and safety check Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant  questions from the box on the left about your lesson.   Reflection Were the lesson  objectives/learning  objectives realistic?  Did all the learners  achieve the lesson  objectives/ learning  objectives? If not,  why? Did my planned  differentiation work  well?  Did I stick to timings? What changes did I  make from my plan  and why? Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)? 1: 2: What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)? 1:  2:

Unusual buildings

Unusual buildings

Unusual buildings

Unusual buildings

Unusual buildings

Unusual buildings

Unusual buildings

Unusual buildings
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
08.01.2019