Урок английского языка по теме: «Мы собираемся путешествовать»
Цели:
Методические:
Образовательные:
Развивающие:
Воспитательные:
Задачи урока:
социокультурный аспект
воспитательный аспект
учебный аспект
Программное и техническое обеспечение: карта Великобритании; аудиоприложение к УМК для 5 класса по английскому языку, мультимедиа, интерактивная доска, презентация Microsoft Power Point, раздаточные карточки.
ХОД УРОКА
I Оргмомент Приветствие
Good morning,
Good morning,
Good morning to you.
Good morning,
Good morning,
I’m glad to see you.
Sit down please.
Who is on duty today?
What is the day today?
How are you today, children?
I’m ok, let’s begin our lesson!
II .Постановка задач урока.
Let’s start our lesson. The theme of our lesson “We are Going to Travel”. Today we shall continue our talk about tag-questions, read and act out the dialogues
I. Фонетическая зарядка
– I hope you are all ready for the lesson. Let’s practice the English sounds and words on the topic “We are going to travel”. You will listen to the tape and repeat the words after the speaker.
[ı] - misses, English, Great Britain, visit;
[i:] - teacher, Steven, read, speaking, meeting;
[ɔ] - costs, responsible, got;
[əυ] - local, social, going, programme, know, propose;
[aυə] - hour, flower, our, tower,
[u:] - school, group;
[ai] - invite, idea, time, Friday;
[ei] - invitation, great, arrange, state, accommodation, stay, educational, situation
III. Работа с лексикой темы.
– Now I want you to read the word combinations on the blackboard: local school, group of students, social programme, to stay with my little brother, to arrange a picnic, to stay in the hotel, group task, local football team. (Ученики составляют словосочетания по теме.)
IV. Актуализация разделительных вопросов в письменной речи.
V. Развитие умений и навыков диалогической речи.
– Last lesson we read the dialogue and knew that Anna Kovaleva told the head teacher about Mr. Wooding’s invitation. Who wants to act out this dialogue?
Act out the dialogue between girls. P.31 ex.19 (Учащиеся воспроизводят по памяти диалоги предыдущих уроков.)
VI. Физкульт минутка
VII. Активизация письменной речи.
- I want you to look at the cards on your desks now. You can see some sentences there. The task for you is to complete these sentences.
Запись на доске:
Карточки с окончаниями:
VIII. Развитие навыков употребления оборота: «to be going to + Infinitive»
Say what you are going to do next week.
IX. Развитие навыков аудирования и чтения.
Listen to the tape. Correct the wrong sentences.
1. Stephen Wooding is going to invite Russian students to Britain.
2. The Russian pupils are going to be responsible for a social programme.
3. They are going to visit London in March.
4. Stephen Wooding is going to invite a group of up to 20 students and 2 teachers.
5.Barbara Grey is going to visit Russia.
X. Игра «Ромашка».
- Let’s have a rest! Ребята посмотрите в окно. На улице уже зима. По дороге в школу я увидела ромашку, которая еще не успела завять. Давайте узнаем, чего же она ждет? (На доске макет ромашки. На обратной стороне лепестков написаны слова по теме: «Новый год и Рождество». Ученики по одному вырывают лепестки и читают, переводят слова. А посередине - слова «Happy New Year».)
- My dear friends!
Tell me please. How does your family celebrate. New Year’s Day and Merry Christmas.
Let’s sing a song: «Merry Christmas»
XI. Подведение итогов урока.
– At home you should do ex.11 p.37. (Объяснение домашнего задания).
– That’s all for today. I think it was interesting and useful for you. (Выставление оценок). Good-bye, my dear friends!
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.