Тема: Тематический парк развлечений «Legoland in California».
Цели урока: развить кругозор учащихся по страноведению.
Образовательные: введение и закрепление новых лексических единиц, познакомить с тематическим парком Legoland;
Развивающие: развивать навыки аудирования, изучающего чтения, навыки устной диалогической и монологической речи, расширять словарный запас учеников, развивать память;
Воспитательные: прививать интерес к различным видам развлечений и к тематическим паркам мира, укреплять любовь к путешествиям и к изучению иностранного языка.
Тип урока: Урок открытие новых знаний.
УУД:
ХОД УРОКА
I Организационная часть
1. Приветствие (2 мин)
T: Good afternoon, dear pupils!
Ps: Good afternoon, teacher!
T: Sit down, please! How are you today? What's the weather today?
(Ps’ answers) – The weather is sunny.
Фонетическая зарядка (2 мин)
Let's start our lesson with pronouncing phonetic sound drills for improving prononcuation:
Repear after me;
Clock,clock,clock
A dog plays with a frog
The frog plays with a dog
Clock,clock,clock.
(Ps' repeat)
2. Введение в иноязычную атмосферу (беседа) (3мин)
T: Look at my table! What is unusual on it?
Ps: You have some details of Lego-constructor and some figures made of Lego.
3. Побуждение к определению темы и целей урока.
T: Right you are! Try to tell, what will we discuss today?
Ps: We will talk about constructors.
T: Not only! Do you like to travel? Today I want to invite you to visit one very special park. And to get the name of the park you should do from these different words on the blackboard
(Ученики составляет из разбросанных слов название темы: Theme park: Lego Land in California.)
T: So, that’s the name of the park-Legoland. Do you know anything about it? What do we usually do at our lessons if we want to get the information?
Ps: We read the text, discuss it, listen to the text, learn the words, make еxpressions and sentences, retell it.
T: These are the main aims of our lesson.
II Основная часть урока.
T: You will need some new words to understand the text well.
(на доске –новые слова, ученики запоминают их значение)
Brick – кирпич
Bone - кость
fossil-ископаемое (остатки древних животных)
spectacular-впечатлючющий , захватывающий.
Open your copy-books, wrire down our today's date and new vocabulary.
Have you remembered the vocabulary?
If we want understand the text better,we should read the text. (Ученики по очереди читают текст)
As you understood from the text, Legoland has several attractions, try remember names of these places.
T: Now, be ready to listen about our park one else. Be attentive to complete the sentences.
· You can ( dig for dinosaur bones) in Dino Island
· You can (ride rollercoaster) in Coastersaurus
· You can (drive a fire truck) in Fun Town
· You can (fly a plane) in Fun Town.
· You can (go safari trek) at Explore Village
· You can (build cars,ships,castles,houses) with Lego bricks your wirks and check it up.
(Учитель раздаёт карточки, на которых перечислены различные развлечения, дети отмечают род занятий в этих местах. Взаимопроверка)
5. Физкультминутка (2 мин)
T: Oh, we are flying for so long!Let’s have a rest!
Stand up!clap,clap,clap.
Step your feet ,clap,clap,clap,
Turn around,clap,clap,clap,
Open your hands,clap,clap,clap,
Close your hands,clap,clap.
6. Развитие навыков коммуникативных навыков и диалогической речи
(5 мин)
You have divided into 2 groups,now the first group should try make up sentences from positive side about Legoland in California with using new vocabulary,and second group from negative one: You can agree or disagree with your classmates.
( Ученики выражают свою точку зрения) Примерные ответы: We think that theme park is interesting for children. We don't agree with you, its expensive and unsafe for children.
7.Развитие устной речи, навыков пересказа по плану. Фронтальный опрос (5 мин). As you noticed, we have lego bricks. Here you can find tasks for you.
1. brick to retell the first paragraph of the text.
2. brick- to retell the second paragraph of the text.
( Учитель раздает изображение кирпичей, ученики пересказывают вкратце основные достопримечательности и аттракционы парка)
Резолютивная часть (3 мин) What was interesting for you at the lesson? What was difficult for you at the lesson? Are you satisfied with your work? Are you satisfied with work of your classmates?
III Заключительная часть урока
8. Оценивание учеников (1 мин)
T: You worked really well today. I will give you the fallowing marks…
9.Домашнее задание (1 мин)
T: For the next lesson you to do the exercise from your books. It is Ex.6 ,page 61. Your task is fill the gaps.
10.T: Our lesson is over, see you at the next lesson, thank you for your work. Good-Bye!
Материалы на данной страницы взяты из открытых источников либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.