Урок английского языка 3 КЛАСС Лапицкая ТЕМА: РАССКАЗ О СЕМЬЕ
Оценка 4.7
Разработки уроков
zip
английский язык
3 кл
25.03.2018
3 КЛАСС
ТЕМА: РАССКАЗ О СЕМЬЕ
Цель урока: Развитие навыков употребления лексических единиц по теме «Моя семья» в устной речи; выработка знаний, умений, навыков в области устной и письменной речи по теме.
Задачи урока:
Образовательные:
- формирование лексических умений и навыков в устной речи (умение рассказывать о своей семье, используя глагол have / has (got);
– формирование грамматических навыков на материале грамматической структуры I have (got) a … He has (got) a ….
Развивающие:
- развитие навыков устной речи;
- развитие памяти, мышления, воображения через постановку проблемных задач.
Воспитательные:
– прививать любовь и интерес к иностранному языку;
– воспитывать умение работать в парах, группах, самостоятельно;
- воспитывать любовь, уважение к родным и близким.
Оборудование: классная (интерактивная) доска, аудиозаписи к уроку, компьютерная презентация.
Ход урока.
I. Организационный момент
– Good morning, children.
– Good morning,
Good morning,
Good morning to you
Good morning, our teacher, we are glad to see you.
– I am glad to see you too. Sit down, please.
- How are you today?
- Let׳s Start our lesson. (слайд 1)
II. Введение в тему урока. Актуализация знаний.
1. Просмотр видеоролика и определение темы урока.
- Look at the screen and say, what will we talk about? (слайд 2)
The topic of our lesson “A story about family” (слайд 3)
2. Повторение слов по теме: «Семья»
– Сегодня на уроке мы продолжим разговор о семье. Но сначала мы повторим слова, называющие членов семьи.
Mum (4), dad (5), sister (6), brother (7), granny (8), grandad (9).
3. Проверка домашнего задания
And now tell us your story about your family. Use your workbooks (слайд 10).
III. Работа с текстом
1. Предтекстовый этап
Ex. 1a, p. 60
2. Текстовый этап (слайд 11)
3. Послетекстовый этап (слайд 12)
Ex. 1b, p. 60 (слайд 13-18)
Sussi’s family (14), Mr. Compy’s family (16), Rose’s family(18).
IV. Физкульминутка (видеоматериал) (слайд 19)
V. Работа по теме урока.
1. Работа в парах (слайд 20)
Ex. 1 с, p. 60-61 (карточки) (слайды 21 - 24)
Ex. 2 а, p. 61 (слайд 25)
2. Обучение чтению
Ex. 3, p. 62 (слайд 26)
VI. Домашнее задание
Ex. 4, p. 62
VII. Обобщение. Рефлексия. (слайд 27)
Peter: Hello, Mr. Compy. How are you?
Mr. Compy: Hi, Peter! I’m fine. Thanks. How are you?
Peter: I’m fine. Thanks.
Mr. Compy: How’s your brother?
Peter: He’s very well. Thanks.
Mr. Compy: How’s your sister?
Peter: She’s OK! Thanks.
Mr. Compy: Good bye, Peter.
Peter: Good bye, Mr. Compy. Peter: Hello, Mr. Compy. How are you?
Mr. Compy: Hi, Peter! I’m fine. Thanks. How are you?
Peter: I’m fine. Thanks.
Mr. Compy: How’s your brother?
Peter: He’s very well. Thanks.
Mr. Compy: How’s your sister?
Peter: She’s OK! Thanks.
Mr. Compy: Good bye, Peter.
Peter: Good bye, Mr. Compy.
Rose: Hello, Susie. How are you?
Susie: Hi, Rose! I’m fine. Thanks. How are you?
Rose: I’m fine. Thanks.
Susie: How’s your brother?
Rose: He’s very well. Thanks.
Susie: How’s your sister?
Rose: She’s OK! Thanks.
Susie: Good bye, Rose.
Rose: Good bye, Susie. Rose: Hello, Susie. How are you?
Susie: Hi, Rose! I’m fine. Thanks. How are you?
Rose: I’m fine. Thanks.
Susie: How’s your brother?
Rose: He’s very well. Thanks.
Susie: How’s your sister?
Rose: She’s OK! Thanks.
Susie: Good bye, Rose.
Rose: Good bye, Susie.
Mr. Compy: Hi, Susie! How are you?
Susie: Hi, Mr. Compy! I’m fine. Thanks. How are you?
Mr. Compy: I’m fine. Thanks.
Susie: How’s your dad?
Mr. Compy: He’s very well. Thanks.
Susie: How’s your mum?
Mr. Compy: She’s OK! Thanks.
Susie: Good bye, Mr. Compy.
Mr. Compy: Good bye, Susie. Mr. Compy: Hi, Susie! How are you?
Susie: Hi, Mr. Compy! I’m fine. Thanks. How are you?
Mr. Compy: I’m fine. Thanks.
Susie: How’s your dad?
Mr. Compy: He’s very well. Thanks.
Susie: How’s your mum?
Mr. Compy: She’s OK! Thanks.
Susie: Good bye, Mr. Compy.
Mr. Compy: Good bye, Susie.
Mr. Compy: Hi, Peter! How are you?
Peter: Hello, Mr. Compy. I’m fine. Thanks. How are you?
Mr. Compy: I’m fine. Thanks.
Peter: How’s your dad?
Mr. Compy: He’s very well. Thanks.
Peter: How’s your mum?
Mr. Compy: She’s OK! Thanks.
Peter: Good bye, Mr. Compy.
Mr. Compy: Good bye, Peter. Mr. Compy: Hi, Peter! How are you?
Peter: Hello, Mr. Compy. I’m fine. Thanks. How are you?
Mr. Compy: I’m fine. Thanks.
Peter: How’s your dad?
Mr. Compy: He’s very well. Thanks.
Peter: How’s your mum?
Mr. Compy: She’s OK! Thanks.
Peter: Good bye, Mr. Compy.
Mr. Compy: Good bye, Peter.
Peter: Hello, Mr. Compy. How are you?
Mr. Compy: Hi, Peter! I’m fine. Thanks. How are you?
Peter: I’m fine. Thanks.
Mr. Compy: How’s your brother?
Peter: He’s very well. Thanks.
Mr. Compy: How’s your sister?
Peter: She’s OK! Thanks.
Mr. Compy: Good bye, Peter.
Peter: Good bye, Mr. Compy. Peter: Hello, Mr. Compy. How are you?
Mr. Compy: Hi, Peter! I’m fine. Thanks. How are you?
Peter: I’m fine. Thanks.
Mr. Compy: How’s your brother?
Peter: He’s very well. Thanks.
Mr. Compy: How’s your sister?
Peter: She’s OK! Thanks.
Mr. Compy: Good bye, Peter.
Peter: Good bye, Mr. Compy.
Rose: Hello, Susie. How are you?
Susie: Hi, Rose! I’m fine. Thanks. How are you?
Rose: I’m fine. Thanks.
Susie: How’s your brother?
Rose: He’s very well. Thanks.
Susie: How’s your sister?
Rose: She’s OK! Thanks.
Susie: Good bye, Rose.
Rose: Good bye, Susie. Rose: Hello, Susie. How are you?
Susie: Hi, Rose! I’m fine. Thanks. How are you?
Rose: I’m fine. Thanks.
Susie: How’s your brother?
Rose: He’s very well. Thanks.
Susie: How’s your sister?
Rose: She’s OK! Thanks.
Susie: Good bye, Rose.
Rose: Good bye, Susie.
Mr. Compy: Hi, Susie! How are you?
Susie: Hi, Mr. Compy! I’m fine. Thanks. How are you?
Mr. Compy: I’m fine. Thanks.
Susie: How’s your dad?
Mr. Compy: He’s very well. Thanks.
Susie: How’s your mum?
Mr. Compy: She’s OK! Thanks.
Susie: Good bye, Mr. Compy.
Mr. Compy: Good bye, Susie. Mr. Compy: Hi, Susie! How are you?
Susie: Hi, Mr. Compy! I’m fine. Thanks. How are you?
Mr. Compy: I’m fine. Thanks.
Susie: How’s your dad?
Mr. Compy: He’s very well. Thanks.
Susie: How’s your mum?
Mr. Compy: She’s OK! Thanks.
Susie: Good bye, Mr. Compy.
Mr. Compy: Good bye, Susie.
Mr. Compy: Hi, Peter! How are you?
Peter: Hello, Mr. Compy. I’m fine. Thanks. How are you?
Mr. Compy: I’m fine. Thanks.
Peter: How’s your dad?
Mr. Compy: He’s very well. Thanks.
Peter: How’s your mum?
Mr. Compy: She’s OK! Thanks.
Peter: Good bye, Mr. Compy.
Mr. Compy: Good bye, Peter. Mr. Compy: Hi, Peter! How are you?
Peter: Hello, Mr. Compy. I’m fine. Thanks. How are you?
Mr. Compy: I’m fine. Thanks.
Peter: How’s your dad?
Mr. Compy: He’s very well. Thanks.
Peter: How’s your mum?
Mr. Compy: She’s OK! Thanks.
Peter: Good bye, Mr. Compy.
Mr. Compy: Good bye, Peter.3 КЛАСС
ТЕМА: РАССКАЗ О СЕМЬЕ
Цель урока: Развитие навыков употребления лексических единиц по теме «Моя семья» в устной речи; выработка знаний, умений, навыков в области устной и письменной речи по теме.
урок рассказ о семье.zip
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.