Конспект урока английского языка 7 класс
Конспект урока
Предмет – английский язык
Класс - 7
УМК Кузовлев В.П., Н.М.Лапа, Э.Ш.Перегудова , И.П.Костина
Тема урока: « My chores. What would you like me to do?»
Планируемые результаты:
Личностные результаты:
Формирование у учащихся потребности проявлять заботу и уважительное отношение к окружающим, готовность помочь другим людям, воспитание потребности в здоровом образе жизни и полезном времяпрепровождении, стремление активно участвовать в жизни класса, города, страны.
Предметные результаты:
1. Формирование грамматических навыков говорения. Complex object
2. Составлять высказывание на основе прочитанного и прослушанного текстов
Метапредметные результаты:
Регулятивные УУД:
- Самостоятельно формулировать тему урока после предварительного обсуждения
- Самостоятельно формулировать цели урока.
Познавательные УУД:
- Ориентироваться в своей системе знаний:
- Перерабатывать полученную информацию: делать выводы на основе обобщения знаний.
- Преобразовывать информацию из одной формы в другую.
Коммуникативные УУД:
- Донести свою позицию до других.
- Слушать других, пытаться принимать и перефразировать другую точку зрения, быть готовым изменить свою точку зрения.
Коммуникативные: Задавать вопросы при поиске и сборе информации, работать в группах, осуществлять контроль, коррекцию, оценку действий партнера, уметь точно выражать свои мысли в соответствии с условиями коммуникации.
Этап |
Деятельность учителя |
Деятельность учащихся |
Примечания |
Организационный момент
1 min
Речевая разминка
3 min
Повторение ЛЕ
5 мин
Определение темы и постановка цели
3 min
Повторение ЛЕ 2 мин
Физ. минутка
Переход на тему
3 мин
Знакомство с новым грамматическим материалом
Объяснение грамматического материала
Самопогружение
5 мин
3
Физ. минутка
Домашнее задание
Домашнее задание
Оценивание |
Nice to meet you. Good morning
Very well many thanks How are you?
I’m glad to see you too. Let’s start. What are your ambitions? What should you do to achieve your aim? Now Look picture. Do you know what her name is? What is her ambition? What does she have to do to achieve her aim?
Yes, You are right Now I offer you to watch the video from Russian cartoon and to remember what type of household work she did?
What did she do? There are some pictures to help you. Why was she tired?
Look at these pictures and guess What’s the theme of our lesson? Do you have your chores? Do you know what type of housework your classmates haves? What is the aim of our lesson?
We are going to speak about your housework
What do we need for it? - To know English words and phrases - To know grammar rule (Complex object) - To work with text
Look at the pictures What can you see there? The task is to match picture and phrases. Person numbers 1 from each group come to me and match. Thank you for your work and I have present for your group This is “learning to learn” note. Give it to groupmates.
From each group person number 2 come to me You show us what do you like doing around the house. And your classmates guess
I know a boy, Who doesn’t like doing anything, but he feels like Cinderella. I have a letter from him. Take the green pieces of paper and work with your shoulder partner. Let’s read. His name is Steve and answer “Why is he like Cinderella? Who is the busiest in his family?” Why?
Pay your attention to the highlighted words Try to guess why these words are highlighted? Do you have any ideas?
On your desk there are ‘learning to learn” notes. Open page 4 and pay your attention to grammar rule. Read the rule Do you understand it?
Let’s practise our new rule. Look at the screen the task is to fill in the gaps. You work with your face partner. Your time is up. Let’s check it up.
Steve’s parents need him to help around the house. Your parents often need you too. Do you help your parents?
What do the parents want you to do about the house?
On your desks there are chore charts. Take them And write down What do the relatives want you to do about the house? Your time is up. Who wants to share the chore list? Nobody? I’d like to listen to person number 3 from each group Answer my question What does your mum ask you to do about the house? Don’t forget use our new rule. “Learning to learn” notes will help you.
Let’s share your chore list with your classmates. Stand up. Dance and mix with your friend. When music stops, you will find your partner.
Listen to the task. Ask your partner about his chores. Everybody has to fill in the table about partner. Don’t forget to write it on your piece of paper. 1) What’s your name? 2) What do your relatives want you to do about the house? Don’t forget to use verbs
Thank you for your work And take your seats. Share your ideas. What does mum of your partner ask him/her to do? I’d like to listen to person number 4 from each group.
Your home task is to write What chores do you and your classmate have? AB ex.5 on p.139 helps you. To be ready to tell about classmate’s chores. Tomorrow you will write test of our now theme complex object.
And now at the end of our lesson look at our Cinderella. She has done all her work about the house and she is ready to go to the ball. She wants you to decorate her dress. If you like our lesson stick colorful flowers on her dress, If you dislike our lesson stick, grey flowers. Be creative. If you want to say something about lesson you may do it and then stick. Thank you for your work. The lesson is over. Good bye.
|
I’m happy to see you. How is life?
Fine and thank you How we miss of your lessons. We are happy to see you again
My ambition is… I go in for… I want to become…
Her name is Cinderella. Her aim is to visit a palace and dance (to go to the ball). She has to do a lot of work around the house.
She was tired because she’d done all work alone. Nobody helped her
I think ….
To learn how to speak about the chores
Do you like…..? Don’t you like?
My mum asks me to wash the dishes.
|
Мелодия на мотив «Пусть бегут неуклюже…»
Просмотр видеоролика о Золушке.
На доске появляются картинки с фразами из видео, дети повторяют лексику
Детям предлагается фразы, необходимо соотнести фразы с картинками
Дети показывают обязанность по дому, остальные угадывают
Дети работают с текстом и отвечают на вопросы
Введение грамматической структуры Дети пытаются вывести грамматическую структуру.
Дети знакомятся с правилом
Дети выполняют упражнение, проверка у доски.
Дети пишут обязанности по дому, и кто их просит об этом.
Играет музыка, дети танцуют. Как только музыка остановилась , дети образуют пары.
Дети выбирают одну наклейку и приклеивают на платье Золушки
|
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.