Урок английского языка ( 6 класс)
Оценка 4.9

Урок английского языка ( 6 класс)

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
6 кл
22.07.2018
Урок английского языка ( 6 класс)
Урок разработан согласно новым подходам обновленного содержания обучения английского языка. Современные методы позволяет учителю создать условия для учащихся, когда учащиеся обучаются тому, как учиться в этом процессе. Самое главное, изменение в содержании образования, новое видение долгосрочного, среднесрочного и краткосрочного планирования, а также новые подходы в оценивании детей (формативное, суммативное оценивание).
урок ЦПМ.docx
School №2  Maikain absent: Teacher‘sname:  Galiya Tugarina Number  present: 6.4.2.1­read and understand specific information and detail in  short, simple texts on a limited range of general and curricular  topics  6.1.1.1­ To improve students’ pronunciation and use sub­skills of  reading, skills of listening,  speaking, writing, to develop  students’ abilities  logical thinking, guessing.   6.UE3 Use  comparative and superlative adjectives on a limited range of familiar general and curricular topics All learners will be able to: spell geographical names;  read the text to get a general idea of it;       apply new words they learnt ;     Apply the rule for comparative and superlative adjectives    Most learners will be able to:      read and answer the questions using specific vocabulary  and guess the topic of the lesson; participate in creation  cluster; Some learners will be able to:  understand the details while watching a video and answer the questions without any support; participate as a leader in creation  and presentation   cluster; evaluates another group ; To apply  10­12 new words related to the topic Module 3:  Our  countryside Theme: Earth’s oceans Date:   Grade: 6 Learning objectives(s)  that this lesson is  contributing to Lesson objectives Languageobjectives  Previous learning • Values links Cross­Curricular Link Useof ICT Intercultural  awareness Accept diversity of nature on the planet Earth Natural wonders of the world • Caring about places of natural beauty,  respect , cooperation Natural science and geography PPT teacher’s use Kazakh culture Health and Safety Planned timings Start  1min Ask learners to compare some words and phrases with the  Kazakh equivalents  Everyday classroom precautions Planned activities Resources Greetings 3 min 1 min 3 min min  min 3 min  min Warming up:  Activating current knowledge   Ask each learner to tell you at least 1 word related to  geographical names they learnt at the previous lesson.  Ask more able learners to make sentences with words  (Differentiation) • Pre­teaching     Guess the name of the topic through the showing pictures,  map.    T­ Look at the map and  pictures and say what can be  the main idea of the lesson Lead in:  Similarities  Teacher distribute the small colorful pictures  among learners and tell them to make group according the   similar words­  geographical features Students need to find another person with a similar  information and form groups.   For E.g.   Continents Africa Asia Europe North America South America Nature zones Steppe Forest Valley Mountain desert Water waterfall River Lake Sea ocean Pre­reading Phonetical  drill Teacher asks learners to listen to the CD and repeat the words  Open your books at p.38, ex. 1  Distribute PPT for learners and ask them to write down new  words (geographical names) into their vocabularies according to the PPT.   While reading Listen and Read Teacher­ Now I would like you to watch the video and have  learnt some interesting facts about oceans.  Skimming the text ­ Reading through a text quickly to get an overall idea of the contents Map,  pictures CD P.B.p.38 PPT Video « Earth’s oceans” WB ex.1, p.38 Descriptor A learner • reads the text to get a general idea of it ; • uses a range of adjectives including comparative and  superlative. Handout 1 Use strategy­  Graphic organizers «Cluster» ­ a graphical method of organizing the material. The rules are very simple. In the center is theme, and  around it there are large semantic units. The system of  clusters covers more information than we get in normal  work. This technique can be applied of the lesson in  general. The task of this work is not only the  systematization of the material, but also the establishment of cause­effect relations between the "bunches" ATLA NTIC O OCEA OCEANS 3min 1 min Descriptor A learner • finds information in the text and fill in  . talks  in a group;  prepare a cluster on an A3 paper .  Differentiation by support: while working in the group  more able students can help other students to clarify the  meanings of new words. Ok? Now we will have a rest. Stand up, please!   Game  PTT Post­reading Speaking . Students present their projects to each other and evaluate  each other according to descriptors demonstrated on the  interactive board Descriptor ???? A learner 1. Presents the searched information to other groups          2.  Evaluates another group Handout 3 Assess your classmates cluster Criteria assessment  1. 1.Poster is colourful 2. 2. Present  ideas clearly to others  3. 3. Using  new words 4. 4. Correct pronunciation 5. Handout 1   Assess your classmate’s poster  ( cluster) TICK (v) the appropriate box Group № Poster  colourful Ideas Speech  Total Present  ideas clearly Using  new words 6. 7. Correct pronunciation                                          4 Speaking Formative Assessment (G) Students assess their knowledge of « Earth’s oceans» by  comparing their answers with the provided answers (Self­ assessment). Differentiation: Low­performing students might need  language support Feedback Distribute evaluative lists among learners. Read the  statements and ask learners to tick   if they absolutely agree  with it, put  + if they partly agree and put­ if they disagree ­ ­ ­ I know 10­12 new words  I can write some geographical names I know how to use new words; H/W: Prepare a quiz for your classmates. You can use the key word   « OCEAN» Additional information Differentiation – how do  you plan to give more  support? How do you plan to challenge the more able  learners?  More   able   learners: More   able   learners   can support less­confident students   during   group work   .   For   less   able   learners­ they   are   provided   with classmates’   and   teacher’s support and with dictionary booksas well.  Support is also given by graphical  organizers. Assessment – how are you  planning to check  learners’ learning? Cross­curricular links  Geography, History Critical thinking Value links          Self­assessment   Walking   around   and eavesdropping   while learners are working   Through questioning and the feedback activities  Peer   assessment   using criteria­based assessment and   evaluation   chart   in the end of the lesson  Learners work in groups, apply  skills and knowledge to a  practical and cooperative task,  and produce their own  materials. All of these lesson features  reflect values as suggested in the  Trilingual Implementation  Strategy, and correlate with the  aims of critical and creative  thinking, and effective  communication set out in the  Subject Programme for G6  English.

Урок английского языка ( 6 класс)

Урок английского языка ( 6 класс)

Урок английского языка ( 6 класс)

Урок английского языка ( 6 класс)

Урок английского языка ( 6 класс)

Урок английского языка ( 6 класс)

Урок английского языка ( 6 класс)

Урок английского языка ( 6 класс)

Урок английского языка ( 6 класс)

Урок английского языка ( 6 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
22.07.2018