урок английского языка на тему "My Clothes" (1 класс)

  • Разработки уроков
  • docx
  • 28.12.2017
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Урок английского языка на тему "Моя одежда" разработан для учащихся 1 класса. Учащиеся повторяют лексический материал по данной теме, развивают умения и навыки говорения, письма, аудирования. Урок проходит в игровой форме. План урока составлен на основе УМК "Family and Friends".
Иконка файла материала 1grade 22.02.docx
LESSON: My clothes School: # 81 Astana English School Gymnasium Date:22.02.17 CLASS: 1 «В» Learning  objectives(s)  that this  lesson is  contributing to Lesson  objectives Teacher name: Bakhtiyarova A.Zh. Number present: absent: 1. L1 recognise short instructions for basic classroom routines spoken slowly  and distinctly 1. R1 recognise initial letters in names of clothes 1. S1 make basic personal statements and simple statements about objects. All learners will be able to:   pronounce the names of clothes recognize Teacher’s instructions    Previous  learning Plan Planned timings 5 minutes Most learners will be able to:   recognise and name clothes answer in the given structure Some learners will be able to:  Read and write the names of clothes My clothes Planned activities (replace the notes below with your planned activities) Resources “Hello” Song Greetings.  ­ Good afternoon, boys and girls! ­ How are you today? Sing “Hello” Song  Hello,hello, Can you clap your hands! Hello, hello, Can you clap your hands!  Can you stretch your arms! Can you touch your toes! Can you turn around! Can you say Hello! Hello,hello, Can you stamp your feet! Hello, hello, Can you stamp your feet! Can you stretch your arms!Can you touch your toes! Can you turn around! Can you say Hello!  Warm up activity Teacher asks: How the weather today? ­ It’s sunny.(It’s cold. It’s windy...) ­To revise the days of the week. What day is it  today? It’s Wednesday. Let’s revise all the days of  the week. Students name the days of the week.  MAIN:   T asks students Whose bag is this? Is it  yours? No. It’s interesting who forgot this  bag. Let’s look! What is there in the bag?  What are these? These are trousers. What is this? This is… What do you think about the theme of our lesson? Students say  “Clothes” Yes, today we are going to revise the clothes.   Let’s revise the words.There are flashcards  on the board and the teacher asks: What’s  this? What are these? This is… These are…  The flashcards are upside down, the  Middle 30 minutes students come to the board, choose one of  the card and name the word, then spell the  word.  Group work ­ Teacher asks students Get Dressed! The class is  divided into 2 teams. On the board write teams 1, 2 plus the names of the team members. 1.Each team needs to designate who they are going  to dress (a boy or a girl). 2.Write items of clothing (between 4 and 6 items)  under each group. Tell the children that the first team to dress their  person is the winner. Tell them to 'get ready', count down .The speaker from the team will describe the  poster. His/her name is… This is his/her … These  are his/her …  The song “Put on your shoes” ­Now children we are going to play another game.  Your task is to make up the clothes words as many  as possible. I’ll give you cards with letters. For this  work 5 minutes. Which team has more  words than  the other will be the winner.  Physical exercise “Arms up, arms down” Each student takes a card with the task “Read and  colour” Colour the skirt red. Colour the shirt blue. Flashcards clothes Children’s clothes, bag Cards with the ABC letters  Physical exercise  “Arms up, arms  down”Colour the shoes brown. Colour the hats pink.  Colour the trousers yellow. What have you learned from today’s lesson?  If  you like  the lesson you’ll stick on smiles. Stickers, smiles End 2 minutes Reflectio n Checked by the vice­principal of English department _______ K.T.Kozhanova