Урок английского языка на тему "My Clothes" (1 класс)
Оценка 5

Урок английского языка на тему "My Clothes" (1 класс)

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
1 кл
22.01.2018
Урок английского языка  на тему "My Clothes" (1 класс)
Урок английского языка в 1 классе на тему "My Clothes" . Цель урока: закрепить знания учащихся по данной теме. Учащиеся должны уметь произносить, читать и писать слова, понимать инструкции учителя, отвечать на поставленные вопросы, составлять слова по теме из букв, а также знать слова песни "Every day".
My Clothes.docx
LESSON: My clothes School: # 81 Astana English School Gymnasium Date:22.02.17 CLASS: 1 «В» Learning  objectives(s)  that this lesson is contributing to Lesson  objectives Teacher name: Bakhtiyarova A.Zh. Number  absent: 1. L1 recognise short instructions for basic classroom routines  spoken slowly and distinctly 1. R1 recognise initial letters in names of clothes 1. S1 make basic personal statements and simple statements  about objects. All learners will be able to:  pronounce the names of clothes  recognize teacher’s instructions    Most learners will be able to:  recognise and name clothes  answer in the given structure Some learners will be able to:  Read and write the names of clothes My clothes Previous  learning Plan Planned timings 5 minutes Resources “Hello” Song Planned activities (replace the notes below with your planned activities) Greetings.  ­ Good afternoon, boys and girls! ­ How are you today? Sing “Hello” Song  Hello,hello, Can you clap your hands! Hello, hello, Can you clap your hands!  Can you stretch your arms! Can you touch your toes! Can you turn around! Can you say Hello! Hello,hello, Can you stamp your feet! Hello, hello, Can you stamp your feet! Flashcards clothes Children’s clothes,  bag Middle 30 minutes Can you stretch your arms! Can you touch your toes! Can you turn around! Can you say Hello!  Warm up activity Teacher asks: How the weather today? ­ It’s sunny.(It’s cold. It’s windy...) ­To revise the days of the week. What day is  it today? It’s Wednesday. Let’s revise all the  days of the week. Students name the days of  the week.  MAIN:   T asks students Whose bag is this? Is it yours? No. It’s interesting who forgot  this bag. Let’s look! What is there in  the bag? What are these? These are  trousers. What is this? This is… What  do you think about the theme of our  lesson? Students say “Clothes” Yes,  today we are going to revise the  clothes.   Let’s revise the words.There are  flashcards on the board and the teacher asks: What’s this? What are these?  This is… These are…  The flashcards are upside down, the  students come to the board, choose one of the card and name the word, then  spell the word.  Group work ­ Teacher asks students Get Dressed! The  class is divided into 2 teams. On the board  write teams 1, 2 plus the names of the team  members. 1.Each team needs to designate who they are  going to dress (a boy or a girl). 2.Write items of clothing (between 4 and 6  items) under each group. Tell the children that the first team to dress  their person is the winner. Tell them to “get  ready”, count down .The speaker from the team will describe the poster. His/her name  is… This is his/her … These are his/her …  Physical exercise  Hands up! Hands down! Hands on hips, sit down! Stand up, hands to the sides ­ Bend left, bend right. Hands on hips, one, two, three, hop, one, two, three, stop. Stand still!  Read and colour Each student takes a card with the task “Read and colour” Colour the skirt red. Colour the  shirt blue. Colour the shoes brown. Colour  the hats pink. Colour the trousers yellow.  The song “Every day” Stand up and let’s sing a song  “Every day”.  Make up the clothes words ­Now children we are going to play another  game. Your task is to make up the clothes  words as many as possible. I’ll give you  cards with letters. For this work 5 minutes.  Which team has more  words than the other  will be the winner. worksheets https://www.youtub e.com/watch? v=RbqrBTT_w8Y Cards with the  ABC letters End 2 minutes Reflection Feedback. What have you learned from  today’s lesson?  If you like  the lesson you’ll  stick on smiles. Stickers, smiles

Урок английского языка на тему "My Clothes" (1 класс)

Урок английского языка  на тему "My Clothes" (1 класс)

Урок английского языка на тему "My Clothes" (1 класс)

Урок английского языка  на тему "My Clothes" (1 класс)

Урок английского языка на тему "My Clothes" (1 класс)

Урок английского языка  на тему "My Clothes" (1 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
22.01.2018