Урок английского языка на тему "Sightseeing in Kazakhstan" (9 класс)
Оценка 4.9

Урок английского языка на тему "Sightseeing in Kazakhstan" (9 класс)

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
9 кл
02.02.2018
Урок английского языка на тему "Sightseeing in Kazakhstan" (9 класс)
Урок английского языка в 9 классе. Разработка содержит различные задания, групповая и индивидуальная формы работы. Учтены возрастные особенности 9 классников. Особый акцент уделяется развитию коммуникативных навыков. Разработка составлена на основе Кембриджской технологии преподавания. Помимо разговорной темы, на уроке отрабатываются условные предложения 3 типа.
урок 30.01.18.docx
Неделя  Класс Тема Oбщая цель Oжидаемые результаты Тип урoка Задания Урoк  День 30.01.2018 9Б "Sightseeing in Kazakhstan" развивать навыки говорения через лексическую тему  "достопримечательности Казахстана" и грамматическую  тему "Условные предложения 3 типа". употребляет условные предложения, рассказывает о  достопримечательностях, использует информацию на  практике. Комбинированный Психологический настрой, кроссворд, прием  "ассоциации", ответы на вопросы, просмотр видео, прием  "правда или ложь", работа в группах, работа в парах,  оценивание, перевод предложений, индивидуальные  задания. Неoбхoдимые материалы Кроссворд, поезд, пряничные человечки, высказывание,  видео, карточки true, false, бумага для групповой работы,  маркеры, карточки с буквами, карточки с  индивидуальными заданиями, карточки для работы в  парах, звездочки, карточки с критериальным оцениванием, круги. Хoд урoка: Этапы урoка Ввoдная часть     Презентация        к     теме Действия учителя 1. Орг.момент 2. Психологический настрой ­Look at the blackboard. There are 3 kinds of trains. You should paint the smile on  the gingerbread persons and put it into the  train according to your mood. 3.      урока    Подведение      . ­Let's make a short crossword. 1) it is the activity of visiting interesting  places, especially by people on holiday. 2) it is your motherland. ­Now show me the theme of our lesson.  You're right. Read the theme please! 4.     Сообщение   ­Today we'll speak about sights of  Kazakhstan. The aims of our lesson are:  develop pupils'knowledge about  sightseeing in Kazakhstan, use lexical­ grammatical material, to develop skills of  speech and self­working. 5.     Ассоциации     целей       урока    . Действия ученика Приветствуют. Сажают пряничных  человечков в поезд. Разгадывают кроссворд. Слушают. Oснoвная часть   Говорят слова. Переводят. Отвечают на вопросы. Смотрят видео. Поднимают карточки. ­I'd like to know what words come to your mind when you hear our theme? 6.     Высказывание ­Let's read the motto of our lesson "It is  better to see something once than to hear  about it a hundred times". Please, give a  Russian proverb to these words. (Лучше  один раз увидеть, чем сто раз  услышать). Today at the lesson we'll try  to do so. 7.     Вопросы ­Let's answer my questions. 1)Do you like travelling? 2) How do you like to travel best of all? 3) Where did you go last summer? 4) Where would you like to go? 5)What are you going to visit in  Kazakhstan? 6) What sights of Kazakhstan do you  know? 8.     Видео ­Let's watch the video about sightseeing in Kazakhstan. 9. Правда или ложь. ­There are cards with the words True and  False on the table. You should show one  of these words according to the sentences. 1) Medeu is the world's famous place (T) 2) Mountain sky resort Shymbulak is  situated in Astana steppes. (F) 3)Charyn Canyon is a small version of the famous Grand Colorado Canyon in the  USA. (T) 4) The blue Tien Shan spruces don't grow  in Kazakhstan. (F) 5) Republic Square is on Satbaev street.  (T) 6) There are no mountains in our country.  (F) 7) The Syrdaria, Ural, Ishim, Tobol, Ertis,  Ili and Charyn are known as the "land of  seven rivers" (T) 8) Koulan is the only typical animal in  Kazakhstan. (F) 9) The famous sight of Astana is Baiterek. в     группах  .    , 1   Повторение грамматики. (T) 10) Old Square and Republic Square are  in Astana. (F) 10.   Работа     ­ Let's work in groups. First of all you'll  make the poster. You should write about  Baiterek, Medeu, Russian Drama Theatre  by Ostrovskyi. ­Now I'll give you texts and you'll add  your information to your poster. ­Let's present your posters.   "2   звезды    Оценивание   11.      пожелание    " ­Now let's start your assessment. You  should assess the poster of other group.  You'll say two stars and one wish. 12.    ­Answer my questions.  1) How mаny parts do conditional  sentences have? 2)How many types of conditionals do you  know? 3) What tense do we use in the third  conditionals? 13. Оценивание степени понимания  темы. ­Now I'll give you three kinds of circles  and you'll show me them according to  your understanding the theme. 14.      предложений    .  Перевод     ­Read the sentences and translate them  into Russian. 1) If I had had a ticket yesterday, I should  have gone to the theatre with you. 2) If she had asked me yesterday, I should  have told her all about it. 3) If you hadn't missed the train, you  would have arrived in time. 4) I should have done the work well if I  had asked you to help. 5) If you had let me know yesterday, I  should have brought you my book. 15.   Работа     Let's work in pairs. You should find the      в     парах  .   Составляют постер. Оценивают. Отвечают на вопросы Оценивают. Переводят  предложения. Поднимают карточки с  буквами. endings to each sentence and show me the right letter. 1) If Tony had called 2) If you had finished your work 3) If I hadn't been back by 8 o'clock 4) If you had had flu 5) If you had ever been to London a) you would have a visa b) you would have gone to bed c)you wouldn't have waited for me d) you would have taken a break e) you would have told him everything 16. Индивидуальные задания ­Let's do individual tasks. a) translate the sentences b) open the brackets c) do the test 17. Критериальное оценивание. ­Let's assess yourself. 18.   Домашнее     ­Open your diaries and write down your  homework. 19.    ­Now let's take the circles and draw  smiles, then put it into the trains according to your mood.  Рефлексия     задание Выполняют задания. Оценивают. Записывают д/з. Рисуют смайлики и  сажают в поезд. Итoг

Урок английского языка на тему "Sightseeing in Kazakhstan" (9 класс)

Урок английского языка на тему "Sightseeing in Kazakhstan" (9 класс)

Урок английского языка на тему "Sightseeing in Kazakhstan" (9 класс)

Урок английского языка на тему "Sightseeing in Kazakhstan" (9 класс)

Урок английского языка на тему "Sightseeing in Kazakhstan" (9 класс)

Урок английского языка на тему "Sightseeing in Kazakhstan" (9 класс)

Урок английского языка на тему "Sightseeing in Kazakhstan" (9 класс)

Урок английского языка на тему "Sightseeing in Kazakhstan" (9 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
02.02.2018