Урок английского языка в 7 классе с кадетской составляющей “The heart of your country.” Уржумова Елена Павловна, учитель английского языка Государственного бюджетного общеобразовательного учреждения «Кадетская школа имени майора милиции Коврижных А.П» Тема: “The heart of your country.”
Проблема: “What place is the most important and dear for people of your country? Why? ” Цели: Воспитательная: воспитание патриотизма: чувства уважения к историческим ценностям и гордости за наследие родной страны. Познавательная: знакомство с историческими памятниками Трафальгарской площади в Лондоне и историческими памятниками Красной площади в Москве. А так же с историческими личностями повлиявшими на ход истории. Развивающая: развитие языковых способностей к догадке, выявлению языковых закономерностей, функционально-адекватному сочетанию лексических едениц, к выявлению главного, к логическому изложению. Развитие способностей работать в паре, подбирать необходимую информацию. Учебная: совершенствование навыков монологической речи
Задачи: 1.Совершенствование навыков чтения с полным пониманием, с пониманием основной идеи. 2. Совершенствование навыков аудирования. 3. Совершенствование лексических и грамматических навыков.
Оснащение: раздаточный материал, мультимедийная презентация, музыкальное сопровождение.
|
||
План урока
|
||
Этапы урок |
Деятельность учителя |
Деятельность ученика |
1. Организационный момент. Приветствие учителя и учащихся.
2 Речевая подготовка
Актуализация знаний
3. Вводное слово учителя. Антиципация учащимися темы урока
4. Предъявление материала урока (выполнение 1 задания(приложение1)
Автоматизация
5. Просмотр презентации о достопримечательностях Траф. Площади.
6. Работа с приложением2(задание1)
7. Работа в парах (приложение2 №2, приложение3).
Составление высказывания (приложеие2 №3)
8. Подведение итогов
9. Оценки и домашнее задание
10. Завершение урока
|
Кадетская составляющая
Teacher: Good-morning, cadets!
Teacher: At ease! Sit down!
Teacher: How are you? What date is today? What day of the week is it today? What the weather like today?
Teacher: -Did you go online yesterday? Teacher: -Do you often make pen-friends in internet? -Do you like it? - What do you usually speak about? – Have you ever deal with people from other countries?
Teacher: Richard is a student from the UK. He would like to make pen-friends with students from our cadet school. What does he writes in his letter about?
Teacher: What seesights does Richard mention in his letter?
- What famous people influenced British history in Richard’s opinion?
- Where can you spend a great time? - Where can you learn about British history and culture? - What can you see on Trafalgar Square? - What can you enjoy on Trafalgar Square? - What is special place for him? How does he name it? - Is he patriotic? How does he feel when he comes to Trafalgar square?
Teacher: Is Trafalgar Square really the heart of Britain? Why? What does it help him to remember about?
What would you write in the main part to reply to his letter? What city would you write about?
Teacher: - What is Moscow famous for? Teacher: - Read the articles about the see sights, discuss in pares and prepare a report about them.
Кадетская составляющая Teacher: Is Red Square and The Moscow Kremlin the Heart of Russia? Why? What kind of place is Red Square? What can you see/watch on Red Square? What can you tell your foreign friends about see sights of Red Square? What can people enjoy on Red Square? What does it help us to remember about? How do you feel about Red Square and The Kremlin?
Teacher: What have you learnt at our lesson?
Написать письмо- ответ своему иностранному другу и рассказать и достопримечательностях своей страны или своего города.
Кадетская составляющая
Teacher: I see that know much information about the place that makes all people remember and feel proud of their country. Your work was very good.Thank you. The lesson is over. Teacher: Good-bye, cadets!
Teacher: At ease, fall out!
|
Pupil (командующий отделением): Group! Attention! Elena Pavlovna, cadets are ready for the lesson. Nobody is absent.
Pupils: Good-morning, our English teacher! At ease! Group, sit down!
Pupils: Fine,thank you ,and you? Today is (the 15th of March) Today is Wednesday. It is cold./It is hot.
Pupils: Yes, I did/ No, I didn’t
Pupils: …about our hobbies, life problems, fashion,…
Pupils: -Yes, I have/ No…
Учащиеся читают письмо студента 1 курса английского колледжа «Итон»
Pupils: the Hide Park, the Buckingham Palace , the Trafalgar Square, theNational Gallery of Art.
Pupils: Admiral Nelson,Column and their famous leaders, King George IV, a major-general, Sir Henry Havelock and a general, Sir Charles James.
Pupils: We can spend a great time in a Hide Park
Pupils: -Trafalgar Square is really the heart of his country because it remains about famous historical events … and he feel proud of his country and happy.
…Moscow
Учащиеся работаю с приложением 2 (задание1) Обсуждение достопримечательностей Москвы.
Каждая пара получает 2 статьи, обсуждают и готовят сообщения с использованием соответствующих слайдов из презентации.
Pupils: I think that… Red Square is… … you can see/watch… … is a/…was founded…/ … People can enjoy… … helps us to remember about… When I think of Red Square and The Kremlin I feel nervous/proud of…/uncomfortable/(un)happy
Pupils: We have learnt that the heart of the country is the place that makes all people remember and feel proud of their country.
Pupil (командующий отделением): - Group! Stand up! Attention! Elena Pavlovna, cadets are ready for the end of the lesson.
Pupils: Good-bye, our English teacher! Pupil: At ease! Group, fall out!
|
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.