Урок английского языка "Собеседование при приеме на работу" (10 класс)
Оценка 4.6

Урок английского языка "Собеседование при приеме на работу" (10 класс)

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
10 кл
14.08.2018
Урок английского языка "Собеседование при приеме на работу" (10 класс)
Открытый урок по теме Job interview.docx
A JOB INTERVIEW Age: Form 10                                                                                   Timing: 45 min Aims:  To develop students’ listening comprehension and speaking skills.  To introduce new  vocabulary.  To develop students’ communication skills.  To develop students’ skills to analyse and make decisions.  To help students find out a little more about the procedure of applying for a job. Plan components:  Lesson plan: guide for teacher on procedure.  Slide Show  Flash cards with commonly asked questions at the job Interview.  Training films   Song   «Everything at once»    by Lenka                                                                                                 Procedure Organizing: (1 min)– Hello, boys and girls. I’m glad to see you. Sit down. Who is absent?  Warming up: (2 min) ­ Let’s divide into 4 groups      ( Mix­Freeze­Group) (song by Lenka)  Questions: 1)What is your favourite mark at school?    2)How many wheels  has a very big  bicycle? 3) How many legs has an elephant? ­ So, you have built new teams. Say Hello! to your face and shoulder partners using the Manage  Mat on the desks. ­ Last week you had holidays. I am sure you spent it wonderful! First think and then share your  experience in groups. (Timed Round Robbin)       ­What is a  common activity in your team? ­What did you learn about your partner? Well done! Thank you. And now  let’s get down to  business.  1.  Introduction . (Teacher – students interaction based on   the training film) ­  Let us watch a  humorous video . Note, that the characters of this film have rather strange pronunciation, so it’s  advisable to follow the titles. (film) Teacher: Did you enjoy the video? What is it about? What information should be included in the CV? How to prepare for a job interview.? Would you like to learn some useful tips so that you  will be successful at the Job Interview? You will find the answers to some questions at today’s  lesson. So, the topic of our lesson is «Job Interview». ( slide) 2.Introduction a new vocabulary: Which qualities are necessary  for these jobs? (Rally Robin) p.30, ex.3,4 ,(slide.) 3.Reading  and discussing ( dialog p.30,ex.1)  ­Which qualities has Emily? Which job would  suit Emily best? 4.Grammar.  Questions tags. When do we use them? Add question tags to the statements  (flashcards on the desks)    teamwork 5.Listening: a job interview (p.30,ex.6) Which of the jobs is it for? Number the questions in the order you hear them.    )    teamwork 6. Speaking.  Development of analysing and making decision skills. (Teacher – students  interaction based on slides) Watching a film.  (A/R Guide)   ­ On your desks you have a list of   tips in order to be successful at a job interview. Look through  and agree or disagree with them.  Put + and ­  (before watching) ­We are going to watch a training film.  Focus on your statements. ­(after watching) Now, students, read the statements once again. Put + and ­  if you have changed your opinion.   Discuss the points you have changed IN YOUR TEAMS. What statements are  the most important for a successful job interview? 8. Speaking in a dialog. . You can see, there are a number of good interview questions that are  asked on a regular basis at the interview. As an applicant, you must be prepared for the most  commonly asked interview questions. There is a list of such questions on your flash cards.  Now, students, you will work in pairs and try to make up a dialogue. Let one of you be the  Manager and the other one be an applicant. I’d like you to act out a Job Interview. You will have 3 minutes to prepare your performance which will be assessed by your classmates. Summarizing  ­ Our lesson is coming to the end. I hope you’ll make a strong impression at the job interview  and hopefully you’ll get a chance to answer one final question, ‘When can you start?’ Your home task: ex.3,4,p.30,dialoque (Praising students and rewarding good work)  ­Our lesson is over. Thank you. Good­bye.

Урок английского языка "Собеседование при приеме на работу" (10 класс)

Урок английского языка "Собеседование при приеме на работу" (10 класс)

Урок английского языка "Собеседование при приеме на работу" (10 класс)

Урок английского языка "Собеседование при приеме на работу" (10 класс)

Урок английского языка "Собеседование при приеме на работу" (10 класс)

Урок английского языка "Собеседование при приеме на работу" (10 класс)
Скачать файл