Урок английского языка "Средства массовой информации" 7 класс

  • Разработки уроков
  • docx
  • 24.06.2018
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Урок английского языка "Средства массовой информации" 7 класс.Урок то теме «Средства массовой информации» 1. Организационный момент Good morning, boys and girls. I am glad to see you. How are you today? OK. We have some guests today. Let’s say good morning to them. …. Let’s start our lesson. What date is it today? 2.Определение темы урока учащимися, постановка задач (что нужно сделать?) Now, children, look here. What are these things? …What are we going to speak about? Can you guess? …. Right you are. We are going to speak about mass media. How can you name the theme of our lesson? …. So, the theme of our lesson is “Mass media”. What do you think we should we do at our lesson? …. We should…. What are all these skills and activities for? … Good. We need these skills for our practical communication, don’t we?
Иконка файла материала конспект.docx
Урок то теме  «Средства массовой информации» 7 класс Урок то теме «Средства массовой информации» 1. Организационный момент Good morning, boys and girls. I am glad to see you. How are you today?  OK. We have  some guests today. Let’s say good morning to them. …. Let’s start our lesson. What date is it today? 2.Определение темы урока учащимися, постановка задач (что нужно сделать?) Now, children, look here. What are these things?  …What are we going to  speak about? Can you guess? …. Right you are. We are going to speak about 1mass media. How can you name the theme of our lesson? …. So, the theme of our lesson is “Mass  media”. What do you think we should  we do at our lesson? …. We should….   What are all these skills and   activities for? … Good. We need these skills for our practical  communication, don’t we?  3. Повторение слов и выражений по теме. Before speaking about the media let’s review some words and phrases. Look at  the blackboard, listen and repeat after me. Pay attention to the sound [k]…. ­ To provide us with ­ To make me feel ­ To feel ­ To be popular with ­ Glossy and colourful covers [k] ­ Comfortable [k] ­ To include ­ To contain  ­ To inform ­ To entertain 4. Беседа по теме «Средства массовой информации. Now I want you answer my questions: ­ What types of mass media do you know?..... OK good. ­ What do the newspapers provide us with? I have got some headlines. Here they are. Read  and  match them to the  newspaper sections.  (Учащимся предлагается задание на соответствие заголовков  и газетных  статей).  Read the headlines and match them to the newspaper sections. A. Big Fires in Britain B. Pisces get ready for a great summer C. Friends final episode on channel 5 tonight D. Summer hair repair secret! E. Tom Cruise is getting married again! F. Heatwave strikes Athens on Monday and Tuesday 1. TV guide 22. Weather report 3. Gossip 4. Beauty advice 5. Horoscope 6. International news ­ What does the TV provide us with?   Look at the TV guide and fill the  correct word or phrase. (Учащимся предлагается задание на словарную работу: вставить нужное слово.) ­ What does the radio provide us with?  You know, I heard some interesting information on the radio 2 days ago.  (Учащимся предлагается задание на аудирование.  Аудирование взято  из рабочей тетради к учебнику). Look.  What do you think the article is about? …..Listen to it and check.  What news does it present? What is there on the 1st floor? On the 2nd floor?   On the 3rd floor? ­ What about the Internet? What does the Net provide us with? Is it important  in our lives? Read the essay and choose A,B or C answers  to complete the  sentences…Well done. (Учащимся предлагается задание на работу с текстом. Задание –  соотнести  ­ You know, I am crazy about reading magazines. I enjoy reading magazines  which contain interesting articles about celebrities and their lives. My  favourite magazine is «Karavan of stories».  You see,  I bought a cool English magazine yesterday. It was very  interesting. As  I was reading it I found a very exciting article. Here it is. I  want you to read it. …But there are some gaps in the article. The task is put  the verbs in the Past Simple  or Past Continuous. ( Вспомнить правила  употребления времён, их образование) . How do you feel?...  Read the text and put the verbs in the Past Simple or Past Continuous. Tea­leaves Many years ago people 1________  about tea though drinking tea 2 _______ very popular  in the East.   One day a sailor 3______ back from India. He 4 ______ his  not to know be come / bring 3mother a gift. It 5______ a box of tea. His mother 6______ excited. She 7 _______ the smell and 8 ______  her friends to come and try it.  The next day the friends 10 ____ .  When  the sailor 11_____ he 12 ______ a big plate filled with tea­leaves. The guests  13 ______ tea­leaves with butter and salt. They 14______  they 15 ______it but it 16 _____ clear  they 17______ eating the leaves. They 18____ surprised.  The sailor’s mother 19 ______ the water away. be/ feel like/ invite arrive/come see  eat/ pretend like /be not to enjoy/feel throw What about you? Do you like reading magazines? Who are they for? What  do they have inside?  What is your favourite magazine? How do you feel?... 5. Работа в парах  (составление диалогов) Now, boys and girls you have to make dialogues.  Discuss your favourite magazines. You may do it in pairs . Use the  following questions: Do you…? What is….? Why do you V ? How do you V ? 6. Рефлексия ( результат работы, оценивание обучающимися собственной  учебной деятельности). And the last thing . I want to give you a horoscope for today. I am sure it is  good and lucky. A horoscope for today You are having a good day. It will bring you good emotions and impressions. You  feel excited and happy. You will have only good and excellent marks today. Try  your best and everything will be OK. Good luck! Our lesson is going to an end. What are the results of  it?  What can you do after  the lesson? Finish the sentences: = Now I know… = Now I can…. 4=It was interesting … = It was difficult… What marks have you got?  Give marks to yourselves. ….What about the  homework?  What kind of  homework would you like to do?  The lesson is over. Thank you for the lesson. Good bye. Список использованной литературы: ­ Учебник «Английский в фокусе» 7 класс.  Ю.Е.Ваулина и др.; ­ Рабочая тетрадь к учебнику «Английский в фокусе» 7 класс; ­ Тестовая тетрадь к УМК «Английский в фокусе»; ­  «Совершенствуй свой английский» К.И.Кауфман .Учебное издание для  7 класса общеобразовательной школы. Обнинск издательство «Титул»  1998г., стр.69. 5