Урок английского языка в 6 классе по теме «Living together»

  • Разработки уроков
  • doc
  • 24.03.2017
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Презентация к уроку английского языка по теме «Living together»

Публикация является частью публикации:

Иконка файла материала Урок английского языка в 6 классе.doc

УРОК АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 6 КЛАССЕ

УЧИТЕЛЬ КУЛАГИНА Е.З.

Урок-путешествие по теме «Living together»

 

Тема урока: «An Englishman’s Home is his Castle»

Цель урока: 1. Актуализация лексических единиц по теме «My house»

                     2. Развитие навыков информативного чтения с полным        пониманием текста.

                     3. Активизация навыков поискового чтения.

                     4. Знакомство со страноведческим материалом по теме «Здания в Британии»

Оснащение урока: Нетбук, мультимедиа проектор, карточки для работы в группах.

Ход урока:

 

1.     Организация класса и фонетическая зарядка.

Teacher Good morning, children!

Children:  Good morning! 

T: Do you like travelling?

Ch: Yes, of course.

T: We’ll make a voyage by motor boat to Great Britain. Would you like to join me?

Well, we’ll sit into the motor boat. (На доске написано стихотворение «The motor boat»

Read after me. ( учитель читает по строчке, ученики повторяют за ним хором)

Read with me. ( дети читают стихотворение, выполняя движения за учителем)

 

2.     Развитие навыков информативного чтения. Введение новых лексических единиц.

 

1.     Teacher: Now we have arrived. Let’s begin our excursion. We’ll see some interesting buildings today.

( дети смотрят презентацию “Buildings”, рассматривают здания и достопримечательности, читают тексты и переводят незнакомые слова)

2.     T: Match the houses and the words, ex. 40, p. 67 (workbook)

3.     T: write 5-7 adjectives to describe these houses.

Example: The terraced house is new, high, comfortable and warm.

4.     Физкультминутка

T: I think you are a little tired. Let’s jump into the motor boat again and we’ll rest and repeat “The Motor Boat” (дети повторяют стихотворение с движениями)

      5.   T: Listen to the proverb “An Englishman’s home is his castle”. Give the Russian equivalent for it.

P1: Мой дом – моя крепость.

T: Why do you think Englishmen say so?

P2: Englishmen like their homes.

P3: They like to spend time with their families at home.

P4: English families are very close and English people don’t like to invite guests at their homes.

T: I agree with you here. But now it’s time for the game.

 

 

5.     T: Look at these houses. Match the houses and the descriptions. Work in groups! The first group finds the description to a semi – detached house, the second – to a terraced house, the third – to a detached house and the fourth – to block of flats.

(Учитель даёт на экране изображения домов и их названия, ученики работают в группе и выбирают из предложенных фраз те, которые подходят для описания различных домов. Затем лидер группы показывает изображение дома, его название и зачитывает описание.)

      P1: This is a semi-detached house. This building has two or three storeys; it has a garage at the side of the house, a garden, a fence around the house. It has many rooms upstairs and downstairs: a sitting room, bedrooms, a kitchen, a bathroom, a dining room, a playroom for children. There are two houses in one, it is for two families.

    T: Do you agree with the members of this group? Is it correctly?

    P2: I agree with them. (I don’t agree with the statement…)

    P3: And this is a detached house. This building has two or three storeys; it has a garage at the side of the house, a garden, a fence around the house. It has many rooms upstairs and downstairs: a sitting room, bedrooms, a kitchen, a bathroom, a dining room, a playroom for children. It is for one family.

   P4: This is a terraced house. This building has the ground floor, the first floor, the second floor and the third floor. There’s no lift. There’re many flats here. Each flat has a balcony and a room or two or three rooms. It has central heating system.

  P5: This is block of flats. This building is big. It’s a row of houses. There’re bedrooms, kitchens, sitting-rooms, bathrooms for different families.

  T: Which group was the best, the second one and the third one?

      ( учащиеся оценивают работу каждой группы, учитель выставляет оценки )

  

 

3.     Итог урока и домашнее задание:

 

T: Our voyage to Great Britain is over. Did you like it?

P1: Of course. It was interesting/

P2: …..

T: Your homework is:

1.     Learn new words by heart.

2.   Read the interview ex. 44, p. 136 and guess which house does Mr. Phillpot live in.

Write out the description of his house.

 

Приложение:

 

1.     Презентация “Buildings in Great Britain”

2.     Раздаточный материал для работы в группах “The houses and their descriptions