Урок математики в 7 классе по теме:"Степень с натуральным показателем"
Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
математика
7 кл
09.06.2017
Предлагаю конспект урока математики в 7 классе по теме :"Степень с натуральным показателем" на английском языке, который был
проведен в гимназии с углубленным изучением иностранных языков,,предоставляющий возможность ученикам применить на практике знания языка, к уроку прилагается небольшой словарь математических терминов.конспект урока
урок математики на англ.языке - копия.docx
1. Good afternoon, dear children and guests! Today we have an interesting
lesson again. We are going to speak both English and Russian. I hope that
you’ll work hard. Let Pythagoras help us all!
2. Let’s start with math workout.
a) Oral account : 23 , 34 , 112 and so on.
b) Represent next numbers as numbers raised to a power 27,144,
64,81 ,225, 625 and so on.
3. Take sheets of paper (cards)(one for two). And write some
degree (one degree) ,using
1 row-whole numbers
2 row-ordinary fractions
3 row-decimals
Using negative and positive numbers.
Come out to the blackboard
You must take only those cards where the value of the degree is
negative. Check your choice. Please count.
Is his answer correct?(is everything correct? Correct mistakes , your
variant)
Now those who still have cards stand up , read your degree and find its
value.
4. Now look at the blackboard. You are being offered the row of
numbers:
128,27,81,16,64,1,243,9,32.
You must choose
1 variant- number which can be represented as a degree of the base 2
2 variant- number which can be represented as a degree of the base 3
Who wants to go to the blackboard and write results?
5. Repeat properties of degrees
am∙an=…..
am:an=…..
(¿¿m)n=…..
a
¿
(ab)m =…..
(a
b)m
=…
Come out to the blackboard. You should make true equalities using cards and tell us about them.
6. Classwork
The next task. Please fill in the gaps in these expressions and write
them down in your exercise books.
a) x7
¿ =x4 d) х7∙х¿=х7 g) (х
у)¿
= х5
у5
b) ¿∙х2=х6 e) (х3)¿=х12
c)
(ах)8=а8∙∗¿ f) 0,512∙212 = (¿ )12
You have three minutes for the work. Check your results. Those who made
everything correct, raise hands.
8. Simplify the expressions using properties of degrees:
а)
x7∙x2∙x
x3∙x4
b)
x15∙a11
a8∙x10
c)
a9∙(b3)2
(a2)4∙b5
d)
(xy6)4
(x3y5)2
e)
58∙38∙149
157∙210∙710
9. The time has come to check how erudite you are. Try to answer
my questions. If you can’t, I offer you to solve a sum to know
the answer.
a) This number is the most perfect according to Pythagoras.
−32−(−3)4:92 +15 ∙20 =5
b) Well known search system GOOGLE got its name from this
number.
1098∙10−34∙1030∙106=10100
c) In Great Britain people type this number in messages if they want to
tell that they have no money.
199+(−3)3∙(−1)78+24+45=35
d) Слово цифра (digit) исходит от арабского «цифр». What does it
mean?
−25:22+23=0 10.
Let’s play. I tell a degree and then a student has to show the
corresponding value in the table. You have to be quick. We play till the
first mistake. The winner is the one who will have more correct answers
than others.
121
81
9
64
128
27
169
225
8
1
243
625
32
16
1000 196
144
49
100
4
The lesson is over. Thank you for your work. Good bye. целые
числа
десятичная
дробь
строка
ошибка
1. workout разминка to solve a sum
решить
пример
2. oral account устный
счёт one for two
один
на двоих
3. number число whole numbers
4. ordinary fraction обыкновенная
дробь decimal
5. row ряд line
6. digit цифра mistake
7. negative отрицательный positive
положительный right now
прямо
сейчас correct исправить
8. numerator числитель denominator
9. choice выбор degree ,power
10.
exponent показатель
степени base
two in the fifth degree 25 four squared
знаменатель
степень
основание
11.
42
12.
four in the cubed 43 raise to a
power возвести
в степень
odd нечётный
13.
чётный
14.
one second ( one half )
2
3
even
1
2 two thirds
15.
< less than меньше чем > more than
multiplied by умноженный
на divided by
больше чем
16.
делённый
на
17. find the value of the expression найти
multiplication degrees with the same base умножение
выражения
значение
18.
степеней
19.
с одинаковыми
основаниями
division degrees with the same base деление
степеней с одинаковыми основаниями
20. raising the ratio in the degree (to the power) возведение
21. raising degree into degree (to the power) возведение
raising product into degree (to the power) возведение
represent as a degree of the base представить
степени
с основанием
в виде
частного
в степень
в степень
степени
22.
произведения
23.
в степень property of the degree свойство
simplify the expression упростить
26.
make true equality составить
fill in the gaps
24.
25.
степени
выражение
верное равенство
27.
заполнить
пропуски
“BEST”
Lycee
OPEN MATHS LESSON
“DEGREE WITH
NATURAL
EXPONENT” Teacher: Bogovik T.A.
2013
областной семинар на тему :«Особенности
проектирования современного урока математики в
контексте полиязычного образования».
Урок математики в 7 классе по теме:"Степень с натуральным показателем"
Урок математики в 7 классе по теме:"Степень с натуральным показателем"
Урок математики в 7 классе по теме:"Степень с натуральным показателем"
Урок математики в 7 классе по теме:"Степень с натуральным показателем"
Урок математики в 7 классе по теме:"Степень с натуральным показателем"
Урок математики в 7 классе по теме:"Степень с натуральным показателем"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.