Урок по английскому языку “HOW IS THE WEATHER?”
Оценка 4.8

Урок по английскому языку “HOW IS THE WEATHER?”

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
10.01.2017
Урок по английскому языку “HOW IS THE WEATHER?”
ЦЕЛИ УРОКА: Обучающая: 1. Повторение лексики по теме “Времена года”. 2. Введение новой лексики по теме “Мир вокруг нас” и первичное ее закрепление 3. Развитие навыков аудирования на основе использования материала национально-региональной направленности. Воспитательная: 1. Воспитывать чувство патриотизма, любви к своей малой родине. 2. Воспитывать познавательный интерес к предмету. 3. Создание благоприятной для учащихся атмосферы урока. Развивающая: 1. Развивать логическое мышление, память, воображение учащихся. 2. Развивать интеллектуальную, эмоциональную и мотивационную сферы личности. 3. Развивать умение работать в команде.
УРОК 1 конспект.docx
OPEN LESSON 5 CLASS The theme: “HOW IS THE WEATHER?” ЦЕЛИ УРОКА: Обучающая: 1 Повторение лексики по теме “Времена года”. 2 Введение новой лексики по теме “Мир вокруг нас” и первичное ее закрепление 3 Развитие навыков аудирования на основе использования материала национально­региональной  направленности. Воспитательная: 1 Воспитывать чувство патриотизма, любви к своей малой родине. 2 Воспитывать познавательный интерес к предмету. 3 Создание благоприятной для учащихся атмосферы урока. Развивающая: 1 Развивать логическое мышление, память, воображение учащихся. 2 Развивать интеллектуальную, эмоциональную и мотивационную сферы личности. 3 Развивать умение работать в команде. ОБОРУДОВАНИЕ: 1 Слайды по теме. 2 Карточки с заданиями. 3 Аудиозапись текста. Ход и содержание урока Everything is good in its season Деятельность учителя Деятельность учеников Приветствие учителя и вопросы учащимся: Ответы на вопросы учителя ­ What is the date today? ­ What day of the week is it today? ­ How many seasons do you know? Today is the 8th of February. It’s  Saturday. There are 4 seasons. They are spring,  Стадии урока Org. moment Орг. момент ­ What are they? winter, summer, autumn. Process Вызов Look at the active board! Let’s read the poem all together. Учащиеся подбирают рифму и  читают шуточное стихотворение о  погоде. When the weather is wet We mustn’t storm But be thankful together What ever the weather We mustn’t fret When the weather is cold We mustn’t scold When the weather is warm. It’s easy: find the rhyme: Wet – fret Cold – scold Warm – storm                          Well done! Вопрос учителя: ­ What will we talk about? You are right, we will talk about the weather, repeat  some words about the weather, do grammar tasks and  speak about the weather in different seasons. ­ At first, listen the poems about the seasons. Thank you. ­ How do you know words about seasons and weather?  Now I’ll see. ­Find the words about the weather and translate. ­ Match the nouns “day – climate” with the suitable  adjective ­ We say ‘changeable climate’ when we speak about  England. Englishmen have many proverbs about weather Wet­fret Cold­scold Warm­storm Weather­together Учащихся определяют тему урока: ­ About the weather, about  seasons. Pupils tell the poems about the  seasons. ­ Учащиеся находят на экране  слова snow ­ снег, wind ­ ветер,  fog ­ туман, cloud … ­ Учащиеся соединяют слова в  словосочетания: ­ mild climate(мягкий климат),  dry climate (сухой климат),  changeable climate(изменчивый  климат), sunny day (солнечный  день), cool day (прохладный  день), dull day(пасмурный день) ­ Учащиеся подбирают русские Understan ding Осмыслен ие Match English and Russian proverbs ­ Let’s sing a song about the weather. Be active. Look at  your desk. There are many symbols of the weather on it.  When you hear about this symbol of the weather, you  will hand up it. OK. Is it clear? And what is the weather like today? ­ Look at the active board and read about different  seasons. Complete the text. (слайды “весна”, “лето”,  “осень”, “зима”) (Каждый слайд сопровождается  музыкой П.И.Чайковского из альбома “Времена  года”) Who wants to read? And what can we do in such  weather? Do you like this season? Can you play hockey  in summer? What can you do in …? аналоги к английским  поговоркам Учащиеся поднимают символы  погоды, когда слышат в песне об  этом символе. ­ Учащиеся участвуют в  обсуждении сегодняшней погоды ­ Ученики отгадывают, какое  время года описывается Слайд подсказывает и учащиеся  проверяют свои догадки Учащиеся рассказывают о весне,  лете, осени, зиме и отвечает на  вопросы. ­ Let’s rest a little. Stand up. “Head and shoulders” Sing  all together and do exercises cheerfully.  Учащиеся делают разминку все  вместе. Writing ­ What’s the weather like in different cities?  Do ex. 8 p. 146 What’s the weather like today in Rome? It’s cloudy, 10  degrees above zero in Rome. etc. Учащиеся по таблице составляют предложения с различными  градусами и показаниями  погоды.    Speaking  ­ Work in group The dialogues are mixed. Collect them. Who are ready?  Speakers, please. Everybody listen our pupils. Учащиеся могут быть оценены­  смайлики с улыбкой, если  «отлично» и смайлики с  нейтральной улыбкой­ «хорошо»   Listening  ­Work in group ­ Create a dialogue. Put the sentences in the correct order (1­6). Listen and check the order. Then read the dialogue  with a classmate. Учащиеся расставляют  правильно предложения диалога  после аудио­прослушивания,  затекм читают в группах. Conclusio n Рефлекси я Подведение итогов с использованием приема  “синквейн”. At last look at the picture and answer the  questions  What’s the season? How is the weather? Look outside  the window and say what the weather is. Группы   вытягивают   слова­ Cinquain (work in group) 1 The weather (for example) 2 3 4 5 The association with the first word. 2 adjectives 3 verbs 4 a sentence express your opinion Don’t forget write it on the list, draw the small pictures  to your cinquain. синквейн.   Сочиняют   5   пунктов­ синквейн,   рисуют   элементы   к синквейну   и   спикер   зачитывает его вслух. Homework Домашня я работа Say what you can do in different weather. Use the words  from the box.   Example: When it’s cold, I can watch TV at home. Ex. 14 p 149 Watch TV or read a newspaper. Write down the temperature of Kazakhstan cities and towns. Thank   you   for   the   lesson.   You   were   active   and sometimes   funny.   We   talked   about   the   weather   very much and repeated some words about it, did grammar tasks. Remember! The nature has not a bad weather. Spring: Spring, spring, spring! The trees are green. I bring you flowers, Joy and grass, And a holiday for us. Autumn: Autumn, autumn, autumn! The summer is over, The trees are bare, There's mist in the garden And frost in the air. SEASONS Summer: Summer, summer, summer! The sun is shining, The flowers are blooming, The sky is blue, the rains are few. Winter: Winter, winter, winter! The snow is falling, The wind is blowing, The ground is white All day and all night. Rain  Rain, Rain, go away.  Come again another day : Mary and I like to play. Rain, Rain, go away. Come on Mother’s washing day Mary and I like to play.                                                                  Welcome, Summer! Sing, sing a song!                                                                 Sing, sing, sing!.                                                                   In comes Summer,                                                                Out goes Spring                                                                    Sing, sing a song! Sing, sing, sing! Welcome, Summer, Good­bye, Spring!                                                                               In winter and in summer                                          ‘In cold winter I ski and skate’,                            Says little Kate.                                                     ‘In hot summer I like to swim’                              Says little Jim.                                                       ‘And what do you do in warm spring?                  ‘In spring we like to play and sing’                      It’s winter, it’s winter, Let us skate and ski! It’s winter, it’s winter, It’s great fun for…me! The Runaway Snowman On a winter's day When clouds hung low ,  I made a snowman  In the snow He stayed with me All the next day  The sun came out:                                        He ran away.                                                 .                       May                                                                            In the happy month of May                                        Little children like to play.                                         They all dance and sing and say:                                Winter days are far away, Welcome, welcome, the month of May. Spring  Spring is dancing without rest   In a beautiful green dress.  Flowers grow under her feet,  Singing birds her coming meet.  Pleasant sunny month of May,  Quickly come, and don’t be late, Grow red flowers and green grass, And make happy all of us. Winter­Time  When it is winter­time  We go up the street,  And we make the snow speak  With our little feet – ‘Crickle, crackle, crickle,  Crrreet, crrreet, crrreet! Spring, spring, spring! The trees are green, Blue skies are seen,  Grey winter, go away! The world looks new and gay. The Snowman Come to the garden           And play   in the snow , Make a white snowman And help him to grow! "What a nice snowman!"  The children will say "What a fine game For a cold winter day!"

Урок по английскому языку “HOW IS THE WEATHER?”

Урок по английскому языку “HOW IS THE WEATHER?”

Урок по английскому языку “HOW IS THE WEATHER?”

Урок по английскому языку “HOW IS THE WEATHER?”

Урок по английскому языку “HOW IS THE WEATHER?”

Урок по английскому языку “HOW IS THE WEATHER?”

Урок по английскому языку “HOW IS THE WEATHER?”

Урок по английскому языку “HOW IS THE WEATHER?”

Урок по английскому языку “HOW IS THE WEATHER?”

Урок по английскому языку “HOW IS THE WEATHER?”

Урок по английскому языку “HOW IS THE WEATHER?”

Урок по английскому языку “HOW IS THE WEATHER?”

Урок по английскому языку “HOW IS THE WEATHER?”

Урок по английскому языку “HOW IS THE WEATHER?”

Урок по английскому языку “HOW IS THE WEATHER?”

Урок по английскому языку “HOW IS THE WEATHER?”
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
10.01.2017