Урок по английскому языку на тему "Предсказания", (7 класс, английский язык)
Оценка 4.7
Разработки уроков
doc
английский язык
7 кл
10.02.2017
Цели: 1. Научить учащихся рассказывать о будущих событиях, делать предсказания, спрашивать и высказывать предположения о будущей жизни.
2. Воспитывать культуру общения, ответственное отношение к будущему планеты, развивать интерес к научным достижениям, новейшим технологиям.
3. Познакомить с основными предсказаниями по поводу будущей жизни, с новыми высокотехнологичными изобретениями.
4. Развивать умения говорения, чтения, аудирования, письма; совершенствование грамматических навыков. Развитие творческого мышления, воображения.
Языковой материал: Grammar: Future Simple (will), Lexis: related to predictions for the future (predictions, creature, to exist, glass dome, mini-submarine, online school, robotic housemaid, traffic jam, underwater city, to cause)
Речевой материал: School children`s predictions for the future (short texts), аудиозапись Module5 track 1.
Оснащение урока: ТСО (компьютер, магнитофон), CD (Module5 track 1)
Литература: книга для учителя Spotlight 7, интернет ресурсы, you-tube.
Планконспект урока английского языка
Учитель: Айвазян Венера Гагиковна
Класс: 7
Тема раздела: What the future holds
Тема урока: Predictions
Тип урока: коммуникативнопознавательный
Вид урока: урок – развитие умений говорения, совершенствования навыков чтения,
аудирования, письма, грамматических навыков.
Форма урока: традиционный урок
Базовый УМК: Spolight 7 (Virginia Evans, Jenny Dooley, Olga Podolyako, Julia
Vaulina)
Цели: 1. Научить учащихся рассказывать о будущих событиях, делать предсказания,
спрашивать и высказывать предположения о будущей жизни.
2. Воспитывать культуру общения, ответственное отношение к будущему планеты,
развивать интерес к научным достижениям, новейшим технологиям.
3. Познакомить с основными предсказаниями по поводу будущей жизни, с новыми
высокотехнологичными изобретениями.
4. Развивать умения говорения, чтения, аудирования, письма; совершенствование
грамматических навыков. Развитие творческого мышления, воображения.
Языковой материал: Grammar: Future Simple (will), Lexis: related to predictions for
the future (predictions, creature, to exist, glass dome, minisubmarine, online school,
robotic housemaid, traffic jam, underwater city, to cause)
Речевой материал: School children`s predictions for the future (short texts),
аудиозапись Module5 track 1.
Оснащение урока: ТСО (компьютер, магнитофон), CD (Module5 track 1)
Литература: книга для учителя Spotlight 7, интернет ресурсы, youtube.
Ход урока:
1. Начало урока:
Приветствие. – 2 мин.
T : Good morning, my dear friends! I am glad to see you. Tell me please what is the date
today?
P1: Today is the 25th of December.
T: And what day of the week today?
P2: Thursday. T: Well and now tell me please who is absent and we’ll start our work with the new
module 5.
P3: Today …..is absent.
Введение в тему урока.. – 16 мин.
Reading
Ex. 1 p.46 (a)
T: Now let’s start. Have a look at the title of this Module 5 the title, Predictions, and the
pictures. Explain the meaning of the title (imagining what the future will be like or what
will happen in the future) and the pictures.
P1: Predictions a statement about what will happen in the future.
P2: The pictures and the texts relate to life in the future.
Ex.1 p.46 (b)
T: Read out the prompts and elicit/explain the words and identify the items.
( Ss compare answers. Check answers.)
P 1: glass domes, underwater cities
P 2: robotic housemaid
P 3: special suits
P4: flying cars
Ex.2 p.46 b) Read the texts for specific information
T: Read the questions and the options A, B and C first to know what information to look
for. (Ss choose the best option A, B or C. Ss compare answers. Check answers.)
P1, 2, 3, 4: 1B 2B3B 4A
T: Well done. Now we’ll work with new vocabulary. Explain the meaning of the words in
bold without the use of a dictionary, you can use synonyms, paraphrase etc. Elicit/Explain
the meanings. You can use the box presented on the board.
Don’t forget to copy the words into the vocabulary section of your notebooks at home.
P1,2,3…:
be very different (exp): not be the same
be so polluted (exp): be very dirty
exist (v): to live
mini submarines (n): small ships/vessels that
travel underwater
moon shuttle (n): a flying vessel that can
travel to the moon have enough money (exp): have the money
you need to pay for something
believe (v): I think
traffic jams (n): when cars are stopped in the
street because there are too many of them
fuel (n): substance that produces energy when
burnt
cause pollution (exp): to make the environment
dirty
Введение нового материала 20 мин.
Grammar
Ex.3 p.47
T: I think sometimes you talk to your friends about future, ask questions and answer them.
How to do it in English?
We use will to make predictions about the future based on what we think or imagine. We
often begin our sentence with the words: I think, I`m sure, I believe.
Example: I think life will be very different in 2100.
We use the present simple after if and when, not the future simple.
If/when + present simple
If/ When I go to Spain, I will take lots of photographs.
(Ss Read the rubric on p. 47.)
Ex.4 p.47 (Practicing the future simple) a)
T: Work in pairs. Form questions and answers using the prompts.
( Ss work in pairs.)
T: read out your exchange to the class.
Pair 1:
A: Will people drive flying cars?
B: Yes, I think people will drive flying cars.
Pair 2:
A: Will computers talk?
B: Yes, I think computers will talk.
Pair 3:
A: Will time travel be common? B: No, time travel won’t be common.
Pair 4:
A: Will people live in underwater cities?
B: No, I don’t think people will live in underwater cities.
Ex.5 p. 47 Completing gap filling exercises.
T: Read the sentences and put the verbs in brackets in the correct tense. (Check answers.)
P1:1 invent . won’t pollute
P2:2 comes . will go
P3:3 has . will buy
P4:4 exercise . will feel
P5:5 are . will go
Listening
Ex.6 p.47 Listening for specific information
T: Read the sentences first to have an idea of what information you should listen for. I’ll
play the recording (twice if necessary) and you have to complete the task. (Check
answers.)
P1:
1 will 2 won’t 3 will 4 won’t
Ex.7 p.47 Practising phrasal verbs (look)
T: Read the rubric, and explain the meaning of the phrasal verbs.
(Ss use their dictionaries to look up the phrasal verbs if it is necessary and the theory
presented on the board) Now complete the task.
(Ss compare answers. Check answers.)
P2:
1 looking forward to
3 looking for
2 look after
4 look up
Заключительная часть – 7мин.
Подведение итогов. Систематизация полученных знаний. Выставление оценок.
Объявление домашнего задания.
(Revision – 5 мин) T: Think of several words and the grammar structures you have learnt in today’s lesson.
Use them to make your own sentences about future life.
P1:I think that we will discover other planets and we will go on holidays there. I also think
that everybody will have their own robot that will do all their work for them and we will
have more time to play. However, I don’t believe that we will have robot teachers because
we will always need real teachers.
(Conclusion 2мин)
T: At home you are to think what your predictions for the future are. You can use ideas
from Ex.1 as well as your own to write a short text similar to the ones on p. 46. You can
draw pictures. Use ideas from Ex. 1 to help you and your own ideas.
T: Our lesson is over. Thank you for your work. Goodbye.
Ss: Goodbye teacher.
Урок по английскому языку на тему "Предсказания", (7 класс, английский язык)
Урок по английскому языку на тему "Предсказания", (7 класс, английский язык)
Урок по английскому языку на тему "Предсказания", (7 класс, английский язык)
Урок по английскому языку на тему "Предсказания", (7 класс, английский язык)
Урок по английскому языку на тему "Предсказания", (7 класс, английский язык)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.