Урок по английскому языку на тему:"Смотреть телевизор или нет" ( 9 класс)
Оценка 4.9

Урок по английскому языку на тему:"Смотреть телевизор или нет" ( 9 класс)

Оценка 4.9
Разработки уроков
doc
английский язык
9 кл
28.02.2017
Урок по английскому языку на тему:"Смотреть телевизор или нет" ( 9 класс)
Данный урок проводится с применением технологии проблемного обучения с целью развития навыков логически аргументированного высказывания по теме урока.Перед учащимися ставится проблеме обозначенная в теме урока.Каждая группа предлагает свои аргументы "за" и "против"проблемы. Кроме того. учащиеся тренируют свои навыки в чтении теста по теме.
Мазитова Р.Л.Урок обсуждение To watch or not to watch TV.doc
Урок­дискуссия по теме: "To watch or not to watch TV". (9 класс)   Цели урока:     Образовательные:уметь строить логически аргументированное  высказывание по теме ; Развивающие:развитие интеллектуальных способностей учащихся при помощи выполнения заданий проблемного типа;  развивать навыки неподготовленной устной речи; совершенствовать навыки просмотрового чтения с основным               пониманием прочитанного; Воспитательные:умения работать в группе;уметь слушать собеседника. I. Pre­reading Activities A. Discussion. ­ Hello! Glad to see you again. The weather is fine today, isn’t it? Yesterday  I was so impressed with the program on TV. I could not stop watching it in  spite of the fact that I had some important things to do. ­ How do you watch TV? ­ Does it bring any benefits? ­ Why do you watch the TV for? ­ Does television make your life interesting? ­ What functions does it play in our life? B. Brainstorming. ­ Lots of people can’t imagine their lives without television. Others consider it to be wasting of time. Who is right? Let’s discuss advantages and  disadvantages of TV in our life (Students give their ideas. Be on hand to offer your own ideas and guide the  brainstorming.) pros cons Watching interesting films and programs Wasting of time Getting the news Being up to date Educational function Killing the time No censorship TV­addiction Too much rubbish on TV TV can have bad influence on teenagers  and children Harmful for our health Too much violence Loosing social skills Watching TV helps us relax Listening to music Improving foreign language skills (when  we watch international programs) Watching comedy shows cheering us up C. Speaking. Work in pairs. You enjoy watching TV but your friend is strongly against it and tells you the  negative influence it has on our mind. Prove you opinion. D. Speaking. Class discussion. Express your own opinion in front of the class: Do you believe TV is an essential part of our life or it can be sometimes even  harmful? (Encourage students to use long sentences and linkers) Students’ answers:  Student 1. Television now plays an essential role in our life. It is difficult to say if it is  good or bad for us. It is clear, that television has its advantages and  disadvantages. But are there more positive or negative sides? In the first place,  television is an entertainment. But it is not just a convenient entertainment. For a  typical  family, for example, it is more convenient and less expensive to sit  comfortably at home than to go to the cinema, for example. They don't have to  pay for tickets at the theatre or cinema. They turn on the TV­set and can enjoy  watching  interesting films, concerts, football matches. Student 2. TV gives us a lot of opportunities. You can see plays and films with the best stars, operas and ballets, contests, quizzes and sporting events. A good serial can keep the whole family in front of the TV­sets for days and don’t we spend hours   watching   our   favourite   football   or   hockey   team   in   an   important international event? Student 3. Without any doubt TV is one of the best inventions the man has ever made. Thanks   to   TV   we   get   a   lot   of   information/watching   documentaries,   science programs, and discussions. But TV encourages passive enjoyment. It is so easy to sit in our armchairs watching others working. Little by little TV cuts us off from the real word. It prevents us from communicating with each other. Children loose any interest for playing toys. Watching TV for a long time may lead to poor health and   ruin   eye­sight.   Psychologists   believe   children   should   be   informed   about negative effects of TV.  II. Reading Activities Teacher: To sum up, modern society can’t exist without TV as it gives a lot of benefits, but on the other hand, there are still some disadvantages which we should always take into consideration. It’s up to you to decide to watch or not to watch TV But some people discuss the other problem if cars should be banned from city centres. A. Scanning. My family loves television. My earliest memories are of watching TV with  my family. I think we had five or six television sets at home – the bedrooms,  the kitchen, everywhere! At least one television was on all of the time.      When I went to university, I lives in a dormitory my first year. Of course I  had a TV, so I continued watching my favorite programs.  But after a while, I  realized I had a problem. My courses were hard­ much harder than high school­ and there was a lot of homework. Also I felt stressed in my new environment. I  started watching more TV to help me relax. Guess what? Soon I was spending  more time watching TV that I was on homework. Plus, I didn’t have a lot of  friends. Maybe a childhood full of television made me less social. At the end of  my first year, my grades weren’t very good, and I was really disappointed in  myself.      At home that summer, I watched television with my family a lot. At first I  thought it was great. But then I noticed something. We talked  all the time, but  …. always about TV. Something was missing. Television brought us together,  but in a way it also kept us apart. When I got back to university, I made up my mind to do better. I walked into my dormitory, and started to turn the TV on. But then an idea popped into my  head: “Stop watching TV!” Suddenly it became crystal clear that my old friend  television was really my enemy! It had kept me from getting good grades, and  from making friends. I had to stop watching TV.      I did. I quit.  I gave away my television, and I’ve never looked back. I  started doing better in school, made more friends, and actually started having  more energy.      I don’t know if I’ll continue to lead a TV­free life. But if I do watch  television again, it won’t be like before. I have vowed that television will never  again be a major part of my life.  III. Post­reading Activity В. Answer the questions: What problem did the main character face while living in the dorms? How did he solve the problem? What is his attitude to the television now? C. Speaking. Take turns expressing your opinion about such a problem like TV  addiction. Students share their opinions. IV. Writing. You have had a class discussion about watching TV. Write an essay expressing  your opinion about the role of TV in out life in the form of State Unified Exam This task may be done as class activity or at home.

Урок по английскому языку на тему:"Смотреть телевизор или нет" ( 9 класс)

Урок по английскому языку на тему:"Смотреть телевизор или нет" ( 9 класс)

Урок по английскому языку на тему:"Смотреть телевизор или нет" ( 9 класс)

Урок по английскому языку на тему:"Смотреть телевизор или нет" ( 9 класс)

Урок по английскому языку на тему:"Смотреть телевизор или нет" ( 9 класс)

Урок по английскому языку на тему:"Смотреть телевизор или нет" ( 9 класс)

Урок по английскому языку на тему:"Смотреть телевизор или нет" ( 9 класс)

Урок по английскому языку на тему:"Смотреть телевизор или нет" ( 9 класс)

Урок по английскому языку на тему:"Смотреть телевизор или нет" ( 9 класс)

Урок по английскому языку на тему:"Смотреть телевизор или нет" ( 9 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
28.02.2017