Урок по английскому языку на тему:"Спорт и игры"(7 класс,английский язык)
Оценка 4.9

Урок по английскому языку на тему:"Спорт и игры"(7 класс,английский язык)

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
английский язык
7 кл
12.02.2017
Урок по английскому языку на тему:"Спорт и игры"(7 класс,английский язык)
Формирование коммуникативной компетенции учащихся на основе изученных лексических единиц, речевых и грамматических структур по спортивной тематике. Совершенствовать лексические навыки говорения по теме »Спорт и игры».Тренировка учащихся в умении вести общение на английском языке в предлагаемых ситуациях и ролевых играх. Развивать учебно-организационные умения и навыки (взаимоконтроль, навыки самостоятельной работы, умение участвовать в коллективной познавательной деятельности, умение обобщать и анализировать.Развивать умения работать с информацией. Развивать патриотические качества личности школьника.
урок.docx
Сабақтың тақырыбы: Sport and games      Сабақтың     мақсаты:  1)   Білімділік:   оқушыларды   сұхбаттасуға дұрыс  белсенділігін   арттыру,ойлау,сөйлеу         аудара білуге үйрету    2) Дамытушылық: оқушылардың танымдық              қабілетін        дамыту   тәрбиесіне   адамгершілік         қасиетке тәрбиелеу   3)   Тәрбиелік:оқушыларды   спортқа,дене                 қызығушылығын   арттыра   отырып Сабақтың типі: Жаңа білім беру сабағы    Сабақтың түрі: Сұхбаттасу сабағы      Сабақтың әдісі: Сұрақ­жауап, топтық жұмыс  Болжамдаған нәтижесі: Сабақ барысында оқушылар салауатты өмір салты туралы біледі Көрнекіліктер: Суреттер,кестелер,карточкалар,бейне таспадағы    бейнефильм  Сабақтың жоспары 1. Ұйымдастыру кезені. 2. Ұй жұмысын тексеру:  а) сұрақ­жауап  3. Жаңа сабақ:     қорытындылау        а) миға шабуыл     қорытындылау б) мұғалімнің түсіндірмесі. қорытындылау в) бейнефильмді тамашалау     қорытындылау б) жағдайды суреттеу.     қорытындылау 4. Жаңа сабақты бекіту: а) тақырыптық суретпен жұмыс.           5. Қорытындылау,бағалау. 6. Үйге тапсырма.  Сабақтың жүру барысы 1. Procedure 1. a) Check up the hometask 2. Warm up 1) What games do you play? 2) What do they train you? 3) What Kazakh games do you know? 4) What American games do you know? 5) What games are teams or individual? 6) What games do you prefer to play: team or individual and  why? 3. Divide into 2 groups: boys and girls 1) Girls make a list of games for girls 2) Boys make a list of games for boys a) Why do you think so? b) If you don’t agree with the boys or girls opinions you have to  prove you answer c) Why don’t you agree? d) Why do you agree? 4.     1) What kinds of sports do you have at your school? 2) Who holds the school records? 3) How often do you go to your sports lessons? 4) Who are the best sportsmen in your school and in your class? 5. Now, let’s watch TV. We’ll see the football match 1) Is it cool? 2) Is it interesting? 3) What is about of atmosphere? 4) In whose favour did the match finished? 5) What was the score? 6) What was the spectators’ reaction to the match? 6. Work with cards 1) What sport was it you watched? 2) When was that event? 3) Was it daytime or night? 4) Where was that event? 5) What was the weather like? 6) Who went with you? 7) How did you get there? 8) What made you decide to go there? 9) What were some of the most interesting things that happened? 7. Divide into 3 groups: each group describes the situation 1) You are at the stadium watching football match  The score is 2 to 1 with a minute left to play What do you say to your friend sitting next to you? 2) Before a volleyball match you and your friends told the school teacher: We hope our team will not lose the game. Yes, he said. I have  a feeling that our team is going to win. Describe the situation and say why you were sure you would  win. 3) You were not presented at a basketball game played by two  school teams. But when you said that you were sorry not to  have seen that game, your classmate said: You didn’t lose  much, the game wasn’t interesting. Ask your classmate  questions about the game. – Then one pupil stands up and answers – What will you do in that situation? 8. Thematic picture. Today at the lesson we have learned many words. You have to draw a picture using the words. score player  helmet  girls  gate hopscotch chess racket cup ball – Whose picture is the best? Why? 9. Conclusion 1) What have you learnt today? 2) What do you know now? 3) How have you worked at the lesson? 4) Who was the best? 5) Was the lesson interesting or not? Why? 10. 11. H/t. To write a short essay about your favourite sport star. Marks

Урок по английскому языку на тему:"Спорт и игры"(7 класс,английский язык)

Урок по английскому языку на тему:"Спорт и игры"(7 класс,английский язык)

Урок по английскому языку на тему:"Спорт и игры"(7 класс,английский язык)

Урок по английскому языку на тему:"Спорт и игры"(7 класс,английский язык)

Урок по английскому языку на тему:"Спорт и игры"(7 класс,английский язык)

Урок по английскому языку на тему:"Спорт и игры"(7 класс,английский язык)

Урок по английскому языку на тему:"Спорт и игры"(7 класс,английский язык)

Урок по английскому языку на тему:"Спорт и игры"(7 класс,английский язык)

Урок по английскому языку на тему:"Спорт и игры"(7 класс,английский язык)

Урок по английскому языку на тему:"Спорт и игры"(7 класс,английский язык)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
12.02.2017