Урок по реализации регионального содержания в образовании"М.В. Ломоносов- великий сын России" (7 класс)
Оценка 4.9

Урок по реализации регионального содержания в образовании"М.В. Ломоносов- великий сын России" (7 класс)

Оценка 4.9
Разработки уроков
doc
английский язык
6 кл
30.04.2018
Урок по реализации регионального содержания в образовании"М.В. Ломоносов- великий сын России" (7 класс)
ломоносов приложение.doc
ПРИЛОЖЕНИЕ 1 Mikhail Vasilyevich Lomonosov To conceal – скрывать, утаивать A nobleman – дворянин, аристократ To be appointed to – быть назначенным на (должность) To found – основать To enrich – обогащать To forestall ­ опережать Eventually – в конце концов, в конечном итоге To be memorialized – увековечить память Mikhail Vasilyevich Lomonosov was born on the 19th of November in 1711 near Kholmogory in the village of Denisovka in the Archangelsk region.  Lomonosov was the first Russian scientist of world importance. He had encyclopedic knowledge, interests and abilities. He was a poet, artist and historian.  He began his working life when he was still a boy. He was the son of a fisherman, so he often went with his father to the White Sea and to the Arctic Ocean. Misha learnt much about nature   and   about   the   life   of   his   country.   At   an   early   age Lomonosov was eager to study and read every book he could find. Soon he could read by heart a few books that he had found. At the age of 19 the young man left his house and went on foot to Moscow. Lomonosov wanted to have an education , so he chose to conceal his poor background. He pretended that he was   a   son   of   a  nobleman  to   enter   the   Slavonic­Greek­Latin Academy in Moscow. There he proved to be a brilliant student and   five   years   later   he   was   sent   to   the   Gymnasium   of   the Academy of Sciences in St. Petersburg. It was in 1735. In 1736, he was sent to Germany to study mineralogy and chemistry. In 1742,   he  was   appointed  to   a   physics   position   at   the   St. Petersburg Academy of Sciences. The St. Petersburg Academy of Sciences was highly respected in Europe. At that time foreign scientists   worked   there.   For   example:   Lehman.   Lomonosov became the first Russian professor of chemistry at the Academy in 1745. M.   Lomonosv  founded  the   first   chemical   laboratory   in 1748. His discoveries  enriched  many branches of knowledge. Lomonosov's   ideas  forestalled  the   science   of   that   time. Lomonosov was also a great physicist, chemist and astronomer. He formulated the main principles of one of the basic laws of physics – the law of conservation of matter and motion (закон сохранения  материи  и  движения).   Besides   this   Lomonosov wrote poetry (verses) that had a great effect on the development of the Russian literary language.The first Russian grammar was written by him as well. Lomonosov  tried,  but  failed,  to  found  a  university  in  St. Petersburg. In 1755, he eventually succeeded in founding what now   Moscow   State   University   is.   This   university,   officially named after Lomonosov, is at the apex of the Russian system of higher education. Lomonosov   was   also   made   a   member   of   the   Swedish Academy   of   Science   in   1760   and   became   a   member   of   the Bologna Academy of Science in 1764. He occupies a central place   in   the   history   of   Russian   science.   Lomonosov  is memorialized  in many place names ­ Arctic submarine ridge (водораздел),   Atlantic   current   (течение),   etc.   The   Russian Academy of Sciences awarded Lomonosov medals in scientific achievement ­ one to a Russian and one to a foreign scientist. In general, Lomonosov improved the quality of Russian science and education. In 1765, Lomonosov caught a cold and died at the age of 54. He is buried in the cemetery of Alexander Nevsky Monastary in St. Petersburg, Russia. M. Lomonosov was generally recognized as one of the most outstanding persons in the world in the 18th  century. He was a great patriot who loved his Motherland and wanted to make it a prosperous country. ПРИЛОЖЕНИЕ 2 Лексика  по теме «Известные люди» compatriot –соотечественник contemporary –современник generation –поколение contribution –вклад innovator –новатор scientist –ученый historical figure –исторический деятель designer –конструктор cosmonaut –космонавт artist –художник representative –представитель military leader –полководец outstanding ­выдающийся essential –существенный ambitious –честолюбивый significant –значительный unpredictable –непредсказуемый realistic –реалистичный landscape –пейзаж title –звание, титул Nobel prize –Нобелевская премия politician –политический деятель unforgettable –незабываемый marvellous –изумительный charming –очаровательный success –успех successful –успешный to succeed –добиться успеха to be proud of –гордиться to investigate –исследовать to support –поддерживать to invent –изобретать to discover –открыть, исследовать to dеscribe –описывать to perform –исполнять, играть to perfect –совершенствовать to make an impression –произвестивпечатление to enter –поступить to graduate from –окончить to admire –восхищаться the Periodic System of Elements –ПериодическаясистемаМенделеева heritage –наследие  branches of science –области на ПРИЛОЖЕНИЕ № 2.Read the text again and  complete the table: FACT FILE M.V.Lomonosov 1. Date of birth 2. Place of birth 3. Education 4. Branches of science 5.Professions 6. Additional information 3. Answer the questions to the text. Work in pairs 1.When and where was Lomonosov  born? 2.He was always eager to study, wasn’t he? 3.How did Lomonosov manage to enter the Academy in Moscow? 4.When   did   he   become   the   first   Russian   professor   of   chemistry   in   the Academy in Moscow? 5.Who was also made a member of the Swedish Academy of Science in 1760? 6.At what age did Lomonosov die? 7.Was Lomonosov a great patriot who loved his Motherland and wanted to make it a prosperous country? ПРИЛОЖЕНИЕ 4 Учитель предлагает  подготовить текст  о М.В.Ломоносове при помощи  таблицы (сильным ученикам); составить предложения из слов (слабым  ученикам ) Rewrite, put the words in the right order. 1. is, the, of, the, father, Mikhael, Russian, Lomonosov, science. 2. he, on foot, was, when, 19, Lomonosov, went, to Moscow. 3. and, Lomonosov, became, worked, a great, hard, he, scientist. 4. Mikhael, made, Lomonosov, a telescope. 5. born, in 1711, Arkhangelsk, Mikhael Lomonosov, was, in, province. 6.He, a little, began, boy, to read, he, himself, was, when.

Урок по реализации регионального содержания в образовании"М.В. Ломоносов- великий сын России" (7 класс)

Урок по реализации регионального содержания в образовании"М.В. Ломоносов- великий сын России" (7 класс)

Урок по реализации регионального содержания в образовании"М.В. Ломоносов- великий сын России" (7 класс)

Урок по реализации регионального содержания в образовании"М.В. Ломоносов- великий сын России" (7 класс)

Урок по реализации регионального содержания в образовании"М.В. Ломоносов- великий сын России" (7 класс)

Урок по реализации регионального содержания в образовании"М.В. Ломоносов- великий сын России" (7 класс)

Урок по реализации регионального содержания в образовании"М.В. Ломоносов- великий сын России" (7 класс)

Урок по реализации регионального содержания в образовании"М.В. Ломоносов- великий сын России" (7 класс)

Урок по реализации регионального содержания в образовании"М.В. Ломоносов- великий сын России" (7 класс)

Урок по реализации регионального содержания в образовании"М.В. Ломоносов- великий сын России" (7 класс)
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
30.04.2018