Урок-путешествие по английскому языку "Цветы-символы года" 7 класс
Оценка 4.7

Урок-путешествие по английскому языку "Цветы-символы года" 7 класс

Оценка 4.7
Разработки уроков
docx
английский язык
7 кл
25.08.2019
Урок-путешествие по английскому языку "Цветы-символы года" 7 класс
УРОК –ПУТЕШЕСТВИЕ «ЦВЕТЫ – СИМВОЛЫ ГОДА» Цели: 1)расширить словарный запас учащихся; 2)формировать умения диалогического и монологического говорения; 3)активизировать изученный лексический материал; 4)развивать творческий потенциал учащихся на основе обобщения и систематизации материала; логическое мышление, речевую догадку и внимание; 5) воспитывать чувство доброжелательного отношения к окружающим. Оборудование: карта «Страны цветов», плакат «Кроссворд», индивидуальные карточки, диалоги. Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний, умений и навыков
УРОК-ПУТЕШЕСТВИЕ.docx
УРОК –ПУТЕШЕСТВИЕ «ЦВЕТЫ – СИМВОЛЫ ГОДА» Цели: 1)расширить словарный запас учащихся;             2)формировать умения диалогического и монологического говорения;            3)активизировать изученный лексический материал;            4)развивать творческий потенциал учащихся на основе  обобщения и  систематизации материала;  логическое мышление, речевую догадку и  внимание;            5) воспитывать чувство доброжелательного отношения к окружающим. Оборудование: карта «Страны цветов», плакат «Кроссворд»,  индивидуальные карточки, диалоги. Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний, умений и навыков. Ход урока. I.Организационный момент урока    1) Сообщение темы и цели урока        Today we are going to visit many interesting cities. We must do different tasks in each city. But first of all let׳s read this poem: Flowers are bright, Flowers are yellow, red and white. Flowers can be purple, pink and blue, Flowers can be different colours for me and for you. II.Основная часть урока    1) Let׳s start our tour. The first city we׳re going to visit is the city of magic  words. a) Guess the crossword. |  1  |    |    |    |    |    |    |    |        | 2 |    |    |    |             | 3 |    |    |    |    | |  4  |    |    |    |    |    |    |     |             | 5 |    |    |    |    |        |  6|    |    |    |    |    |     |    |    |    |    |    | 1) It’s a plant that has got long leaves and yellow or white flowers. 2) This is a large flower. It can grow in the water. 3) It’s a plant with round red or yellow flowers. 4) It’s the first flower we can see in spring. 5) It’s a part of flowers. It can be different colours and forms. 6) It׳s an autumn flower. b) Match the pairs: Daisy                     цвет Blossom                приятный Pleasant                 водяная лилия Smell                     маргаритка Holly                     запах Morning glory       вьюнок Hop                       остролист Water lily              хмель c) Read, translate word combinations and make up sentences with them. Pleasant smell                                   an autumn flower Purple flower                                    my favourite flower A field of daffodils                           to be in blossom 2) It was very interesting in the city of magic words, but now we can visit the  city of international conferences. a) We׳re discussing the flowers of the year. There are pictures of flowers on my table. Choose one of them and tell everything you remember about it. b) Let׳s divide into 2 groups. Every group will ask questions. GROUP 1 1. What׳s the first flower  we can see? 2. What׳s the flower of Christmas season? 3. What׳s the flower of  November? 4. What flower is like a cup? GROUP 2 1. What flower can you see on the water of a lake? 2. What is October׳s flower? 3.What flowers are small,  you can see them even in the  roadsides? 4.What׳s February׳s flower? OK. Good job.  3) We are going to visit the city of wonderful songs. Stand up and sing the song. “What a wonderful world”( by L.Armstrong) 4) And now we are in the city of interesting dialogues. a) You will work in pairs. You have scrambled dialogues. Put the phrases of the dialogue into the logical order.  Caroline: Hello, Nelly! What an interesting book I׳ve just read.   Nelly: What is this book about? Caroline: It׳s about flowers. Do you know that there is a special flower for each month?   Nelly: No, I don’t know. What is July׳s flower?  Caroline: It is a water lily. I know that your birthday is in March, the flower of  this month is daffodil. Nelly: I like daffodils very much and I like your book. Give me to read it,  please. b) Listen and check. c) Act out the dialogue. 5) I think we are ready to visit the city of grammar, the house of Present  Indefinite Passive.  a) Make up sentences using Pr.Ind.Passive, write on these cards. Don’t forget  that we form Passive with the help of “to be’ and V3. 1. Stamps \ sell \ in a post office. 2. Many languages \ speak \ in India. 3. The table \ make \ of wood. 4. A lot of houses \ build \ every year. 5. Butter \ make \ of milk. 6. Oranges \ buy \ in the shops.  6)And now we׳re going to visit the city of beautiful poems. Do you know poems  about flowers? ( Children read poems.) III.Заключительная часть урока.       Our tour has finished and I have flowers to all of you. Your marks are…       Thanks a lot. Our lesson is over. Bye!!!

Урок-путешествие по английскому языку "Цветы-символы года" 7 класс

Урок-путешествие по английскому языку "Цветы-символы года" 7 класс

Урок-путешествие по английскому языку "Цветы-символы года" 7 класс

Урок-путешествие по английскому языку "Цветы-символы года" 7 класс

Урок-путешествие по английскому языку "Цветы-символы года" 7 класс

Урок-путешествие по английскому языку "Цветы-символы года" 7 класс
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
25.08.2019