Внеклассное мероприятие по английскому языку Лексико-грамматический КВН

  • docx
  • 04.12.2022
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Иконка файла материала Внеклассное мероприятие по английскому языку Лексико-грамматический КВН.docx

ЛЕКСИКО-ГРАММАТИЧЕСКИЙ КВН

«ЗНАЕШЬ ЛИ ТЫ АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК?» DO YOU KNOW ENGLISH WELL?

Домашнее задание:

1.      Приветствие команд (защита имени).

2.      Разминка.

1. Конкурс «Лестница».

Цель: активизация языкового чутья, смыслового восприятия ино­язычного материала.

 

Ход: игроки рисуют лестницу из 8 ступенек, на которых нужно написать слова, обозначающие эмоциональное состояние человека, и расположить их по степени экспрессивности, а также обосновать предлагаемую последовательность.

 

1 команда                                              2 команда

annoyed:                                    happy:

angry, cross, dissatisfied,          amused, cheerful, glad, on top of

2. Конкурс 'Choosing the user'.

Complete the sentences below by choosing a suitable word from the ones on the right. Use each world once only.

Предложение

Выбор

Правильный ответ

1

A crash helmet is used by ....

a camper

a motorcyclist

2

A typewriter is used by ...

a doctor

a secretary

3

Pins are used by ...

a secretary

a dressmaker

4

A blackboard is used by ...

a dressmaker

a teacher

5

A microscope is used by ...

a teacher

a scientist

6

A stethoscope is used by ...

a scientist

a doctor

7

A rifle is used by ...

a policeman

a soldier

8

A sleeping bag is used by...

a soldier

a camper

9

Handcuffs are used by ...

a motorcyclist

a policeman

   furious, irritated, upset, wild.       the world, pleased, satisfied, over­joyed.

 

3. Конкурс 'Forming idioms of comparison'.

Complete each of them with a suitable word or words. Choose from the following: chalk from cheese, a bee, a bat, a goose, coal, gold, two peas, a king, a feather, a church mouse, the grave.

Сравнение

Правильный ответ

1

2

As like as...

two peas

As black as ...

coal

As light as ...

a feather

 


1

2

As blind as...

a bat

As silent as...

the grave

As different as...

chalk from cheese

As happy as...

a king

As busy as...

a bee

As poor as...

a church mouse

As silly as...

a goose

As good as...

gold

 

4. Конкурс «Пантомима».

Ход: от каждой команды выставить по одной паре. Команда полу­чает карточку, на которой написан небольшой диалог, даны названия некоторых предметов, служащих смысловыми опорами. Игроки ра­зыгрывают диалог средствами пантомимы. Другая команда должна вербализовать диалоги и синхронизировать их с пантомимой. Срав­нить с исходным диалогом.

Dialogue 1.

Situation: a girl meets her girl-friend in the headphones.

Materials needed: walkman.

A.What are you listening to?

B. Pardon?

A.What are you listening to?

B. Sorry, I can't hear you, I'm listening to Michael Jackson.

A.    Will you take off you head phones?

B. What did you say?

A.Good grief.

Dialogue 2.

Situation: Some people are working in the library reading-room. A little boy is playing with his pen and causing much noise. The librarian asks him to stop it.

Materials needed: table 'Library'.

Librarian: Excuse me. Will you be quiet please?

Boy: Pardon?

L. I said, will you be quiet, please?

B.     I'm sorry, can you say that again?

L. Silence in the library!

B. What did you say?

L. I said, be quiet!

B. What?

L. Shut up!!!

5.     Конкурс «Пойми меня».

Оборудование: бумага и ручка для каждого игрока.

Ход: Give the definition of a particular word.

Работа по цепочке. Все игроки команды, кроме одного, выходят из помещения. Ему показывают табличку с написанным на ней словом. Он должен объяснить следующему игроку значение слова таким образом, чтобы тот угадал это слово. В процессе угадывания вариант вслух не произносится, а записывается. Каждый игрок дает своё определе­ние, не повторяясь.

1 команда                                                        2 команда

mood                                                             satisfaction

 

6.     Конкурс «Уличный сонат».

Цель: демонстрация навыков и умений лексико-грамматического оформления речевых высказываний.

Ход: ведущий просит игроков представить, что они идуг по шумному людному парку и попробовать лишь по доносящимся звукам представить себе зрительно, что происходит вокруг, и описать все события, используя времена Present Continuous, Present Indefinite, Present Perfect, а также нарисовать внешний облик некоторых отды­хающих или служащих, угадать, куда они идут, их характеры, вкусы.

What is there around you that you can see and hear?

7. Конкурс капитанов.

a) Choosing prepositions.

Fill in the missing prepositions in the sentences.

Предложение

Выбор

Правильный ответ

1

2

3

4

1

I'm very interested ... tennis.

of, in, for

in

2

Where are you going ... your holidays?

to, in, for

for

 

1

2

3

4

3

Is Mary married ... George?

by, to, with

to

4

He lives ... the corner of Gorky Street and Marx Avenue.

by, at, with

at

5

Can you talk him ... such a fool­ish decision?

from, out of, against

out of

6

I'll be back ... an hour.

in, for, after

in

 

 

Ъ) Finding the name of the leading person.

Choose from the words on the right the name of the person who is in charge of or the leading person in the group, place etc., on the left.

Сфера деятельности

Выбор

Правильный ответ

1

a TV programme

manager

producer

2

a shop

headmaster

manager

3

a school

principal

headmaster

4 '

a college

president

principal

5

the governing party

conductor

Prime Minister

6

an orchestra

captain

conductor

7

a republic

Prime Minister

president

8

a hospital

abbot

matron

9

a football team

producer

captain

10

a monastery

matron

abbot

 

c) Choosing synonyms to verbs of communication. Give a synonym for each of the verbs on the left, choose from the words on the right.

Исходное слово

Выбор

Правильный ответ

l

2

3

4

1

talk

weep

speak

2

love

allow

adore

3

phone

receive

ring

4

swim

depart

bathe

5

leave

bathe

depart

6

let

mend

allow

 

1

2

3

4

7

assist

adore

help

8

repair

help

mend

9

cry

speak

weep

10

get

ring

receive

 

 

8. Конкурс команд.

a) Forming new words.

Add two letters to each of the words in any place to form a new word. A clue is given to help you.

Исходное слово

Подсказка

Правильный ответ

1

sit

original number

sixth

2

cart

a vegetable

carrot

3

range

a fruit

oranges

4

war

It's good for the garden.

water

5

eat

It comes to eveiyone.

death

6

hay

Most people would like to be this.

happy

7

row

a lot of people

crowd

8

ten

frequently

often

9

sad

Can be tiring to do this for a long time.

stand

10

rug

popular game in Wales

rugby

 

b) Verbs and adverbs.

Игроки образуют пары. На столе лежат 2 стопки карточек. В 1-й стопке находятся глаголы, обозначающие действия, в другой - на­речия, поясняющие эти действия. Первый игрок берет карточку с глаголом, второй - с наречием. Пара должна изобразить действие, написанное на карточке. Игроки команды должны догадаться, какое действие они изображают, какие глаголы и наречия иллюстрируют, и назвать их.

Verbs

Adverbs

l

2

3

1

to be married

happily

2

to turn one's head

slowly

 

 

 

2

3

3

to sing

badly

4

to be in love

madly

5

to be injured

fatally

6

to be dressed

prettily

 

 

 

1

to look at smb.

sharply

2

to sleep

soundly

3

to brush one's hair

quickly

4

to cry at smb.

angrily

5

to work

hardly

6

to speak

calmly

 

с) Puzzling words out.

Cabbage banana carrot strawberry egg.

Read through the dialogue and try to work out instead of which words the above words are used.

A.                            Excuse me, do you cabbage children?

B.                            No, I'm afraid I banana.

A.                            Oh, carrot's a pity.

B.                            Why do you say carrot?

A.                            Because everyone should cabbage children.

B.                             Why?

A.                            Well, strawberry's only natural.

B.                            I disagree, I egg carrot there are far too many children in the world already and certainly banana want to add to the numbers.

A.                            Carrot's strange way to egg.

B.                            Is strawberry? I egg strawberry's the only sensible way to look at things.

A.                            Well, I certainly want to cabbage at least 4 children.

B.                             I egg carrot's a very selfish attitude to take.

A.                            I banana care! Carrot's what I'm going to do.

B.                           Well - go ahead - cabbage all those children but banana try to tell me to cabbage any.

A.                            Banana worry, carrot's the last thing I'd egg of doing.

B.                             I'm glad to hear strawberry.

(Cabbage - have, egg - think, strawberry - it,

carrot - that, banana - don't.) d) Jokers in the pack.

На карточках - инициативные и ответные реплики, которые раз­даются игрокам. Задача - найти вторую реплику шутки и разыграть ее.

 

I команда

1

- I'd like some crocodile shoes, please.

- Certainly, madam. What size does your crocodile take?

2

- Doctor, doctor! What will I do? My son's just swallowed a pen.

- Use a pencil until I get there.

3

- Why do birds fly south?

- Because it's too far to walk.

II команда

1

- The police are looking for a man with one eye called Jones.

- Oh, yes? What's his other eye called?

2

- Doctor, when I drink a cup of tea, I get a sharp pain in my eye.

- Well, take the spoon out first.

3

- Waiter, will the pancakes be long?

- No, sir, round.

КВН завершается подведением итогов и награждением команд.

 


 

Скачано с www.znanio.ru