Внеклассное мероприятие по английскому языку в 9 классе На тему: «London Tour»
Оценка 4.9
Разработки уроков
doc
английский язык
9 кл
30.01.2017
Внеклассное мероприятие на тему:
«Экскурсия по Лондону»
Каждый народ имеет свою культуру, свои духовные ценности, свое мировосприятие, и это отражается в его языке. Изучающие язык должны приобщиться к культуре народа – носителя языка. Цель мероприятия: познакомить с достопримечательностями Лондона, развивать умение высказывать свои мысли на английском языке, развивать воображение, память. Занятие построено с учетом наглядно – образного характера восприятия и мышления учащихся 9 классов.
внеклассное мероприятие.doc
МОУ Верхнемамонская СОШ
Внеклассное мероприятие по
английскому языку в 9 классе
На тему: «London Tour»
Подготовила и провела:
Учитель английского языка
Шефер О.В 2010 год
Внеклассное мероприятие на тему:
«Экскурсия по Лондону»
Каждый народ имеет свою культуру, свои духовные ценности,
свое мировосприятие, и это отражается в его языке. Изучающие
язык должны приобщиться к культуре народа – носителя языка.
Цель мероприятия: познакомить с достопримечательностями
Лондона, развивать умение высказывать свои мысли на английском
языке, развивать воображение, память. Занятие построено с учетом
наглядно – образного характера восприятия и мышления учащихся 9
классов.
Предлагаемый материал содержит информацию о Лондоне,
которую можно применять на спецкурсах и факультативах.
Использование слайд – презентации повышает интерес к изучению
английского языка.
Тема: Places of interest.
Форма проведения: экскурсия.
Цели:
развитие социокультурной компетенции;
расширение и углубление знаний по теме «Великобритания»; стимулирование интереса учащихся к изучению английского языка;
формирование у учащихся уважения и интереса к культуре и
народу страны изучаемого языка.
Задачи:
практиковать учащихся в монологической речи по теме;
развивать навыки аудирования;
познакомить с достопримечательными местами Лондона.
Оборудование: план города на доске, фотографии с видами города,
доклады, компьютерная презентация.
Ход мероприятия:
1. Организационный момент.
Teacher: Good morning, children. Today we are having an excursion to
London. But what should we take in our tour? What is the weather like
in London in common?
Учащиеся рассказывают о погоде в Лондоне.
We have read and spoken much about this city, we know its places of
interest and its history. And now we have a chance to make an excursion
around London. But first of all listen to the history of London.
Учащиеся рассказывают этимологию названия города и некоторые
исторические данные.
2. Экскурсия. Название «Лондон» произошло от «квадратная миля»,
первоначального римского города,
однажды обнесенного
крепостной стеной. В течение многих столетий Лондон расширился
до размеров современного мегаполиса, столетиями поглощая и
преображая в себе многочисленные города и деревни, окружающие
его.
Современное название города – Лондон – происходит от более
Единого мнения насчет
старого римского «Лондиниум».
происхождения этого слова нет, но учеными неоднократно
выдвигались гипотезы об этимологии названия. Вот четыре наиболее
популярных предложения:
1. Название – латинского происхождения, и образовано от
римского личного имени, обозначающего «неистовый»;
2. 2. Название – латинского происхождения, и происходит от
слова Lond, что означает «дикое» (то есть заросшее лесом)
место»;
3. Название – кельтского происхождения, и состоит из двух слов:
Llyn (озеро) и Dun (укрепление): в кельтский период город
назывался Llyndid;
4. Название происходит от древнеевропейского слова Plowonida,
что означает « разливающаяся река».
Англичане часто называют Лондон The Big Smoke. Это название
можно буквально перевести как «Большой дым». Связано это
определение, разумеется, со знаменитым лондонским смогом.
Другое неофициальное название города –
The Great Wen. Это выражение непереводимо в силу того, что в русском
языке нет эквивалента слову Wen, что означает «перенаселенный
город». Что касается прозвищ районов, то Сити иногда в шутку
называют «квадратной милей».
Во времена Британской империи Лондон часто неофициально
называли столицей мира, а в 1960 – е город получил прозвище
«свингующий Лондон».
Поразительным фактом является то, что, несмотря на плотные
стандарты Нового Света, Лондон остается городом, окутанным
зеленью парков, и сохраняет в себе дух открытого пространства
даже в пределах городского центра.
Pupil 1: London is a very old city. It is about two thousand years old.
Many years ago London was a small town on the Thames. There were a
lot of villages round it and after many years London and three hundred
villages grew into a very large city. But one day there was a great
disaster – the Great Fire. It was in 1666. After that it was rebuilt again.
Now London is a beautiful city and one of the biggest cities in the
world.
Pupil 2: London i8s not only the capital of Great Britain. It is a huge
port, a commercial and science centre and the seat of the British
Government.
It is situated upon both banks of the river Thames.
The most important parts of London are the City, the West End, the
East End and Westminster. The City, or the Square Mile, is the oldest part of London. Most
important companies and banks have offices there.
The West End is the western part of London between the City and
Hyde Park. The City and West End are the heart of the capital. Here you
can see historical buildings, theatres, museums, fashionable
Shops and gardens.
Westminster with Government buildings is the next part of London.
The East End is the poorest part of the capital.
Teacher: Thank you. It is really very interesting!
We’ll travel by bus. Pay attention that all buses in London are red. They
are double – deckers.
Let’s begin our excursion from the heart of London. What do I mean?
That’s right. The heart of London is the City, the oldest part of it. Its
area is only one square mile. About 10 thousand people live in the City.
The City is beautiful.
And you know that there are many interesting places in London. We are
going to speak about them.
Pupil 3: Westminster Palace is known as the Houses of Parliament. This
is where British Parliament sits. The modern Westminster Palace was
built in 1840 after the fire on the historical palace of the old
Westminster Palace.
There are two towers: the Victoria Tower and the Clock Tower. The
Victoria Tower holds the documents of both the Houses of Lords and
the Houses of Commons. Big Ben is the name of the huge clock bell on the top of Big Ben. It is
the biggest one in Britain. It was called Big Ben after Sir Benjamin
Hall, who looked after the building of the clock.
Pupil 4: St. Paul’s Cathedral is the city’s greatest monument and the
masterpiece of the famous architect Sir Christopher Wren. He is known
as «the architect of London» for he planned the building of London
after the Great Fire of 1666 with wide streets and houses made of
bricks. It was built in 1675 – 1710 and the building went on for 35
years.
Inside the church there are monuments to national heroes. The Duke of
Wellington, Admiral Nelson, Joshua Reynolds and Christopher Wren
are buried there. An inscription in Latin says: «If you seek a memorial,
look about you».
Pupil 5: Westminster Abbey is a fine Gothic building in the center of
London just opposite the Houses of Parliament. It is the most important
and famous o0f all historic buildings in Britain. Since the time of
William the Conqueror (1066) Westminster Abbey has been the
crowning place of the kings and queens of England.
It was founded as a monastery but later it was rebuilt. The present
building dates from about 1480 but the West Towers were added in the
18th century.
There are tombs and memorials of almost all English monarchs, famous
statesmen and scientists, writers and musicians. Some monuments are
made of gold and precious stones. In Poet’s Corner the most important English literary men are buried:
Dickens, Shakespeare, Burns, Byron, Kipling, W. Scott, etc.
There is also the Tomb the Unknown Warrior.
Pupil 6: On the north side of Trafalgar Square you can see the National
Gallery and the National Portrait gallery next to it.
The National Gallery was begun in 1824 when 38 pictures were bought
by the Government. The collection contains pictures of all the European
schools of painting between the 13th and early 20th century. Now
there are more than 2.000 paintings in the collection. There are no
pictures by living artists. Some pictures are bought by the Gallery, some
are given by rich people and some are lent.
Pupil 7: The river Thames flows through London and there are 17
bridges over the Thames.
Tower Bridge is the gateway to London from the sea. It is the most
famous but not the oldest bridge in London. It was built in 1894 not far
from the Tower of London. This bridge quickly became the symbol of
London. It’s the only Thames bridge which can be raised.
Pupil 8: Trafalgar Square is the most famous of London squares. It is
situated in the centre of London not far from Westminster and
Buckingham Palace. It was laid out in Victorian times on the site of the
Royal stables.
The square was named after Admiral Horatio Nelson. He Defeated the
French Fleet at the Battle of Trafalgar in 1805. In the middle of the
square a very tall column (1842) stands. Its height is 50 m. It is the
monument to Lord Nelson. His statue is on the top of the column. The four bronze lions at the bottom of the column were cast from the
cannons of the ships. There are two beautiful fountains and historical
British people around the column. There are lots of pigeons. They are
nearly tame and you can feed them just from your hand.
Trafalgar Square is the place for political demonstrations and it is the
popular meeting place for both tourists and Londoners.
Pupil 9: The Tower of London is a famous ancient historic building. It
was founded by William the Conqueror in 1078. From the 11th century
the Tower has been served many purpose and it is full of history.
At first it was a fortress and a palace. Then it was the king’s residence.
From the 15 th to 18 th century it was a state prison. For some time it
was the first royal observatory. For 300 years there was the royal zoo.
Since 1640 it has been the place where the Crown Jewels are kept.
Today the Tower houses the unique collection of Royal arms.
Teacher: Thank you, children. We’ve listened to many interesting
stories about places of interest in London. Your stories were very
interesting. Now it is time to watch a film about Englishmen living in
London.
Let’s watch the film about this magnificent city.
Внеклассное мероприятие по английскому языку в 9 классе На тему: «London Tour»
Внеклассное мероприятие по английскому языку в 9 классе На тему: «London Tour»
Внеклассное мероприятие по английскому языку в 9 классе На тему: «London Tour»
Внеклассное мероприятие по английскому языку в 9 классе На тему: «London Tour»
Внеклассное мероприятие по английскому языку в 9 классе На тему: «London Tour»
Внеклассное мероприятие по английскому языку в 9 классе На тему: «London Tour»
Внеклассное мероприятие по английскому языку в 9 классе На тему: «London Tour»
Внеклассное мероприятие по английскому языку в 9 классе На тему: «London Tour»
Внеклассное мероприятие по английскому языку в 9 классе На тему: «London Tour»
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.