Внеурочное мероприятие на природе для 6 класса "У природы нет плохой погоды "
Оценка 4.8 (более 1000 оценок)

Внеурочное мероприятие на природе для 6 класса "У природы нет плохой погоды "

Оценка 4.8 (более 1000 оценок)
Разработки уроков
docx
английский язык
6 кл
16.01.2017
Внеклассное мероприятие проведенное на природе. В ходе нашей прогулки с учениками 6-го класса обсуждалась тема "Природа", а именно "Времена года". Ученики смогли выразить мысли и чувства сперва лесных обитателей, а потом и свои собственные. Кроме того, провёлся стихотворный батл, где ученики читали стихотворения на немецком и на английском языке.

150.000₽ призовой фонд • 11 почетных документов • Свидетельство публикации в СМИ

Опубликовать материал

внеклассное мероприятие.docx
ВНЕКЛАССНОЕ МЕРОПРИЯТИЕ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ В НЕФОРМАЛЬНОЙ ОБСТАНОВКЕ УЧИТЕЛЬ: МЕДВЕЦКАЯ ЕКАТЕРИНА БОРИСОВНА ТЕМА: У ПРИРОДЫ НЕТ ПЛОХОЙ ПОГОДЫ КЛАСС: 6 МЕСТО: ПАРКОВАЯ ТЕРРИТОРИЯ ХОД МЕРОПРИЯТИЯ: Цель:  Развитие умений, составляющих лингвистическую компетенцию, языковую догадку, сопоставление   языковых явлений в английском и немецком языках. Задачи: Обучающие: Развивать социокультурную и компенсаторную компетенции. Развивающие:    Развивать воображение при моделировании ситуаций общения. Развивать познавательные интересы за рамками учебника. Воспитательные:   Воспитывать бережное отношение к природе, экологическую культуру.  Способствовать осознанию возможностей самореализации средствами иностранного языка. 1. ПРИВЕТСТВИЕ. УУД : Личностные – самоопределение (выбор позиции участника мероприятия);            Коммуникативные – речевая деятельность (монологическая и диалогическая речь в высказываниях);            Регулятивные – управление своей деятельностью ( выбор роли, соответствующих фраз) Teacher: Hello, students. Today is a great day. So that is why I think the best place its our park.  Our park is beautiful, there are a lot of trees, flowers. You can see, for example, there are oak (дуб), pine (сосна), ясень туя, вяз.    Let’s have a look at our park from another side. Imagine that you are habitants. Whom do you want to be?  Student 1: Ok. It must be interesting. My name is Wind. Student 2:   My name is Grass. Student 3: Hello. My name is Leave. student 4: Hi. My name is Mister Tree. student 5: How it’s nice. My name is Flower. Pretty Flower. student 6: Nice to see you. My name is Rain. student 7:   My name is Cloud. Gray Cloud student 8: Hi. My name is Sun. I am very glad to see you. 1 student 9: My name is Stone. student 10. My name is Mushroom. Teacher: Ok. It’s great. And my name is MISS FALL.  So tell me something about all of you. GRASS: Nice to see you for the last time. I’m so thirsty. That’s why I’m so weak. Look at me. Now I have terrible yellow color. LEAVE:  You look terrible? Look at me. I am  drying. TREE: Зевает. Oh, I want to sleep. For me it’s time for rest. FLOWER: How can you sleep in this time? The weather is nice.  Neither hot, nor cold.  But I have problem with my hair because of wetness. RAIN: Yes, it is my time. I always think when I have a look at you both (показывает на Grass и Leave) that   work is waiting for me. CLOUD:   You are right, my  brother. I don’t understand, when people yelling at us “Again it’s rain, again it’s dust!” WIND: Never mind. Look at me. I don’t care. Today I am hire, tomorrow I will be in Africa. SUN: Оh, I see that you all forget about me. Of course it’s  Cloud’s fault. Nobody can feel me, when it’s you. I can’t work in such a case. STONE: Never mind! I don’t care. If it’s hot, if it’s rain, if it’s cold. I  feel  nothing. MUSHROOM: I fond of Rain, like my father. But unfortunately I have a short period of life.  Don’t fight. Save time. 2. БЕСЕДЫ.  Участники отвечают на вопросы  согласно своим ролям.  Приблизительные ответы: Коммуникативные­ конструирование ответов (монологов), согласно тематики и ролям.  Teacher : So, we are hire to speak about the weather, and what  you think about it. WHAT DO YOU THINK ABOUT EACH OTHER? : GRASS I think that sun can be more in autumn, but cloud doesn’t allow it. LEAVE I want to go somewhere, like wind CLOUD My family is rain. My neighbor is sun. WIND I think we are going to a trip soon. TREE I want to sleep, because it’s cold. I need warm. I need sun. SUN I can’t work.  My neighbor prevents me. FLOWER I am beautiful, and smell good. STONE I don’t care. I have not heart. But I like to live in dry place. It is sun work. RAIN I like all of you. I am happy that it is my time. I was waiting the all summer. MUSHROOM I am happy to be hire with you, cause I have a short time. 2 WHAT IS YOUR FAVOURITE SEASON? GRASS I like spring. It’s time then I am very strong LEAVE I like  summer. People can hide under me in a hot time. CLOUD I like autumn. Everyone can see me all the day. And I can be white or dark. WIND I like summer. Then I travel I like to see the different places in their real beauty. TREE I like winter. I can sleep all the time. SUN I like spring.  I recycled after winter in spring . FLOWER I like spring and autumn. Heat can kill me. STONE I like whole year. Whether it’s not for me. RAIN I like autumn. Everyone can see my real power. MUSHROOM I like autumn. My short lifetime. 3.СТИХОТВОРЕНИЯ.  Стихотворный батл. УУД: Личностные ­ Формирование эстетических чувств и эмоционально­нравственной отзывчивости через красоту природы, описанных в стихотворениях. Развитие творческого воображения учащихся.  Коммуникативные: Участвовать в диалоге: слушать и понимать других; выбор оппонента. Teacher: I know that you have interesting poems. And now we have poems fight. Poems in English against German poems. Ученики читают стихотворения с оппонентами. MUSHROOM AGAINST TREE FLOWER AGAINST LEAVE GRASS AGAINST WIND. ПРИЛОЖЕНИЕ 1 4.ДОГАДАЙСЯ. Загадки. УУД: Познавательные – логические (определение понятия, с помощью небольшой информации определить о че идет речь) Teacher: My dear friends, I’d like to offer you some riddles. Try to guess them, please. Riddles. 1. A little old woman with twelve children: some short, some long, some hot. What is it?  (A year)  2. What is without hands and without feet, without head or body, but can open a door?  (The wind)  3. What is it that can catch me in the garden and make me wet, but cannot reach me when I am at home. (Rain)  4. What goes up when the rain comes down? (An umbrella)  3 5. СЦЕНКА. «НА РАЗНЫХ ЯЗЫКАХ, НО ТАКИЕ ОДИНАКОВЫЕ» УУД: Познавательные ­наблюдать и делать самостоятельные выводы;               Личностные: развитие у учащихся познавательных процессов воображения и выход в творческую деятельность Leave 1: Hello! Leave 2: Tschüss Leave 1: It’s a great day today! Leave 2: Das wetter ist schlecht! Leave 1: I like autumn. Look! Everything has a beautiful colours! Leave 2: Alles ist nass, schmutzig. Leave 1: I am leave! I want to go somewhere. I like travelling a lot! Leave 2: Wann endet das? Bald kommt des winter.(появляется ветер и уносит лист 1) Leave 1: Ok, I should to go.  See you the next spring. Leave 2: Ich hoffe, dass wir uns miht treffen!   6. РЕФЛЕКСИЯ. УУД: КОММУНИКАТИВНЫЕ ­ выражение своих мыслей с достаточной полнотой и точностью Teacher: So today we have  spoken  a lot about nature. You have said about each other different things, but I haven’t heard  friendly words. Can you make complements to each other?   Grass: Thank you rain. You are so kind!  Leave: Tree, I like you. Thank you for my life. Tree: Flower. You are so beautiful. You are so tiny and pretty. Flower: Cloud. You are so soft. Thank you for a beautiful sky. Rain: Sun. Forgive me for that when I go, you hidden behind me. Cloud:  Mushroom. You are delicious, interesting and kind. You are the symbol of autumn. I wish you the bright autumn days. Wind: Leave, my friend. I like when you change your colors. Green, yellow, brown, golden. You are  fashionable lady. Sun: Grass, I like your beautiful green color. You are so bright! Stone: Wind you are free, independent. I wish you a good luck! Mushroom: Stone, you are so strong! I wish you happiness and a lot of warm days.    And Tell me please Do you like autumn? Все вместе :I LIKE AUTUMN 4 Приложение1 I Love Fall I love fall! Fall is exciting. It's apples and cider. It's an airborne spider. It's pumpkins in bins. It's burrs on dog's chins It's wind blowing leaves. It's chilly red knees. It's nuts on the ground. It's a crisp dry sound. It's green leaves turning And the smell of them burning. It's clouds in the sky. It's fall. That's why... I love fall. When autumn wind goes running It does some magic things. It gives the shadows dancing shoes, It gives the bright leaves wings – When autumn wind goes running. It curls the bonfire's tail of smoke And shares a little whispered joke. Brown earth­line meets gray heaven, And all the land looks sad; But Love ’s the little leaven That works the whole world glad. Sigh, bitter win; lower, clouds of gray: My Love and I are living now in a great autumn day! 5 Приложение 2. 6 7 8 9 10 11 12 OAK    13 PINE ASH TREE 14 ELM 15 16 17 18
скачать по прямой ссылке