Технологическая карта урока
Учитель: Терешкина Светлана Владимировна
Класс: 9
Предмет: английский язык
Автор УМК: В.П. Кузовлев, Н.М.Лапа Английский 9 класс
Тема урока: Нealthy living guide. Safety rules.
Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний, умений и навыков
Урок “Нealthy living guide. Safety rules.” в КТП № 36 , по данной теме шестой урок.
Цель: Обобщить и закрепить знания по теме «Здоровый образ жизни. Правила безопасности»
Задачи:
Образовательная: развивать навыки аудирования, говорения на английском языке
Развивающие: развивать культуру речевого поведения, развить творческий потенциал, креативное мышление, поисковые навыки
Воспитательные: воспитывать толерантную личность, сформировать активную жизненную позицию.
Планируемые результаты:
Предметные: учащиеся должны:
- повторить языковой материал по теме « Здоровый образ жизни. Правила безопасности»
- показать навыки владения лексическим и грамматическим материалом по теме
- уметь соглашаться или не соглашаться с высказыванием, аргументируя собственное мнение
- уметь самостоятельно составлять сообщения по теме, используя лексический и грамматический материал, освоенный на предыдущих
Личностные:
- быть внимательными к мнению собеседника, уметь вести спор, отстаивать своё мнение
- уметь использовать коммуникативные компетенции в процессе образовательной, учебно-исследовательской, творческой и других видов деятельности
Метапредметные:
-уметь самостоятельно определять цели своего обучения
-уметь строить логические речевые высказывания
- уметь владеть основами самооценки и контроля
Речевой материал: лексический и грамматический материал, усвоенный на предыдущих уроках.
Образовательные технологии, используемые на уроке: информационно-коммуникативная, технология деятельностного подхода, технология сотрудничества, технология критического мышления,
Ресурсы:
- компьютер
- презентация PowerPoint
- видеоматериалы
- раздаточный материал
- наглядность
- учебник
Ход урока
Этап |
Деятельность учителя |
Деятельность учащихся |
УУД |
|||||||||||||
личностные |
познавательные |
коммукативные |
регулятивные |
|||||||||||||
1.Организационный
2.Постановка целей и задач
3. Речевая зарядка
4. Актуализация знаний
5.Обобщение и систематизация знаний
6. Контроль домашнего задания с проверочным тестом
7.Динамическая пауза
8.Рефлексия
9. Контроль усвоенного материала. 10. Домашнее задание
11.Подведение итогов урока
|
Good morning, boys and girls. How are you? I hope you are well. Today we have a lesson with guests T: Look at the screen and tell us what we are going to talk about.(Crossword) --Healthy lifestyle T: You are right.
Today we have a discussion about a healthy lifestyle and now the tasks of our lesson. T.: What shall we do at the lesson? What do you think? T: You are right. We will speak about three main things of a healthy lifestyle: about healthy food, sport and lifestyle. During our lesson we are going to come to the main safety rules. Teacher : The topic of our lesson today is Healthy Living Guide The motto of our lesson is "Health is above wealth" Do you agree with this proverb? What does it mean?
Now in groups answer some questions, please. Now in groups answer some questions, please. The first group-These questions to you 1) What do you do to be healthy? 2) Do you follow a diet? 3) What fruit and vegetables do you prefer to eat? 4) How do you keep fit? The second group to you- 1) Have you got any bad habits? What are they? 2) Do you go in for sport? What kind of sport is it? 3) Do you often eat fast food at KFC or Burger King? 4)What are advantagers and disadvantages to eat fast food?
You know about good and bad habits.- Look at the board, please (на доске в два ряда расположены карточки, на которых записаны результаты влияния полезных и вредных привычек на здоровье человека). What do you see? Let us read. - You are right. They are the results of good and bad habits.
- What habits give such results? ----Take these cards and place them on the blackboard opposite each result. - Try to give full answer, please. - For example, If you are smoking you will have yellow teeth What measures should we take against bad habits? Аудирование Let’s listen to dialogues .Establish the correspondence between statesments. I’ll give you time. First let’s see the task. Then we shall check it up. Приложение 1 This task is the preparation for the national exam Работа по тексту.Work in pairs 1) Read the text and do the tasks 1- What is the main idea of the text? 2- Where can we find the poster? 3- Find the right ending to the sentences Look at the screen and listen to the song. ( video) Приложение 2 2)Teacher: Let’s see the presentation “Sport in my life” (9 a) and listen about the role of sport in our life .Now, tell us, please, what you should do to be healthy You' ve told us about the role of sport in our life, you know this proverb “An apple a day keeps a doctor away”. It’s a good English proverb. It says that a person should eat fruit and vegetables every day. Vitamins are very important for our health.Now tell us, please, about the role of vitamins. How do they help our body to be healthy? “Tips to be healthy”. Let’s listen to . We’ve spoken a lot about healthy living guide and now let’s think and say some words about safety of our health.Приложение 3 ex. 1 p.193 to read – for a good mark and give your opinion on the text - for an excellent mark Boys and girls, I think to speak about health is very important and actual in our days. Do you agree with me? Was the information useful for you? I think you will follow healthy living guide. I wish you to be healthy. Your marks are … Thanks for your work. The lesson is over.
|
Good morning. I’m OK. I’m fine.
P: read texts, write some exercises, give some opinions P: speak English and discuss the topic. P: It means that health is the dearest thing for a person. P: I think that we can buy many things but we can't buy health
1) I do sports , eat healthy food to be healthy. 2) Yes, I do 3) I prefer apples, oranges, carrots,potatoes. 4) Yes, I do. I go in for sports.
P: Smoking causes a caugh, a headache and in the worst case cancer. - It makes teeth yellow, hair smell, clothes smell, skin unhealthy.- It’s true that smoking affects the health of the whole family, the people around you.P2: I think that drinking alcohol causes a headache, heart disease, slow reactions and loss of memory.- It makes skin unhealthy, speech unclear and brain centers sleep.- Drinking affects the whole family, the people around a drinking person, one’s social controls.P 3: To my mind taking drugs is a very bad habit. It causes blood disease, brain disease, slow reactions, loss of memory and death.- Taking drugs makes speech unclear, brain centres sleep.- Of course it affects the whole family, the people around and one’s social controls.P 4: I feel sorry for people who take drugs, because it’s really a bad habit P1: We should ban smoking at schools, in offices and on transport Обучающиеся слушают диалог и соотносят заголовки к текстам
P 1: We should do morning exercises regularly.P2: Sport is important for our health.P3: Sport makes us strongP4: Sport builds character.P5: It teaches to win and to lose.
Ученик рассказывает о роли витаминов
- You should wash your hands with soap often.-You must wear a helmet when you ride a bike or a scooter.-You must buckle up every time you ride, either with a seatbelt or a buster- You must cross only at crosswalks.
|
Приобретут установку на активную деятельность на урок Постановка целей и задач
Приобретут установки на безопасный, здоровый образ жизни
Смыслообразование
самооценка
Самооценка событий
|
Готовность учащихся к иноязычному общению и учебной деятельности Быстрое включение в деловой ритм работы Постановка и формулировка темы Смогут понимать значение здорового образа жизни
Осознанное построение речевого высказывания
Выбор языковых средств в соответствии с ситуацией
Поиск и выделение информации
Развитие коммуникатиных навыков
Осознанное построение смыслового высказывания |
Планирование сотрудничества с учителем и сверстниками Способы взаимодействия учителя и учеников
Планирование сотрудничества в группе
Умение высказывать свои мысли в соответствии с задачами
Инициативное сотрудничество (самостоятельная работа)
Умение находить информации в тексте
Умение выражать свои мысли в соответствии с условиями коммуникации
Умение выражать свои мысли по теме |
Прогнозирование темы
Целеполагание
Контроль и коррекция
Саморегуляция
Оценка
Коррекция. Оценка
Контроль, оценка
Самопроверка результатов работы |
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.