Педагог дополнительного образования Козлова Елена Анатольевна
Цели:
Учебный:
Развивающий:
Воспитательный:
Задачи:
· повторить и активизировать ранее изученные и освоить новые лексические единицы по темам «Названия животных», «Части тела животных»;
· отработать лексику по теме «Части тела животных» в связной речи при описании животных (развивать умения монологической речи);
· развивать умения чтения (поискового и изучающего чтения);
· повторить и обобщить формообразование и употребление глаголов в Present Simple (отрицательная и вопросительная формы);
· развивать умения аудирования с извлечением информации;
· развивать умение вести диалог-расспрос по ситуации «В зоопарке»;
· развивать умения письменной речи (описывать животное с опорой на образец).
Приемы работы: прием наглядности; прием повторения и обобщения знаний.
Оборудование: карточки с изображением животных; карточки с заданиями по грамматике; фотографии животных; аудиозапись с «голосами» животных; презентация в Power Point.
ХОД УРОКА
I. Организационный момент.
T: Good morning, boys and girls! I’m so glad to see you. How is everything? (- I’m fine, thank you. And how are you?)
T: Well done! So, let’s start our lesson. Look at the pictures, please. Can you tell me what we are going to talk about? (- About animals)
II. Фонетическая зарядка.
T: Let’s read a little poem about the zoo.
(слайд 2)
I saw, I saw, I saw,
A lion in the zoo,
I saw, I saw, I saw,
A baby tiger too,
I saw, I saw, I saw,
A big grey kangaroo,
I saw, I saw, I saw,
I saw them at the zoo.
III. Речевая зарядка.
T: Do you like to go to the zoo? How often do you go to the zoo?. What animals can you see there? (monkeys, elephants, tigers, …).
IV. Основная часть урока.
1) Повторение изученной лексики и введение новой лексики по теме «Части тела животных» - упр.2, стр.68.
a) Повторение пар прилагательных антонимов (слайд 3)
short – long; thin – thick; big – small;
b) Введение лексики – названия частей тела животных (в сопоставлении с названиями частей тела человека) (слайд 4)
nose – beak; toes – paws; hair – fur
Tusks, trunk, feathers, mane
c) T: And now use new words and adjectives to ask about the animals in the pictures.
P1: Which animal has got big paws?
P2: The bear. Which animal has got long neck?
P3: The giraffe. Which animal has got tusks?
P4: The elephant…
2) Развитие умений монологической речи при описании животных (отработка и закрепление лексики по теме «Части тела животных» - работа в парах; карточки –изображения животных)
T: Describe any of the animals. But your task is to make one – two mistakes. Your partner corrects you.
P1: The giraffe has got a short neck, short legs and a long tail.
P2: The giraffe hasn’t got a short neck and short legs. It has got a long neck and long legs.
3) Развитие умений поискового чтения – упр.4, стр.68
T: So let’s name animals we can see at the zoo. (Ps: elephant, crocodile, tiger, hippo, rhino…)
T: Now read the text to yourselves and say which animals are in the dialogue. (Ps: a giraffe, a monkey, a bear).
T: That’s right. Now let’s read the dialogue aloud, please.
4) Динамическая пауза
One, two, three, four.
Look at the window, look at the door,
Look at the ceiling, look at the floor.
One, two, three, four.
5) Повторение и обобщение формообразования и употребления глаголов в Present Simple (отрицательная и вопросительная формы)
T: Now let’s revise negative and interrogative forms of the Present Simple Tense. Read the table. What do we use to form these forms? (Cl: вспомогательные глаголы do / does).
T: That’s right. And now find examples of short answers, interrogative and negative sentences in the dialogue, please.
P1: Do you like the zoo?
P2: What does it look like?
P3: I don’t like monkeys.
P4: Yes, I do.
6) Отработка употребления вопросительной формы Present Simple: общие вопросы и краткие ответы – упр.7, стр.69.
a) T: Good work. And now your task is to fill in the gaps with do, does, don’t or doesn’t.
1) do / do; 2) does / doesn’t; 3) do / don’t; 4) does / does)
b) T: You are very good at that. But now I’d like you to work in pairs. Your task will be to ask and answer each other’s questions.
(pair work – cards, см. приложение)
7) Развитие умений аудирования с выборочным пониманием заданной информации.
T: Now I’m going to propose you to listen to the text “Visit London Zoo”. Listen to this text attentively and your task is to complete the advertisement. (слайд 6)
(Задание из звукового приложения к данному уроку, см. приложение)
8) Развитие умений вести диалог-расспрос по ситуации «В зоопарке».
a) T: Look at the board. Let’s revise the names of the animals and describe features of the animals. (слайды 7-8)
P1: It’s a zebra. It’s beautiful, fast and friendly.
P2: It’s a lion. The lion is proud, strong and handsome. It has got beautiful mane.
P3: It’s an elephant. The elephant is very big, friendly, strong and fun. It has god very big ears, a long trunk and big tusks. Etc.
9) Развитие умений описывать дикое животное с опорой на образец.
T: Congratulations. Your dialogues were very good. But now let’s try to write about a wild animal. Let’s do it together, please. Write its name, what it looks like, its colour.
Model: The swan is usually white or black. It has got a long neck, a yellow beak with black around the eyes. It has got big wings and lots of feathers. I like swans because they are very beautiful and proud.
10) Объяснение домашнего задания.
T: Your home task is to write about a wild animal you like, don’t forget to draw or to find a picture of the animal.
SB - упр.10, стр. 69
11) Подведение итогов урока. Рефлексия.
T: We have learned a lot today about animals. You have done an amazing work today.
But that’s all for today and our lesson is over. Your marks are…
© ООО «Знанио»
С вами с 2009 года.