Конспект урока
Оценка 5

Конспект урока

Оценка 5
Разработки уроков
docx
английский язык
5 кл
18.04.2018
Конспект урока
Разработка урока английского языка в 5 классе общеобразовательной школы по теме " Моя семья". Разработка урока по учебнику Вирджинии Эванс, Дженни Дули, Ольги Подоляко и Юлии Ваулиной 5 класс, Москва " Просвещение", Express Publishing" 2016, модуль 4 а стр.56 -57
разработка урока по теме моя семья 5 класс.docx
Урок  английского языка в 5­м классе Тема урока: «Моя семья»    Цели урока: • обучающие: — освоить во  всех видах речевой  деятельности  знакомые и  новые лексические единицы по теме «Семья»; — освоить использование новых прилагательных в устной речи; ­­­ освоить формообразование и использование в связной речи модального глагола can; ­­­научить воспринимать на слух иноязычную речь с пониманием основной информации; ­­ контролировать навыки устной и письменной речи. • развивающие: — развивать навыки и умения во всех видах речевой деятельности; — развивать систематизировать новые знания и на их основе составлять собственное монологическое высказывание; — развивать умение прогнозировать содержание текста, использовать в своей практике поисковое чтение; ­­­   развивать   диалогические   навыки,   использование   языковых   средств   в   соответствии   с коммуникативной задачей;  ­­­ развивать способности учащихся использовать английский язык как средство общения; ­­­ развивать внимание и познавательную активность. Оборудование: учебник«Английский в фокусе – 5», рабочая доска, аудиокурс «Английский в фокусе – 5». Содержание урока 1. Начало урока Good morning, children!  Sit down please1 ­ Dasha, how are you today?­ I am fine. Thank you. ­ Nikita, how are you?­ Not very good. And you? ­ I ’m very well, too. ­ Have you got a sister? ­ Have you got a brother? ­ Have you got a big/friendly family? ­ Are you ready to start the lesson? 2. Постановка темы и учебно­познавательной задачи, мотивирование учащихся на  дальнейшую работу по теме, фонетическая зарядка Today the topic of our lesson is My Family. At the lesson you`ll   practice in listening, reading, speaking, writing and using modal verb “can” according to the topic of the lesson. Now please look at the blackboard and read the poem after me. Now please …….. read the first line. …. continue reading, please. 1. Father, mother, sister, brother Hand in hand with one another!  2. This is my mother,      This is my father, This is my brother Paul.      This is my sister,      This is my uncle.      How I love them all! ­ Children, what sound is it repeated in these poems? ­ Repeat after me all together! (повторяют звук все вместе) 3. Активизация изученной ранее тематической лексики, мотивирование учащихся на  дальнейшую работу по теме, проговаривание темы урока Now it`s time to open your books p. 56. What is the title of the lesson? You are right MY FAMILY. Please  all together say after me MY FAMILY.    ­ What date is it today? ­ Children, open your exercise­books; write the today’s date and the topic of the lesson. ɪ черта характера ɪ cool [ku l]ː  – классный  ­ добрый  sweet   [swi:t]   ­ милый clever    [klevə]  ­ умный friendly ['frendl ]ɪ  – дружелюбный        4.  Введение новой лексики ­ Let’s look at the blackboard  different traits of character: traits of character [tre t] –  Пишет на доске с транскрипцией  и переводом. Please take hand outs with words or look at the blackboard. • • kind  [ka nd] • • • • noisy   [n ızıɔ ]  ­  шумный funny ['f n ]ʌ ɪ  ­ смешной  • • naughty [n :tıɔ ]  ­  непослушный  • caring  [ke riŋə ] ­ заботливый    Repeat for me. All together!     Let’s try to describe your family members using these adjectives. You must choose the words from the list. Do it at the blackboard and in your exercise­books.  …… complete and write the first/ second/third sentence 1. My mother is….. (caring, sweet, beautiful); 2. My father is …… ( funny, clever, handsome) ; 3. My brother is….. (noisy, cool, friendly).        Физкультминутка Учитель проводит с учащимися пальчиковую игру.  ­ Mother, Father, sister, brother…..(считает на пальцах) ­ Let’s remember the finger’s game! Stand up, please. This is a family – рука в кулаке Let’s count them and see, How many there are, And who they can be This is а mother – показываем на указательный палец учитель говорит – считаем пальцы по-английски 1, 2, 3, 4, 5 Who loves everyone And this is аfather – показываем на средний палец Who is lots of fun. This is my sister – показываем на безымянный палец She helps and she plays, And this is а baby – показываем на мизинец He’s growing each day. But who is this one? alone He This is Jackie, the dog, And he’s chewing a bone. - пошевелить большим пальцем, как собака хвостом – показываем на большой палец , - говорит учитель ’ s out there Далее встают и говорят все вместе: We laugh and cry We work and play We help each other every day The world is a lovely place to be Because we are a family! 5. Совершенствование навыков чтения с полным пониманием прочитанного ­ Please, look at the picture on page 56. Some people have diaries. They write interesting moments of their life there.  Here is a page from Kate Green’s diary. At first  let’s listen this page.       Ok, let’s read it and translate in turn. Start, please. ­ Children, do Exercise 2(b) , Page 56. You need mark the sentences R (right), W (wrong) or DS (Doesn´t Say).Let’s work together. Please read the first sentence,…… Пишет на доскеR (right), W (wrong) or DS (Doesn´t Say), отмечает слова на доске.               Ключи  : 2 DS, 3 W, 4 W, 5 DS.    6. Развитие навыков говорения 1) Let’s talk about Kate’s family! Who would like to tell us about Kate’s mother (father, brother, baby sister, grandpa, grandma)   2) Who wants to tell about his/her family to the class? Look at the cards. You may use the following plan: Учитель дает учащимся опору для монологического высказывания и образец на основе этой опоры. Организует работу с карточками. ­I have got a big/ small family. ­ We are … in the family. ­I have got a mother/ a father/ a sister… ­My mother’s/ father’s name is … ­She/ he is …years old. ­She/ he is …(clever, kind, friendly, caring …) ­She/ he can … ­I love my family very much. 7. Развитие грамматических навыков ­ Let’s remember the verb can. Ex. 5 p.57 Read the table, please. And now let’s remember what members of Kate’s family can or can’t do! Выделение предложений с модальным глаголом can из текста упр. 1 стр. 56. Now I`d like you to do ex.6 p. 57/ your task is make up a dialogue using the prompt. 8. Рефлексия (подведение итогов работы) ­ So, children, our lesson is finishing… ­ Open your diaries and write your home task p.57 ex.9 HOMETASK: write a diary page about your family (A4). Use Kate s secret diary as a model.  ­Be creative! Use photos and of course your imagination! Did you like our lesson? ­ Express your impressions about the lesson.     If you like the lesson, fasten ['f     If you don’t like the lesson, fasten your sad smiles to the tree. If you don’t have any feelings about lesson, fasten your indifferent smiles to the tree. Now let`s count smiles on our tree s( )n] your smiles to this tree on the blackboard. ɑː ə That’s all for today. You have worked well today. Thank you. Your marks are …Our lesson is over.    Remember! You have your own families, but our class is a family, our school is a family, our town is a family, the world is our family. Прощается с учениками (Goodbye, children. See you next lesson). ­I have got a big/ small family. ­ We are …   in the family. ­I have got a mother/ a father/ a sister… ­My mother’s/ father’s name is … ­She/ he is …    years old. ­She/ he is  …                                          (clever, kind, friendly, caring …). ­She/ he can … ­I love my family very much. ɪ cool [ku l]ː  – классный  ­ добрый  sweet   [swi:t]   ­ милый clever    [klevə]  ­ умный friendly ['frendl ]ɪ  – дружелюбный • • kind  [ka nd] • • • • noisy   [n ızıɔ ]  ­  шумный funny ['f n ]ʌ ɪ  ­ смешной  • • naughty [n :tıɔ ]  ­  непослушный  • caring  [ke riŋə ] ­ заботливый     Let’s try to describe your family members using these adjectives. 1. My mother is…..  2. My father is ……  3. My brother is…..

Конспект урока

Конспект урока

Конспект урока

Конспект урока

Конспект урока

Конспект урока

Конспект урока

Конспект урока

Конспект урока

Конспект урока

Конспект урока

Конспект урока
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
18.04.2018