Конспект урока по теме: Выдающиеся люди. Шекспир. Его в клад в мировую культуру.
Оценка 4.6

Конспект урока по теме: Выдающиеся люди. Шекспир. Его в клад в мировую культуру.

Оценка 4.6
Разработки уроков
docx
английский язык
8 кл
15.08.2018
Конспект урока по теме: Выдающиеся люди. Шекспир. Его в клад в мировую культуру.
Урок по теме "Выдающиеся люди. Уильям Шекспир. Его в клад в мировую культуру" к учебнику "Новый курс английского языка для российских школ" авторов Афанасьевой О. В., Михеевой И.В. 8 класс. Урок посвящен У. Шекспиру и готовит учащихся у экзамену в формате ОГЭ.К плану урока есть презентация и раздаточный материал.
«День Шекспира» шекспировский урок на конкурс для учителей.docx
Муниципальное казенное общеобразовательное учреждение  «Средняя общеобразовательная школа №4»  Конспект урока по теме: Выдающиеся люди. Шекспир. Его в клад в мировую культуру.   «William Shakespeare» Учитель английского языка  И. А. Мухина William Shakespeare г. Шадринск,  2016 Цель: 1. Знакомство учащихся 8 класса с биографией и творчеством В. Шекспира. Задачи: 1. Развитие навыков аудирования и устной речи (монологической и диалогической). 2. Развитие внимания, памяти, мышления, языковой догадки. 3. Расширение кругозора учащихся. 4. Привитие интереса к культуре страны изучаемого языка, поэзии и драматургии.  Формирование мотивации к изучению английского языка. Наглядность и оснащение урока: 1. Портрет В. Шекспира  2. Список крылатых выражений из пьес Шекспира. 3. Периодизация творчества. 4. Вопросы викторины. 5. Кроссворд. 6. Выставка книг о Шекспире и его творчестве. 7. На столах учащихся текст сонета №116 на русском и английском языках. 8. Лексика по творчеству Шекспира. 9. Запись песни из кинофильма «Ромео и Джульетта»  Ход урока I. Вводная часть. Мотивация учебной деятельности. 3 минуты.  На доске портрет Шекспира На столе книжная выставка произведений В. Шекспира. William Shakespeare T.: Good afternoon, students. I’m glad to see you. What date is it today? S. 1: Today is the 25th of April.  T.: Today we’ll have a special lesson. I think it will be interesting for you. At the very beginning  of our lesson I’ll keep the topic a secret because I’d like you to guess. Look at the blackboard.  (Открыть изображение Шекспира из презентации) T.: Who are we going to speak about today? S. 1: Today we are going to talk about William Shakespeare. For nearly five centuries  Shakespeare is a great English playwriter and a poet in the world. T:  You're right. Every new generation of people finds in his works something important. As Ben Johnson once said, Shakespeare "belongs not to the century, but to all times". Shakespeare is  without a doubt the most famous British poet and playwright that has ever lived. The theme of  our lesson is William Shakespeare. Why lean Shakespeare? S. 2: The fantastic stories: problems between parents and children... S. 3: The stories are timeless. S. 4: They are unforgettable. T.: Thank you for your answers. We continue our wok. II. Фонзарядка. 4 минуты T.: (Включить проектор) Let`s look at the screen. Sonnet 56.  Phonetic exercise. Listen and  read after the speaker. All together. На партах лежат тексы с сонетом.  После прослушивания  дети вслух хором читают текст сонета 56 с целью подготовки  устной части ОГЭ.  (Выключить проектор) T.: Who is ready to read alone aloud? S.5: I am. (Читает сонет вслух) T.: Your reading is excellent. Your mark is a five.  III. Речевая разминка. 3­5 минут Т.: I want to find out how cultured you are. Can you name any plays by William Sheakspeare?  Have you seen any on TV? Or in the cinema or theatre? S.6: The best and the most popular Shakespeare's works are "King Lear", "Romeo and Juliet",  "Twelfth Night", "Hamlet", "Othello". I have seen "Romeo and Juliet" in the cinema. S.7: I want to fill in: The most famous plays written by Shakespeare 1593 "The Comedy of  Errors“ 1595 “Romeo and Juliet“ 1596 “A Midsummer Night‘s Dream“ 1599 “Julius Caesar“  1600 “As You Like It“ 1600 “Twelfth Night“ 1601 “ Hamlet“ 1603 “All’s Well That Ends  Well" 1604 “Othello” 1606 “ King Lear” 1606 “ Macbeth” Т.: Good for you.  IV. Listening. Обучение аудированию. Open your textbooks, p.110, Do this task.  (Включить проектор) 4 мин. Слайд 3  Запись включить 2 раза Test yourself, please. Then interchange workbooks.Самоконтроль и взаимоконтроль. Check up: Слайд 4 Ex. 1 1) true, 2) true, 3) not mentioned, 4) not mentioned, 5) true, 6) false, 7) true, 8) not  mentioned,  9) true, 10) not mentioned, 11) not mentioned, 12) true (Выключить проектор)   V. New Grammar. Изучение нового грамматического материала. 6 мин.  Т.: Страдательнный залог (passive voice) ­ данное явление более характерно для  английского, нежели русского, языка. Суть изучаемого феномена заключается в том, что  подлежащее предложения не обозначает того, кто выполняет определённое действие.   Пример: Я прочитал книгу. (Я — подлежащее, одновременно субъект действия, т. е. я  выполнил процесс чтения.) Книга прочитана. (Подлежащее — книга, но действие выполнял тот, кто не обозначен в предложении.) Обычно подобные структуры используются в языке, когда говорящему неизвестно или неважно, кто выполнил действие. Если это релевантно,  то глагол в предложении используется в форме активного залога. Для пассивных структур  возможно как бы двойное перефразирование на русском языке. Ср.: Книга была прочитана.  Книгу прочитали. Первый вариант практически полностью совпадает со структурой  английского предложения (таблица Focus на с. 215—216 учебника). соответствие  пассивных структур предложениям в активном залоге, если в последних содержатся два  дополнения — прямое и косвенное. Ср.: They gave Andy an apple. 1) Andy was given an apple. 2) The apple was given to Andy. (см. таблицу Focus учебника); Do Ex. 3 VI. Relaxation. 3 мин  Т.: Now open your heart to music and song. A very nice song.  (Включить проектор) Слайд 5 VII. Анализ сцены из фильма и семейных отношений. Моноглогическая речь.  8 мин.  Т.:Let`s look at the screen. Слайд 6. После просмотра выступают ученики.  S.8 : Relationships are an important theme in many of Shakespeare’s plays, especially family  relationships. I discuss the kinds of relationships that feature in the play I am exploring. It`s  name is Romeo and Juliet. There are kinds of parent­child relationships, friendships and  romantic relationships.  In Hamlet I might introduce the idea of mother and son and with King  Lear – a dutiful daughter. Family is an essential part of the society and it plays the most  important role in everybody’s life. It means that the most important people in our lives are our  family members. Family is represented by a close unit of parents and children living together. I  believe that everyone wants to have a happy family and good relations with all its members. S.9: In my opinion, a happy family should have mutual interests, hopes and dreams to share.  Other important issues are love, trust and respect. No family can exist without love. Happiness is also impossible without love. When people love each other, they can overcome all the obstacles.  Family is an informal domestic partnership. Т.:Your marks are fives. VIII.  SHAKESPEARE TEST. 7мин.  Complete the text by filling the correct words.  William Shakespeare was one of the world’s greatest 1)__________. He lived in England during the second half of the 16th century and the early part of the 17th century. William grew up in Stratford­upon­Avon, a town where his father had been 2)__________. His family was 3)__________ and young William attended a grammar school in Stratford. Later on Shakespeare went to London to find a job as an actor and 4)__________. It was very diffi cult because only the best were able to work there. Between 1592 and 1594, Shakespeare wrote mainly 5)__________ and poems. All theatres were closed because of the Black Death, which killed millions of people. When theatres opened up again he became a 6)__________ of Lord Chamberlain’s Men, the best acting company in the country. The plays were performed in the Globe, a round theatre without a roof. The actors and writers owned the theatre. They bought the costumes and wrote their own 7)__________ . They also shared their 8)__________. Plays started in the early afternoon. People who didn’t have money to buy a seat were allowed to stand in the front. Sometimes there were special 9)__________ for kings and queens. Shakespeare wrote three types of plays. 10)_________ show the downfall of one of the characters. 11)_________ are funny plays that have happy endings and historical plays are 12)________ about the lives of famous English kings. In 1610 William retired from the theatre and went back to his home town Stratford. He died there in 1616. Check up  1. playwrights; 2. mayor; 3. middle class; 4. writer; 5. sonnets; 6. member; 7. scripts; 8. profi ts;  9. performances ; 10. tragedies; 11. comedies; 12. dramas. IX. Подведение итогов урока.  1 мин.  Т.: Thank you for good work. What we have learned today?   S.7: We have practiced reading, speaking and listening today. S.11: we can understand information and opinions on Shakespeare. Т.:Your home task: Ab. Еx. 22 p.106, ex.12, p. 221

Конспект урока по теме: Выдающиеся люди. Шекспир. Его в клад в мировую культуру.

Конспект урока по теме: Выдающиеся люди. Шекспир. Его в клад в мировую культуру.

Конспект урока по теме: Выдающиеся люди. Шекспир. Его в клад в мировую культуру.

Конспект урока по теме: Выдающиеся люди. Шекспир. Его в клад в мировую культуру.

Конспект урока по теме: Выдающиеся люди. Шекспир. Его в клад в мировую культуру.

Конспект урока по теме: Выдающиеся люди. Шекспир. Его в клад в мировую культуру.

Конспект урока по теме: Выдающиеся люди. Шекспир. Его в клад в мировую культуру.

Конспект урока по теме: Выдающиеся люди. Шекспир. Его в клад в мировую культуру.

Конспект урока по теме: Выдающиеся люди. Шекспир. Его в клад в мировую культуру.

Конспект урока по теме: Выдающиеся люди. Шекспир. Его в клад в мировую культуру.
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
15.08.2018