КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫ
для проведения рубежного контроля
по учебной дисциплине
Иностранный язык (Английский)
для профессий и специальностей СПО социально-экономического,
технического, естественно-научного профилей
Разработчик: Фадеева О.В., преподаватель
Пояснительная записка
Контрольно-измерительные материалы для проведения промежуточной аттестации предназначены для оценки качества освоения обучающимися программы учебной дисциплины «Иностранный язык (Английский)», входящей в общеобразовательный цикл ОПОП, базовые дисциплины.
Задания подготовлены по основным разделам программы учебной дисциплины:
1. Социально-бытовая сфера
2. Учебно-трудовая сфера
3. Социально-культурная сфера общения
Промежуточная аттестация проводится в форме контрольной работы за счет времени, отведенного на данную учебную дисциплину. Время выполнения работы - 90 мин. Работа состоит из 2-х вариантов, каждый из которых содержит инструкцию по выполнению, критерии оценки, 2 части разноуровневых заданий.
Результаты контрольной работы фиксируются в журнале теоретического обучения.
Вариант I
Инструкция
На выполнение контрольной работы отводится 90 минут. Работа состоит из 2 частей.
Часть 1 включает лексико-грамматический тест, состоящий из 8 заданий. Каждый правильный ответ оценивается в 1 балл. Всего за 1 часть можно набрать 56 баллов.
Часть 2 включает чтение текста и выполнение заданий на понимание текста. Каждый правильный ответ оценивается в 1 балл. Всего за 2 часть можно набрать 6 баллов.
Итого за всю работу можно набрать 62 балла.
Внимательно прочитайте каждое задание. Отвечайте только после того, как Вы поняли вопрос и проанализировали все варианты ответа.
Выполняйте задания в том порядке, в котором они даны. Для экономии времени пропускайте задание, которое не удается выполнить сразу, и переходите к следующему. К пропущенному заданию вы сможете вернуться после выполнения всей работы, если останется время.
Критерии оценки:
"5" - 62-53 балла
"4" - 52-42 баллов
"3" - 41-31 баллов
"2" - 30 баллов и менее
Часть 1.
I. Вставьте глагол to be в Present, Past или Future и переведите предложения на русский язык.
1. My father ... a teacher two years ago.
2. He ... a pupil .
3. I... a pilot when I grow up.
4. My sister ... not at home yesterday.
5. Where ... your mother now? — She ... in the kitchen.
6. When I come home tomorrow, all my family ... at home.
7. When my granny... young, she ... an actress.
8. Where ... your books yesterday? -- They ... in my bag.
II. Вставьте артикль, где необходимо.
1. What … beautiful weather we are having today!
2. … London stands on … Thames.
3. She has … blue eyes and … fair hair.
4. He is … handsome young man.
5. My sisters are … students.
6. My father is … doctor.
III. Поставьте следующее предложения во множественное число.
1. Is that woman a typist? -- No, she isn't. - - What is she? — She is a doctor.
2. Is his brother at home? - Yes, he is.
3. This house has a balcony looking out on the street.
4. The architecture of this building is quite modern.
5. This is a new district of St. Petersburg.
6. There is a shop, a cinema and a theatre in the new district.
7. He is a retired worker.
8.I am a doctor.
9. We hear the sounds of a child's voice.
10. She is a nice girl.
IV. Перефразируйте следующие словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж, и переведите их на русский язык.
1. The room of my friend.
2. The wife of my brother.
3. The poems of Pushkin.
4. The new club of the workers.
5. The car of my parents.
6. The handbags of these women.
7. The children of my brother are at home.
8. The name of this girl is Jane.
V. Напишите цифрами следующие числительные.
1. sixteen thirty two
2. the twelfth of April
3. three fourths
4. fifteen point eight one
5. the twenty second of January
VI. Поставьте общий, специальный и разделительный вопрос к следующему предложению.
There are seven days in a week.
VII. Вставьте местоимения “much”, “many”, “little”, “a little”, “few” “a few”.
1. The Smiths have … money.
2. He has … English books.
3. She has … time.
VIII. Раскройте скобки, употребив нужную степень сравнения прилагательного и переведите предложения.
Часть 2.
I. Прочитайте текст об экскурсии по Лондону и заполните пропуски в предложениях нужным словами или выражениями.
Tour
guide: Good afternoon, ladies and
gentlemen, and welcome to this fantastic tour of London by bus. My name’s Greg
and I’m your guide this afternoon on our tour of London. As you can see, we’re
on an open-top bus, so you can see all the attractions from your seat and you
don’t need to walk anywhere. And please don’t worry about the rain, I’m sure
it’ll stop soon. A-a-and please ask any questions at any time.
Tourist 1: I have a question.
Tour guide: Yes?
Tourist 1: Do you have extra umbrellas? I mean, if it rains
a lot.
Tour guide: Err, no, we don’t have any extra umbrellas, but
don’t worry, I’m sure the rain will stop soon. Right, OK, so where are we going
on our wonderful tour? Well, the tour takes two hours and we are going to visit
all the famous sites. First we’ll see Madame Tussauds, the museum with wax
models of famous people and celebrities, then we’ll drive along the most famous
shopping street in the world, Oxford Street. After that we’ll see the famous
clock Big Ben and The Houses of Parliament. As we drive along the river you’ll
see the popular attraction, the London Eye, from which you can see the whole
city on a sunny day. Then we’ll see Tower Bridge and the famous Tower of London
before arriving at Buckingham Palace, just in time for a cup of tea with the
Queen.
Tourist 2: Is that included in the tour? A cup of tea with
the Queen?
Tour guide: Err, well, no, not exactly, but there’s a lovely
café near the palace where you can get a cup of tea. (Sound of
a storm right overhead, loud thunder and very heavy downpour)
Tourist 1: I have another question.
Tour guide: Yes?
Tourist 1: Can we have our money back? We’re getting off
the bus.
Tour guide: Err, well, you see ... Quick!
Run! Everyone off the bus! ...
Вариант № 2.
Инструкция
На выполнение контрольной работы отводится 90 минут. Работа состоит из 2 частей.
Часть 1 включает лексико-грамматический тест, состоящий из 8 заданий. Каждый правильный ответ оценивается в 1 балл. Всего за 1 часть можно набрать 56 баллов.
Часть 2 включает чтение текста и выполнение заданий на понимание текста. Каждый правильный ответ оценивается в 1 балл. Всего за 2 часть можно набрать 6 баллов.
Итого за всю работу можно набрать 62 балла.
Внимательно прочитайте каждое задание. Отвечайте только после того, как Вы поняли вопрос и проанализировали все варианты ответа.
Выполняйте задания в том порядке, в котором они даны. Для экономии времени пропускайте задание, которое не удается выполнить сразу, и переходите к следующему. К пропущенному заданию вы сможете вернуться после выполнения всей работы, если останется время.
Критерии оценки:
"5" - 62-53 балла
"4" - 52-42 баллов
"3" - 41-31 баллов
"2" - 30 баллов и менее
Часть 1.
I. Вставьте глагол to be в Present, Past или Future и переведите предложения на русский язык.
1. My sister ... a teacher next year.
2. He ... a pupil twenty years ago.
3. I... a doctor.
4. My sister ... not ... at home tomorrow.
5. Where ... your mother yesterday? — She ... at work.
6. When I came home yesterday, all my family ... at home.
7. When my granny... young, she ... an actress.
8. Where ... your bags now? -- They ... in my bag
II. Вставьте артикль, где необходимо.
1. It is … nice day.
2. … Volga is … fabulous river.
3. She gave me … coffee and … cake.
4. Do you like … ice cream?
5. … Canada is … English-speaking country.
6. He is … first to answer.
III. Поставьте следующее предложения во множественное число.
1. This is a bird.
2. Is that also a bird? -- No, it isn't. That is a cat.
3. Is that a good horse? — Yes, it is.
4. Is that cow big or small? - It is big.
5. This is an apple and that is a flower.
6. Where is the coin? It is in the box.
7. What colour is the box? - It is green.
8. What is it made of? - It is made of wood.
9. What is that man? - - He is a clerk.
10. Is he in the office? - - Yes, he is.
IV. Перефразируйте следующие словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж, и переведите их на русский язык.
1.The questions of my son.
2. The table of our teacher.
3. The voice of this girl.
4. The letter of Pete.
5. The life of this woman.
6. The flat of my sister is small.
7. The room of the boys is large.
8. The work of these students is interesting.
V. Напишите цифрами следующие числительные.
1. seventeen ninety three
2. the thirteenth of July
3. four sevenths
4. fifteen point six one
5. the twenty first of December
VI. Поставьте общий, специальный и разделительный вопрос к следующему предложению.
There are four seasons in a year.
VII. Вставьте местоимения “much”, “many”, “little”, “a little”, “few” “a few”.
1. I want … water.
2. He has … interest in English.
3. I have … friends.
VIII. Раскройте скобки, употребив нужную степень сравнения прилагательного и переведите предложения.
Часть 2.
I. Прочитайте текст об экскурсии по Лондону, и заполните пропуски в предложениях нужным словами или выражениями.
Tour
guide: Good afternoon, ladies and
gentlemen, and welcome to this fantastic tour of London by bus. My name’s Greg
and I’m your guide this afternoon on our tour of London. As you can see, we’re
on an open-top bus, so you can see all the attractions from your seat and you
don’t need to walk anywhere. And please don’t worry about the rain, I’m sure
it’ll stop soon. A-a-and please ask any questions at any time.
Tourist 1: I have a question.
Tour guide: Yes?
Tourist 1: Do you have extra umbrellas? I mean, if it rains
a lot.
Tour guide: Err, no, we don’t have any extra umbrellas, but
don’t worry, I’m sure the rain will stop soon. Right, OK, so where are we going
on our wonderful tour? Well, the tour takes two hours and we are going to visit
all the famous sites. First we’ll see Madame Tussauds, the museum with wax
models of famous people and celebrities, then we’ll drive along the most famous
shopping street in the world, Oxford Street. After that we’ll see the famous
clock Big Ben and The Houses of Parliament. As we drive along the river you’ll
see the popular attraction, the London Eye, from which you can see the whole
city on a sunny day. Then we’ll see Tower Bridge and the famous Tower of London
before arriving at Buckingham Palace, just in time for a cup of tea with the
Queen.
Tourist 2: Is that included in the tour? A cup of tea with
the Queen?
Tour guide: Err, well, no, not exactly, but there’s a lovely
café near the palace where you can get a cup of tea. (Sound of
a storm right overhead, loud thunder and very heavy downpour)
Tourist 1: I have another question.
Tour guide: Yes?
Tourist 1: Can we have our money back? We’re getting off
the bus.
Tour guide: Err, well, you see ... Quick!
Run! Everyone off the bus! ...
Эталон ответов.
Вариант № 1. |
Вариант № 2. |
||
Часть 1 |
Часть 1 |
||
I |
1. was 2. is 3. will be 4. was 5. is, is 6. will be 7. was, was 8. were, were |
I |
1. will be 2. was 3. am 4. will be 5. was, was 6. was 7. was, was 8. are, are |
II |
1. a 2. -, the 3. -,- 4. a 5. - 6. a |
II |
1. a 2. the, a 3. -, a 4. - 5. -, an 6. the |
III |
1. Are those women typists? -- No, they aren’t - What are they? — They are doctors. 2. Are his brothers at home? - Yes, they are. 3. These houses have balconies looking out on the street. 4. The architecture of these buildings are quite modern. 5. These are new districts of St. Petersburg. 6. There are shops, cinemas and theatres in the new districts. 7. They are retired workers. 8. We are doctors. 9. We hear the sounds of children’s voices. 10. They are nice girls. |
III |
1. These are birds. 2. Are those also birds? -- No, they aren’t. Those are cats. 3. Are those good horses? — Yes, they are. 4. Are those cows big or small? – They are big. 5. These are apples and those are flowers. 6. Where are the coins? They are in the box. 7. What colour are the boxes? – They are green. 8. What are they made of? – They are made of wood. 9. What are those men? - They are clerks. 10. Are they in the office? - - Yes, they are. |
IV |
1. my friend’s room 2. my brother’s wife 3. Pushkin’s poems 4. workers’ new club 5. my parents’ car 6. these women’s handbags 7. My brother’s children are at home. 8. This girl’s name is Jane. |
IV |
1. my son’s questions 2. our teacher’s table 3. this girl’s voice 4. Pete’s letter 5. this woman’s life 6. My sister’s flat is small. 7. Boys’ room is large. 8. These students’ work is interesting. |
V |
1. 1632 2. 12 апреля 3. 3/4 4. 15,81 5. 22 января |
V |
1. 1793 2. 13 июля 3. 4/7 4.15,61 5. 21 декабря |
VI |
1. Are there seven days in a week? 2. Where are there seven days? 3. There are seven days in a week, aren’t they? |
VI |
1. Are there four seasons in a year? 2. Where are there four seasons? 3. There are four seasons in a year, aren’t they? |
VII |
1. little, a little, much 2. few, a few, many 3. little, a little, much |
VII |
1. a little 2. much 3. few, a few, many |
VIII |
1.the coldest Зима – самое холодное время года. 2.larger Москва больше, чем Пермь. 3.the best Это лучший путь, чтобы пойти туда. 4.the most beautiful Это самая красивая девочка, которую я когда-либо видел. |
VIII |
1.better Здоровье лучше богатства. 2.the highest Альпы самые высокие горы в Европе. 3.the longest Даже самый длинный день заканчивается. 4.the most important Это самый трудный вопрос, я думаю. |
Часть 2 |
Часть 2 |
||
1. 2 2. models of famous people 3. shopping 4. Buckingham Palace 5. clock 6. the London Eye |
|
Литература:
https://infourok.ru/kim-po-angliyskomu-yaziku-dlya-studentov-spo-specialnosti-dizayn-935193.html
Материалы на данной страницы взяты из открытых источников либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.