КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫ для проведения рубежного контроля по учебной дисциплине Иностранный язык (Английский)

  • doc
  • 21.11.2019
Публикация на сайте для учителей

Публикация педагогических разработок

Бесплатное участие. Свидетельство автора сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Иконка файла материала КИМ по английскому языку О.В.Фадеева.doc

КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫ

для проведения рубежного контроля

по учебной дисциплине

Иностранный язык (Английский)

для профессий и специальностей СПО социально-экономического,

технического, естественно-научного профилей

 

Разработчик: Фадеева О.В., преподаватель

 

 

Пояснительная записка

 

 

Контрольно-измерительные материалы для проведения промежуточной аттестации предназначены для оценки качества освоения обучающимися программы учебной дисциплины «Иностранный язык (Английский)», входящей в общеобразовательный цикл ОПОП, базовые дисциплины.

Задания подготовлены по основным разделам программы учебной дисциплины:

1.      Социально-бытовая сфера

2.      Учебно-трудовая сфера

3.      Социально-культурная сфера общения

 

 

Промежуточная аттестация проводится в форме контрольной работы  за счет времени, отведенного на данную учебную дисциплину. Время выполнения работы - 90 мин. Работа состоит из 2-х вариантов, каждый из которых содержит инструкцию по выполнению, критерии оценки, 2 части разноуровневых заданий.

 

Результаты контрольной работы фиксируются в журнале теоретического обучения.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вариант I

 

Инструкция

На выполнение контрольной работы отводится 90 минут. Работа состоит из 2 частей.

Часть 1 включает лексико-грамматический тест, состоящий из 8 заданий. Каждый правильный ответ оценивается в 1 балл. Всего за 1 часть можно набрать 56 баллов.

Часть 2 включает чтение текста и выполнение заданий на понимание текста.  Каждый  правильный ответ оценивается в 1 балл. Всего за 2 часть можно набрать 6  баллов.

Итого за всю работу можно набрать  62 балла.

 

Внимательно прочитайте каждое задание. Отвечайте только после того, как Вы поняли вопрос и проанализировали все варианты ответа.

Выполняйте задания в том порядке, в котором они даны. Для экономии времени пропускайте задание, которое не удается выполнить сразу, и переходите к следующему. К пропущенному заданию вы сможете вернуться  после выполнения всей работы, если останется время.

 

Критерии оценки:  

            "5"       -           62-53  балла

            "4"       -           52-42  баллов

            "3"       -           41-31  баллов

            "2"       -           30  баллов и менее

 

Часть 1.

 I. Вставьте глагол to be в Present, Past или Future и переведите предложения на русский язык.

1.      My father ... a teacher two years ago.

2.      He ... a pupil .

3.      I... a pilot when I grow up.

4.      My sister ... not at home yesterday.

5.      Where ... your mother now? — She ... in the kitchen.

6.      When I come home tomorrow, all my family ... at home.

7.      When my granny... young, she ... an actress.

8.      Where ... your books yesterday? -- They ... in my bag.

 

II. Вставьте артикль, где необходимо.

1. What … beautiful weather we are having today!

2. … London stands on … Thames.

3. She has … blue eyes and … fair hair.

 4. He is … handsome young man.

5. My sisters are … students.

6. My father is … doctor.

 

III. Поставьте следующее предложения во множественное число.

1. Is that woman a typist? -- No, she isn't. - - What is she? — She is a doctor.

2. Is his brother at home? - Yes, he is.

3. This house has a balcony looking out on the street.

4. The architecture of this build­ing is quite modern.

5. This is a new district of St. Petersburg.

6. There is a shop, a cinema and a theatre in the new district.

7. He is a retired worker.

8.I am a doctor.

9. We hear the sounds of a child's voice.

10. She is a nice girl.

 

IV. Перефразируйте следующие слово­сочетания и предложения, употребляя притя­жательный падеж, и переведите их на русский язык.

1. The room of my friend.

2. The wife of my brother.

3.  The poems of Pushkin.

4. The new club of the workers.

5. The car of my parents.

6. The handbags of these wom­en.

7. The chil­dren of my brother are at home.

8.  The name of this girl is Jane.

 

V. Напишите цифрами следующие числительные.

1. sixteen thirty two 

2. the twelfth of April

3. three fourths

4. fifteen point eight one

5. the twenty second of January

 

VI. Поставьте общий, специальный и разделительный вопрос к следующему предложению.

There are seven days in a week.

 

VII. Вставьте местоимения “much”, “many”, “little”, “a little”, “few” “a few”.

1. The Smiths have … money.

2. He has … English books.

3. She has … time.

 

 

VIII. Раскройте скобки, употребив нужную степень сравнения прилагательного и переведите предложения.

  1.  Winter is (cold) season in the year.
  2. Moscow is (large) than Perm.
  3. This is (good) way to go there.
  4. She is (beautiful) girl I ever saw.

 

Часть 2.

I. Прочитайте текст об экскурсии по Лондону и заполните пропуски в предложениях нужным словами или выражениями.

 

Tour guide: Good afternoon, ladies and gentlemen, and welcome to this fantastic tour of London by bus. My name’s Greg and I’m your guide this afternoon on our tour of London. As you can see, we’re on an open-top bus, so you can see all the attractions from your seat and you don’t need to walk anywhere. And please don’t worry about the rain, I’m sure it’ll stop soon. A-a-and please ask any questions at any time.
Tourist 1: I have a question.
Tour guide: Yes?
Tourist 1: Do you have extra umbrellas? I mean, if it rains a lot.
Tour guide: Err, no, we don’t have any extra umbrellas, but don’t worry, I’m sure the rain will stop soon. Right, OK, so where are we going on our wonderful tour? Well, the tour takes two hours and we are going to visit all the famous sites. First we’ll see Madame Tussauds, the museum with wax models of famous people and celebrities, then we’ll drive along the most famous shopping street in the world, Oxford Street. After that we’ll see the famous clock Big Ben and The Houses of Parliament. As we drive along the river you’ll see the popular attraction, the London Eye, from which you can see the whole city on a sunny day. Then we’ll see Tower Bridge and the famous Tower of London before arriving at Buckingham Palace, just in time for a cup of tea with the Queen.
Tourist 2: Is that included in the tour? A cup of tea with the Queen?
Tour guide: Err, well, no, not exactly, but there’s a lovely café near the palace where you can get a cup of tea. (Sound of a storm right overhead, loud thunder and very heavy downpour)
Tourist 1: I have another question.
Tour guide: Yes?
Tourist 1: Can we have our money back? We’re getting off the bus.
Tour guide: Err, well, you see ...
Quick! Run! Everyone off the bus! ... 

 

  1. The tour takes ___________ hours.
  2. At Madame Tussauds Museum you can see ___________.
  3. Oxford Street is a famous street for ___________.
  4. The Queen lives at ___________.
  5. Big Ben is a ___________.
  6. You can see great views of London from ___________.

 

 

Вариант № 2.

 

Инструкция

На выполнение контрольной работы отводится 90 минут. Работа состоит из 2 частей.

Часть 1 включает лексико-грамматический тест, состоящий из 8 заданий. Каждый правильный ответ оценивается в 1 балл. Всего за 1 часть можно набрать 56 баллов.

Часть 2 включает чтение текста и выполнение заданий на понимание текста.  Каждый  правильный ответ оценивается в 1 балл. Всего за 2 часть можно набрать 6  баллов.

Итого за всю работу можно набрать  62 балла.

 

Внимательно прочитайте каждое задание. Отвечайте только после того, как Вы поняли вопрос и проанализировали все варианты ответа.

Выполняйте задания в том порядке, в котором они даны. Для экономии времени пропускайте задание, которое не удается выполнить сразу, и переходите к следующему. К пропущенному заданию вы сможете вернуться  после выполнения всей работы, если останется время.

 

Критерии оценки:  

            "5"       -           62-53  балла

            "4"       -           52-42  баллов

            "3"       -           41-31  баллов

            "2"       -           30  баллов и менее

 

 

Часть 1.

I. Вставьте глагол to be в Present, Past или Future и переведите предложения на русский язык.

1.      My sister ... a teacher next year.

2.      He ... a pupil twen­ty years ago.

3.      I... a doctor.

4.       My sister ... not ... at home tomorrow.

5.      Where ... your mother yesterday? — She ... at work.

6.      When I came home yesterday, all my family ... at home.

7.      When my granny... young, she ... an actress.

8.      Where ... your bags now? -- They ... in my bag

 

II. Вставьте артикль, где необходимо.

1. It is … nice day.

2. … Volga is … fabulous river.

3. She gave me … coffee and … cake.

4. Do you like … ice cream?

5. … Canada is … English-speaking country.

6. He is … first to answer.

 

III. Поставьте следующее предложения во множественное число.

1. This is a bird.

2. Is that also a bird? -- No, it isn't. That is a cat.

3. Is that a good horse? — Yes, it is.

4. Is that cow big or small? - It is big.

5. This is an apple and that is a flower.

6. Where is the coin? It is in the box.

7. What colour is the box? - It is green.

8. What is it made of? - It is made of wood.

9. What is that man? - - He is a clerk.

10. Is he in the office? - - Yes, he is.

 

IV. Перефразируйте следующие слово­сочетания и предложения, употребляя притя­жательный падеж, и переведите их на русский язык.

1.The questions of my son.  

2. The table of our teacher.   

3. The voice of this girl.

4. The letter of Pete.

5. The life of this woman.

6. The flat of my sister is small.

7. The room of the boys is large.

8. The work of these students is interesting.

 

V. Напишите цифрами следующие числительные.

1. seventeen ninety three 

2. the thirteenth of July

3. four sevenths

4. fifteen point six one

5. the twenty first of December

 

VI. Поставьте общий, специальный и разделительный вопрос к следующему предложению.

There are four seasons in a year.

 

VII. Вставьте местоимения “much”, “many”, “little”, “a little”, “few” “a few”.

1. I want … water.

2. He has … interest in English.

3. I have … friends.

 

VIII. Раскройте скобки, употребив нужную степень сравнения прилагательного и переведите предложения.

  1. Health is (good) than wealth.
  2. The Alps are (high) mountains in Europe.
  3. Even (long) day has an end.
  4. This is (important) question I think.

 

Часть 2.

I. Прочитайте текст об экскурсии по Лондону, и заполните пропуски в предложениях нужным словами или выражениями.

 

Tour guide: Good afternoon, ladies and gentlemen, and welcome to this fantastic tour of London by bus. My name’s Greg and I’m your guide this afternoon on our tour of London. As you can see, we’re on an open-top bus, so you can see all the attractions from your seat and you don’t need to walk anywhere. And please don’t worry about the rain, I’m sure it’ll stop soon. A-a-and please ask any questions at any time.
Tourist 1: I have a question.
Tour guide: Yes?
Tourist 1: Do you have extra umbrellas? I mean, if it rains a lot.
Tour guide: Err, no, we don’t have any extra umbrellas, but don’t worry, I’m sure the rain will stop soon. Right, OK, so where are we going on our wonderful tour? Well, the tour takes two hours and we are going to visit all the famous sites. First we’ll see Madame Tussauds, the museum with wax models of famous people and celebrities, then we’ll drive along the most famous shopping street in the world, Oxford Street. After that we’ll see the famous clock Big Ben and The Houses of Parliament. As we drive along the river you’ll see the popular attraction, the London Eye, from which you can see the whole city on a sunny day. Then we’ll see Tower Bridge and the famous Tower of London before arriving at Buckingham Palace, just in time for a cup of tea with the Queen.
Tourist 2: Is that included in the tour? A cup of tea with the Queen?
Tour guide: Err, well, no, not exactly, but there’s a lovely café near the palace where you can get a cup of tea. (Sound of a storm right overhead, loud thunder and very heavy downpour)
Tourist 1: I have another question.
Tour guide: Yes?
Tourist 1: Can we have our money back? We’re getting off the bus.
Tour guide: Err, well, you see ...
Quick! Run! Everyone off the bus! ... 

 

  1. The tour takes ___________ hours.
  2. At Madame Tussauds Museum you can see ___________.
  3. Oxford Street is a famous street for ___________.
  4. The Queen lives at ___________.
  5. Big Ben is a ___________.
  6. You can see great views of London from ___________.

 

 

 

Эталон ответов.

 

Вариант1.

Вариант № 2.

Часть 1

Часть 1

I

1.      was

2.      is

3.      will be

4.      was

5.      is, is

6.      will be

7.      was, was

8.      were, were

I

1.      will be

2.      was

3.      am

4.       will be

5.      was, was

6.      was

7.      was, was

8.      are, are

II

1. a

2. -, the

3. -,-

 4. a

5. -

6. a

II

1. a

2. the, a

3. -, a

4. -

5. -, an

6. the

III

1. Are those women typists? -- No, they aren’t - What are they? — They are doctors.

2. Are his brothers at home? - Yes, they are.

3. These houses have balconies looking out on the street.

4. The architecture of these build­ings are quite modern.

5. These are new districts of St. Petersburg.

6. There are shops, cinemas and theatres in the new districts.

7. They are retired workers.

8. We are doctors.

9. We hear the sounds of children’s voices.

10. They are nice girls.

III

1. These are birds.

2. Are those also birds? -- No, they aren’t. Those are cats.

3. Are those good horses? — Yes, they are.

4. Are those cows big or small? – They are big.

5. These are apples and those are flowers.

6. Where are the coins? They are in the box.

7. What colour are the boxes? – They are green.

8. What are they made of? They are  made of wood.

9. What are those men? - They are clerks.

10. Are they in the office? - - Yes, they are.

IV

1. my friend’s room

2. my brother’s wife

3. Pushkin’s poems

4. workers’ new club

5. my parents’ car

6. these wom­en’s  handbags

7. My brother’s chil­dren are at home.

8.  This girl’s name is Jane.

IV

1. my son’s questions

2. our teacher’s table  

3. this girl’s voice

4. Pete’s  letter

5. this woman’s life

6. My sister’s flat is small.

7. Boys’ room is large.

8. These students’ work is interesting.

V

1. 1632

2. 12 апреля

3. 3/4

4. 15,81

5. 22 января

V

1. 1793

2. 13 июля

3. 4/7

4.15,61

5. 21 декабря

VI

1. Are there seven days in a week?

2. Where are there seven days?

3. There are seven days in a week, aren’t they?

VI

1. Are there four seasons in a year?

2. Where are there four seasons?

3. There are four seasons in a year, aren’t they?

VII

1. little, a little, much

2. few, a few, many

3. little, a little, much

VII

1. a little

2. much

3. few, a few, many

VIII

1.the coldest

Зима – самое холодное время года.

2.larger

Москва больше, чем Пермь.

3.the best

Это лучший путь, чтобы пойти туда.

4.the most beautiful

Это самая красивая девочка, которую я когда-либо видел.

VIII

1.better

Здоровье лучше богатства.

2.the highest

 Альпы самые высокие горы в Европе.

3.the longest

 Даже самый длинный день заканчивается.

4.the most important

 Это самый трудный вопрос, я думаю.

Часть 2

Часть 2

1.    2

2.    models of famous people

3.    shopping

4.    Buckingham Palace

5.    clock

6.    the London Eye

  1. 2
  2. models of famous people
  3. shopping
  4. Buckingham Palace
  5. clock
  6. the London Eye

 

 

 

 

Литература:

  1. Карпова Т.А. Английский язык для колледжей: Учебное пособие/М.: Кнорус, 2015.
  2. Агабекян И.П. Английский язык. – для СПО/Ростов-на-Дону: Феникс, 2009
  3. Интернет ресурсы: https://znanio.ru/media/kontrolno_izmeritelnye_materialy_po_anglijskomu_yazyku_dlya_studentov_spo-65536

https://infourok.ru/kim-po-angliyskomu-yaziku-dlya-studentov-spo-specialnosti-dizayn-935193.html