Nitrogen. Oxides of nitrogen (II. IV).
Оценка 4.9

Nitrogen. Oxides of nitrogen (II. IV).

Оценка 4.9
Разработки уроков
docx
химия
9 кл
30.09.2018
Nitrogen. Oxides of nitrogen (II. IV).
Nitrogen and its knowledge of the properties of the construction of compounds formed. What to write the reactions of substances interact with them. Students will be able to think critically by means of dialogue. Criteria on students evaluate each other. LeadershipisdefineNitrogen and its knowledge of the properties of the construction of compounds formed. What to write the reactions of substances interact with them. Students will be able to think critically by means of dialogue. Criteria on students evaluate each other. Leadershipisdefine
Аitbai Meruert Lesson plan-Chemistry.docx
Date:  The subject of:Сhemistry Teacher name: Aitbai Meruert  ,Kyzylorda The theme: Resources:  Lesson  objectives: Expected   outcome: Key ideas: The method of  lesson: ICT links: Organization  moment: Request for  homework: Nitrogen. Oxides of nitrogen (II. IV). Ammonia. Ammonium salts. Natural and mathematical direction (9) tutorial. N. Nurakhmetov,  K.Jeksembïna, N.Zagranïçnaya To give students a general idea about  nitrogen and its compounds; To form understanding about the structure, properties, methods of  obtaining; To be able to explain the construction of a nitrogen  qualification, skills with the ability to draw conclusions, analyze,  organize, skills development;  Nitrogen and its knowledge of the properties of the construction of compounds formed. What to write the reactions of substances  interact with them. Students will be able to think critically by  means of dialogue. Criteria on students evaluate each other.  Leadershipisdefined;  Nitrogen and its compounds. Students through tasks one by one criterion  for evaluation. Extended through the tasks determined by the students  work with talented and gifted student’s determination of top leader.  Depending on the age and level of jobs; Group, individual, doubles tasks, the method of dialogue, The schedule of the periodic system, solid NH4Cl, Ca (OH) 2  tubes and residential, light a bottle of water, alcohol, phenolphthalein solution  (paper), stopper the bottle, porcelain cup, the concentration of HCl and  NaOH, (NH4) 2SO4, etc. slides. • Students welcome, and inventory. • The distribution of a group of students. • lets distributed to students. Students sulfur and sulfur compounds questions on topics only "yes" or  "no" responses   Do you believe  1) Don’t you believe? The number of non­metallic nature of the metals are no more than "yes"   2) Do not believe Do you believe? 6 "yes" to a group of elements called  chalcogen   3) Do not believe Do you believe? sulfur­containing deposits in  Kazakhstan "no"   4) Do not believe Do you believe? sulfur yellow crystalline substance,  readily soluble in water "no" 5) Do not believe Do you believe? sulfur oxidizing quality shows only  "no" 6) Do not believe Do you believe? If breathing hydrogen sulfide is toxic,  and "yes" to human suffocation   7) Do not believe Do you believe? the nature of hydrogen sulfide in the  oil and gas, volcanic gases. "Yes"   8) Do not believe Do you believe? Produces 4 different sulfur oxide "no"   9) Do not believe Do you believe? There are three main acid "sulfuric  acid"   10) Do not believe Do you believe? sulfuric acid must be strict adherence to safety rules when working with the "yes" The sense of recognition. Working with text. Students read the text on their own. The first group. Nitrogen atomic structure, properties, extraction, natural turnover. New lesson: group II­ Nitrogen oxides (II, IV). third group Ammonia roads, properties; ammonium salts. Groups protects the poster. One group of students was estimated by one of the two stars offer each other. Tasks: Chemical dictation: Nitrogen gas ................ Nitrogen, water­soluble ............. ........the air. Boiling Point ................. Freezing temperature ..................... And the air .......% azot ............% oxygen. Identification tests. The implementation of the turns; NO 2  Group 1 →  N2  Group 2  Ca  CaO  Group 3 N2   NH3  → → →  CaCO3  Ca (NO3) 2 → →  NO  →  HNO3  →  Zn (NO3) 2 →  NO 2  →  NO  →  HNO3  →  NaNO3 Sub sequent  assignments: Assessment: Textbook exercise works (individual) Formative assessment: Assesses the group of students through the evaluation criterion pages. Feedback: What is today's lesson learned? Students write a reflection of the insert Hometask: §8.5 12­ Exercise

Nitrogen. Oxides of nitrogen (II. IV).

Nitrogen. Oxides of nitrogen (II. IV).

Nitrogen. Oxides of nitrogen (II. IV).

Nitrogen. Oxides of nitrogen (II. IV).

Nitrogen. Oxides of nitrogen (II. IV).

Nitrogen. Oxides of nitrogen (II. IV).

Nitrogen. Oxides of nitrogen (II. IV).

Nitrogen. Oxides of nitrogen (II. IV).
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
30.09.2018