План-конспект урока "Hobbies"
Оценка 5

План-конспект урока "Hobbies"

Оценка 5
doc
25.02.2021
План-конспект урока "Hobbies"
Нobbies 2020 открытый урок.doc

План-конспект урока английского языка

 5 «В» класс

Автор: Оганесян Р.А.

Тема урока: «Hobbies»

Цель урока: - совершенствование коммуникативных навыков и умений. активизация во всех видах речевой деятельности изученной ранее лексики по теме «Любимое Времяпровождение»

Задачи урока:

Образовательные:

1.                             формирование и совершенствование лексики по теме;

2.                             совершенствование навыков диалогической речи уч-ся по теме;

3.                             создание условий для формирования навыка устной речи в форме обсуждения и дискуссии;

          развитие критического мышления

Воспитательные:

         Воспитывать у обучаемых интерес к изучению английского языка,

         Воспитать умение организовать свой досуг и с пользой проводить свободное время

Развивающие:

1.                             развитие умения выказывать и аргументировать свою точку зрения;

2.                             развитие способности анализировать, сравнивать и систематизировать предлагаемый материал;

          Развивать у школьников речевые умения аудирования и говорения в монологической и диалогической речи;

    

Формы учебной деятельности: парная, групповая, фронтальная. индивидуальная, работа в парах

Оформление урока: 

Конверт с письмом из Великобритании, кепка, сумка почтальона с надписью «Post - Office». листы самооценки, презентация учителя карточки с заданиями различные виды увлечений; карточки для работы в группе.

Тип урока: Урок изучения и первичного закрепления новых знаний

 

 

Ход урока:

Этапы урока

Деятельность учителя

Деятельность обучающихся

Мотивация к учебной деятельности

Учитель приветствует учеников, создает атмосферу иноязычного общения, эмоциональный настрой на учебную деятельность.

Good morning!

Somebody is knocking at the door. Who is it?  Let see.

Oh, thank you very much. Oh, we’ve got a letter. Let’s see who has sent it.

Wow, here is a puzzle for you to do.
Name all the words in the pictures, take  the first letter of each word and you will read/see  the topic of your lesson.

Обучающиеся приветствуют учителя, отвечают на вопросы, включаются в речевую деятельность.

Post-girl: Hello,I am Nastya, a post-girl. I have got a letter for you from Great Britain. Here it is!

 

Постановка темы и формулирование учебно-познавательной задачи

Целеполагание Сообщение задач урока, мотивация учебной деятельности.

(Вывешивается буквы HOBBIES  на магнит).

Учитель предлагает посмотреть на картинки, вывешенные на доске, и предположить тему урока.

So, what key word have we got?  Right you are!  Hobbies

So, what are we going to talk about? (слайд 1)

There are so many things in our life that we must do, for example to clean the rooms, to go shopping, to do homework. They are our duties. Sometimes we don’t like them but we do them. There are so many things in our life that we like to do. They are our hobbies, we like them and we do them in pleasure.

Hobbies are different. They make our life more interesting. Can we share them with someone else?

You should have some time for rest, games and hobbies after work, after school. It is good for our health and mind.

By the way, can you give a synonym to the word hobby?
You are right.

Is it interesting to learn how people spend their free time?

Would you like to learn about free time activities of British students?

 Do they have the same hobbies?

Where can we take the information from?

 

So, what will our aim be for today? (слайд 2)

By the end of this lesson you’ll be able to speak clearly about your free time in English.

Обучающиеся догадываются и выдвигают тему урока.

 

We are going to talk about pastimes, free time and hobbies.

-to learn new words and phrases

We can do them alone or with friends.

 

There are many kinds of leisure activities. We may call them free time, pastimes, hobby, interests, tastes.

Yes, it is.

Yes, I’d like to learn about hobbies of British students.

 

We can read texts or watch films.

 

The aim of the lesson is to talk about our hobbies, learn about hobbies of British students and compare them.

Фонетическая зарядка

Учитель предлагает повторить английские звуки и прочитать слова с ними хором, затем индивидуально, добавить по одному слову к каждому звуку.

To talk correctly about  hobbies in English we should revise the sounds and the rules of reading.

Look at the screen and pronounce the sounds and words after me. Please, add one word for each sound. (слайд 3)

[a:] - car, gardening

[o:] - sport, horseracing, outdoor

[o] - hobby, jogging, fond, story

[ai] - bike, diving

[ʒ] – leisure, vision

[i:] - reading, people, keep fit

[n]-dancing, playing, fishing

[r]-racing, reading, free, rugby

[w]–windsurfing, swimming, working out

[d]–video, outdoor, indoor

[ei]- play, game, paint

Excellent, you are ready to speak correctly.

Обучающиеся повторяют звуки и слова хором за учителем, индивидуально, приводят примеры слов к данным звукам.

 

 

 

[a:] - park

[o:] - indoor

[o] - dog

[ai] - like

[æ] - cat

[i:]  - sleep

Введение новых знаний

II Основной этап. Включение учащихся в речевую деятельность

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Решение познавательной задачи. Формирование и совершенствование лексических навыков

 

 

 

 

 

 

 

Учитель предлагает узнать о значении новых лексических единиц по картинкам.

To have more information let’s listen to some words on the topic

Look at the screen. We have some activities on it. Can you name them? (слайд 4-7) Say what these children are doing?(

The pictures show what people do in their free time. Let’s find out their meaning and remember them.

 

jogging – бег трусцой               diving – ныряние

 travelling – путешествие         keep fit – держать себя в форме

рыболовство – fishing              поход – hiking

коллекционирование –            horseracing – верховая езда

 collecting things                        gardening – садоводство        

вязание – knitting                     рисование – drawing

компьютерные игры – playing computer games

What is a hobby? Hobby is what we like to do in our free time. Why are hobbies useful for people? Hobbies make our life more interesting and make us more responsible. Hobbies help us to choose a profession. What kinds of hobbies do you know?

Swimming, dancing, …What hobbies do you think are the most interesting? Travelling, sport…

What do you like to do in your free time?Are you interested in photography?Do you like to draw?What hobbies do you know?Do you like music?Who is your favorite singer?Do you  like to watch cartoons? Films?What do you do in your free time?

Why did you choose it?When did you start doing it?How much time do you spend on your hobby?

Учитель предлагает учащимся просмотреть видео о том, как британские школьники проводят свой досуг, и назвать чем они увлекаются. Затем сравнить с нашими увлечениями, наших друзей, родителей и сделать вывод.

Let’s watch the video and find out what free time activities are the most popular among English teenagers and we’ll find out if our hobbies are different or the same.

Answer my questions: How do the English spend their free time?

    a) What role do hobbies play in our lives?

    b) Does hobby help to develop one’s personality? How?

    c) What groups of hobbies do you know?

    d) What is the most popular hobby in England?

    e) What is a relatively new hobby among grown-ups and children?

    f) Are you fond of playing computer games?

    g) What does making things include?

   h) What do people collect? And what do you collect?

   i) You learn new things while reading, don’t you?

    J) Do you like reading? What books do you prefer?

 

 

 

 

 

All the activities can be divided into two large groups. When the weather is good we spend our free time outdoors and when the weather is bad we stay at home. So the two large groups are outdoors and indoors activities. Let’s make a list of these activities.

What can we do? Where can we go?

Well, now let’s imagine that the weather is nasty, windy or wet. We don’t want to go out, we stay at home. What can we do in our free time at home.

 

What about board games?  What board games do you know?

Обучающиеся догадываются о значении новых лексических единиц.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обучающиеся составляют собственные предложения по видео, рассказывают об увлечениях британских школьников, сравнивают со своими интересами, делают вывод.

British students like music. They are fond of sport. They like keeping fit.

British students and Russian students have much in common. They have the same hobbies. Though we live in different countries, we do the same activities in free time.

 

 

 

 

Outdoors activities: go for a walk, go camping, meet our friends, go cycling and we can do or play different kind of sports.

snowboarding, skiing, ice-hockey ….

Indoors activities:

tennis, basketball, volleyball …

Read a book or a magazine, watch TV or a DVD, listen to music, play computer games, surf the Internet, talk on the phone etc.

backgammon,  billiards, chess, darts, dominoes, puzzle etc.

Физкультминутка

Учитель предлагает поиграть в игру – показать одноклассникам попавшееся слово жестами. Класс называет слово по-английски и повторяет движение.

Now let’s rest and play a game. One of you should show the word to the others by gestures. The others should guess the hobby and repeat the action.

Well, I think you are a bit of tired. Let’s do some exercise to be active and cheerful. Let’s play a game. Think of a hobby, but don’t name it, explain it with the help of your hands and mimicry. We’ll try to guess what your hobby is.

Обучающийся изображает слово жестами, остальные отгадывают его, называют по-английски и повторяют движение.

(Ученики изображают свои хобби: игра в футбол, плавание, игра на скрипке)

 

Работа в группах Совершенствование навыков частично-поискового чтения

There is an interesting task for you to do. Each group has a card (приложение). I think it’s easy to guess what to do. I wish you good luck. (2 minutes) Your task is to read the texts about different hobbies and put the parts of the text into the correct order.

Предлагает выполнить задание на карточках (вставить пропущенные  слова в предложения, чтобы получился мини-диалог по теме «Досуг») 

 

The ENGLISH

Group 1: How do the English spend their free time?

THE RUSSIAN

Group 2: How do the Russian spend their free time?

The SCHOOLCHILDREN

Group 3: How do pupils in your class spend their free time?

 

P1: Some people prefer photography. They like taking off palaces….

 

P2: Russian people like fishing and hunting. Many of them prefer hiking

 

P3:  Our pupils have a wide choice of interests. They like camping and swimming…

Самостоятельно работают в группах, выполняя задание по карточкам, составляют диалоги. (каждой группе по 2 диалога)

Осуществляют взаимопроверку, лидеры оценивают работу членов группы.

 

 

Развитие монологических навыков.

Решение познавательной задачи.

Формирование и совершенствование лексических навыков

 

Can you imagine your life without any hobby at all?

Do you have a chance to give a lot of time to your hobby?

Does your hobby help you relax?

Here is the next task for you. Tell your classmates about your hobbies. Then say what your relatives or friends like to do (doing) in their free time.

Speaking about our preferences we can use not only the word “like”, there is another combination «to be fond of», but it’s a more emotional expression. For example you can say:

I like dancing or I am fond of dancing.

 

Учитель предлагает рассказать о своих увлечениях классу.

Let’s talk about out hobbies using the new word combination.

 

(научиться строить монологическое высказывание о своем хобби).

P1: Reading is useful----

P2: Sport helps us ----.

P3: Collecting makes -----

P4: Travelling is ----

P5: Gardening helps us -----

Завершающий этап Подведение итогов урока

 

Remember, what was our aim? Did we achieve it?

Отвечают на вопросы: Какая была цель урока? Достигли ли мы ее?

Our aim was to learn about hobbies of our classmates and British students and compare them. The aim is achieved.

Учащиеся вспоминают название урока, поставленные цели и задачи, анализируют достигнутые результаты

Домашнее задание

So, for the next lesson I want you to write a letter to your pen-friend about your relatives’ and your free time activities.

 

Рефлексия

Итоги урока

 

Учитель задает вопросы касательно темы урока, просит выразить свое мнение, заполнить листы самооценки, поставить себе оценки.

Today’s lesson is coming to the end.

Children, we have spoken about many interesting things today: your hobbies, music, reading books, sports, playing computer games.

I hope they will help you to live happy and interesting life.

And now I want you to show your attitude to our lesson.

Did you like the lesson?

Did you know anything new?

What have you learnt today?

Учитель интересуется у учащихся, что они узнали на уроке. Учащиеся кратко подводят итоги.

Учитель просит ребят заполнить таблицу.

I’d like you to fill in the table. Will you write what was  interesting  for you in column “interesting”, what was new for you or what did you like in column “plus”,  and what you didn’t like at the lesson in column “minus”. 

Thank you for your work.

Children, you work hard and your marks are excellent

The lesson is over.

Учитель прощается с учениками.

Thank you for the lesson. Good-bye.

Обучающиеся выражают свое мнение, анализируют собственные достижения и затруднения, оценивают себя в листах самооценки.

Листы самооценки сдаются учителю.

 

 

Now we can speak about our free time, our hobbies and interests, games and free-time activities.

 

 

 

 

 

 

Good-bye.

Совершенствование диалогических навыков по теме

 

Here is the task for you. Ask your classmates about the most popular activities of British people. Tell your classmates about your hobbies and compare them,

Group the students and let them ask their classmates how they spend their free time, what their favorite pastime is and how often they do it.


Скачано с www.znanio.ru

План-конспект урока английского языка 5 «В» класс

План-конспект урока английского языка 5 «В» класс

Ход урока: Этапы урокаДеятельность учителяДеятельность обучающихся

Ход урока: Этапы урокаДеятельность учителяДеятельность обучающихся

Is it interesting to learn how people spend their free time?

Is it interesting to learn how people spend their free time?

Введение новых знаний II Основной этап

Введение новых знаний II Основной этап

Решение познавательной задачи

Решение познавательной задачи

All the activities can be divided into two large groups

All the activities can be divided into two large groups

Работа в группах Совершенствование навыков частично-поискового чтения

Работа в группах Совершенствование навыков частично-поискового чтения

Can you imagine your life without any hobby at all?

Can you imagine your life without any hobby at all?

Рефлексия Итоги урока

Рефлексия Итоги урока
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
25.02.2021