План урока "Animals"

  • docx
  • 19.09.2023
Публикация в СМИ для учителей

Публикация в СМИ для учителей

Бесплатное участие. Свидетельство СМИ сразу.
Мгновенные 10 документов в портфолио.

Иконка файла материала план урока Animals.docx

Конспект урока

Предмет: английский язык

Учитель: Зелинская Наталья Ивановна

Тема : «Animals».

Продолжительность 1 урок (45 минут).

Класс :3- Г класс

Цель: развитие личностных, познавательных, коммуникативных универсальных учебных действий

Практические цели: формирование лексико-фонетических, грамматических умений и навыков монологической речи.

Образовательные: активизация лексических единиц (“Animals”), фонетических навыков говорения, построения монологического высказывания с опорой на развернутый план.

Воспитательные: воспитание личностных качеств (активность, самостоятельность, коммуникабельность, умение слушать друг друга, работать в паре и самостоятельно), любви к животным.

Развивающие: развитие коммуникативных умений через все виды речевой деятельности, развитие психических функций, связанных с речевой деятельностью (память, мышление, внимание, восприятие, воображение), иноязычных способностей, расширение индивидуальной картины мира, страноведческих представлений.

 

ОБОРУДОВАНИЕ: компьютер, интерактивная доска, учебник Rainbow English 3» часть 2.

ХОД УРОКА

I. ВВОДНАЯ ЧАСТЬ

1. Организационный момент

Teacher (T): Good morning, children!  I am glad to see you. Let’s start our lesson. As you know today we have an unusual lesson, because we have guests. They want to see if   you know English well, how you read, speak, write, and listen. You should be today more attentive. Ве nice and smart!   How are you, girls? How are you, boys?

 

 

Children(C):Fine, thank you

T: What date is it today?

С: The 13-th of March.

T: Thank you. What day of the week is it today?

С: Wednesday.

II Сообщение темы и цели урока
- Look at the blackboard, yesterday I got a very interesting letter from Mars. In this letter people from Mars ask us to help them. Let’s read the letter.

“Dear boys and girls,

We are Tobby and Bobby. We are from Mars. On our planet we haven’t got animals and don’t know anything about them. Help us, please, and describe different animals for us.

Love,

Tobby and Bobby”

Let’s help them?!

Дети, как мы можем помочь  Тобби и Бобби. Что будем делать на уроке?  ( описывать животных) Вот этим мы и займемся на уроке.

But before, let’s do phonetic exercises.

II. ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ

1.Речевая разминка: T- Look at the blackboard. You can see a short poem for your tongues. Let`s read it, please repeat after me:

Five little dogs

Are playing by the door;

One runs away

And now there are four.

2.Изучающее чтение:

T: Now look at the blackboard. All animals can be divided into three groups: pets, domestic and wild. Kate, can you read about pets and translate?

C: Pets are animals that live with people, we feed them, walk them and take care of them. We love them and they are our friends.

T: What`s pets do you see?

C: cat, hamster, fish, dog, parrot.

T: domestic animals . Please, can read?

C : Domestic animals depend on a human food and water. They live on the farm.

T: What`s pets do you see?

С: cow, horse, pig, duck.

T: And wild animals

C: Wild animals live in the forest, jungle, desert, river and ocean.

T: What`s pets do you see?

С: bear, fox, wolf, kangaroo.

 

3. Физкультминутка (song)

T- Now let’s have a rest! 

Звучит песня и дети двигаются

4.Изучение нового материала     

Teacher:  And now open your books on page 40. Look at the 6-th exercise and let’s get to know with new words. Repeat after me. 

Giraffe  [dʒɪˈrɑːf]

Crocodile  [ˈkrɒkədʌɪl]

Elephant  [ˈɛlɪf(ə)nt]

Tiger [ˈtʌɪɡə]

Lion  [ˈlaɪən]

Hare [heə]

Well, good. And now … read please word combinations.

Дети повторяют слова и записывают их в словарь.

T: There are different animals as you remember. Some of them are domestic and the others are wild. Let`s do the exercise 7. ( 1-й ряд выписывает названия диких животных, 2-й ряд домашних животных).

T: Good for you.

5. Формирование навыков монологического высказывания с опорой на развернутый план

- Now are ready to prepare a short description of your lovely animal for Tobby and Bobby. Look at the blackboard. You may use the following plan (теперь мы можем описать кратко животных):

          

 

PLAN

- …. is a ….. (wild, domestic (farm, pet)).

- It’s …. (yellow, orange, grey, green)

- It is ….. (big, small, clever, funny).

- It has  ….. (a big body, 4 paws [pɔːz] , long tail…)

- It eats …. (meat [miːt] - мясо, fish, grass [grɑːs], leaves [liːvz]  , fruit [fruːt] ….)

- It can … (run, jump, swim, climb [klʌɪm]- взбираться).

- I love ……. very much. (По ходу рассказа ученики используют изображения животных (иллюстрации )

6.  Задания на смекалку T- Try to guess the animal.

1. It is a domestic animal. It can run. It can catch a mouse. (a cat)

2. It is fat. It is   big and brown.  It lives in the forest. It likes honey, sugar, sweets. (a bear)

3. It is big. It lives on the farm. It gives us milk. (a cow)

4. It  has four legs. It is very smart and likes to play with children. It likes to smell things. People are its friends (a dog )

6 It is big, very strong and angry. It is orange. It can run well. It can’t swim. It likes to eat meat. It has got big teeth. (a tiger) 
7. It is small. It can run and jump. It is bad. It likes cheese. It has got a long tail, a funny face and a pink nose. (a mouse) 
 8. It is very funny. It can not stay on the place. It can run, jump and skip. It likes to eat bananas. We can see it at the zoo. (a monkey) 

III. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ7. Рефлексия (2-3 мин)

Нарисуйте ладошку и на каждом пальчике напишите новое слово, которое вы до этого не знали.

Did you like the lesson? Если вам понравилось сегодня на уроке и если вы считаете, что урок был вам полезен, то возьмите смайлик желтого цвета.

Если вам ничего не понравилось и если вы считаете, что урок не принес вам пользу, то возьмите синий смайлик.

Если вы не можете определиться, то возьмите зеленый смайлик.

8. Постановка заданий на дом : And here is your home task. I want you to do the project “My favourite animal” for the next class. Please, draw a picture of the animal you like and write about it. Thank you and have a good day. Your marks are:

Good bye!