План-конспект урока по английскому языку в 7 классе "Здоровье"
Оценка 4.8

План-конспект урока по английскому языку в 7 классе "Здоровье"

Оценка 4.8
Разработки уроков
docx
английский язык
7 кл
12.02.2017
План-конспект урока по английскому языку в 7 классе "Здоровье"
Конспект урока в 7 классе по теме Здоровье.docx
Злобина   Фарида   Ленизовна, Учитель:   МБОУ   «Лесно­Калейкинская   средняя общеобразовательная   школа»   Альметьевского   муниципального   района   Республики Татарстан, 1 кв.категория Конспект урока по английскому языку в 7­м классе по теме «Health» УМК: Учебник по английскому языку Биболетова М.З.,Трубанева Н.Н. «Enjoy English 7». Цель урока: совершенствование речевых навыков учащихся в нестандартных ситуациях по теме «Health». Задачи урока: Учебные  –   отработка   лексических   навыков   в   диалогической   и   монологической   речи, передавать   основное   содержание   услышанного,   совершенствование   навыков   чтения   с выбором   информации,   воспринимать   на   слух   и   полостью   понимать   речь   учителя   и одноклассников. Развивающие  – развивать навыки обобщения, анализа и систематизации фонетических и лексических   навыков,   развивать   навык   планирования   своей   речевой   деятельности, развивать навык прогнозирования текста по ключевым словам,развивать языковую догадку из контекста, развивать навык драматизации текста. Воспитательные – воспитывать культуре поведения при общении с доктором, воспитывать позитивный   настрой   к   здоровому   образу   жизни,   формирование   коммуникативной компетенции в заданной ситуации. Оборудование: Компьютер, интерактивная доска Touch Board, раздаточный материал с текстами, карточки с заданием, видеоролик. План занятий: Этапы занятий Организационный момент: приветствие Введение в тему. Обсуждение пословицы Развитие диалогической речи по теме. Выполнение задания для чтения Работа с текстом, выполнение заданий  Драматизация текста Рефлексия. Подведение итогов. Домашняя работа 1 2 3 4 5 6 7 8 Время на выполнение 1 мин. 3 мин. 10 мин. 3 мин. 10 мин. 14 мин. 3 мин. 1 мин. Ход урока: 1. Good morning, my dear friends.  I’m glad to see you, take your seats, please. 2. Look at the first slide and try to give Russian equivalent of English proverbs: After dinner sit a while, after supper walk a mile. ≈ После обеда посиди, после ужина милю пройди. An apple a day keeps the doctor away. ≈ Лук от семи недуг. (Кто яблоко в день съедает, у того доктор не бывает. ) Dry feet, warm head bring safe to bed. ≈ Держи голову в холоде, а ноги в тепле. Good health is above wealth. / Health is better than wealth. ≈ Здоровье дороже денег. Health is not valued till sickness comes. ≈ Здоровье не ценится, пока болезнь не придет. Healthy mind in a healthy body. ≈ В здоровом теле здоровый дух. Students give their variants and then the right answers appear on the slide. You should make up the theme of today’s lesson, discuss your ideas in pairs. Please, share your variants with class. So the theme of our lesson is «Health». 3. Now in pairs discuss how you take care about your health. Open your books on p.112 ex.55. Ask each other questions, find out more information about your partner and make a short report about him or her. Let’s listen to one student from each pair. 4. Учитель раздает каждой паре разные задания со словами  Now let’s play an interesting game «A hidden word». In pairs you should find your hidden word which connects with our future text. Every column of words from your tasks has the common sound. When you contain all sounds together you will make the hidden word. The second slide For example:  words   big, bell, album  have the common sound [b] ,  toy, toilet, spoil have the common sound [o ]  ­   [b] and [o ]  makes [bo ]  the hidden word is BOY. Two minutes to do this task. ɪ ɪ ɪ Students announce their answers, teacher writes them on the blackboard. Can you predict what our text is about? Students share their ideas.  Teacher gives them sheets with text. 5. Read   the   text,   find   out   you   were   right   or   not.   The   next   task   for   you:   in   text   find information of «hidden words». Did you like the text? Is it serious or comical?  Students read. Explain the meaning if the word in bold a rest­cure.  Students try to explain and read from the text. 6. How many characters does this text have? Let’s dramatize it. Divide into two groups. The first group prepare a patient, the second group – a doctor. Choose who will be this person and others explain what to say, how to behavior. Five minutes to do this task.  Let’s invite our actors in the middle of the classroom. Thank you very much. You are great actors! 7. I want to thank you for your work. You were very active. Is it easy to dramatize any situation? Do you like you it? I like it very much. What did you like most of all in our lesson? 8. Homework: WB ex. 16 p.121 Литература: УМК «Enjoy English» ­ 7 М.З.Биболетова Интернет ресурсы: http://www.liveinternet.ru/users/non­fiction/post213135734              http://free­english­online.org/76­razgovornaya­praktika/leksika­po­temam/1098­31­31y  Карточка №1 Dog        often         case                 table           corner Day        dog           kitchen             store          letter Desk       pot           collect              first            bigger Карточка №2 Puppy         make          fish              open        table Pen             tail              cash             no            fit Open           Spain         sugar            nine         let Карточка №3 Holly              pen            dress                pain              crocodile Vehicle           death         did                  date               ache Hello              smell          address           Spain            kitchen   Карточка №4 Volleyball              fit                       lake                 gymnastic  Even                      pink                    small               juice  Wolves                 century                equally            fridge Карточка №5 Once an old gentleman came to consult a doctor.  "What do you complain of?" asked the doctor.  "You see, doctor, my nervous system is in a bad state. I have a heartache, often headache and my sleep isn’t good. Sometimes I cannot sleep all night long."  The doctor examined the patient very carefully and said:  "Your treatment will be very simple, in other words it will be a rest­cure. You should go to a  quiet place in the village for a month and have an active rest there: get up early, do morning  exercises, have breakfast and go for a walk. You should walk much, go to the forest for fresh air, eat much fruit and vegetables and drink milk before going to bed. And you can smoke one  cigarette a day."  A month later the gentleman came to see the doctor again.  "How are you?" asked the doctor.  "I am quite well now," answered the patient "I’ve done everything that you recommended me,  doctor. I strictly followed all your orders. I walked much, ate much fruit and vegetables and  drank milk before going to sleep. But one cigarette a day almost killed me."  "But why?" asked the doctor.  "It’s not a joke to begin smoking at my age. I had never smoked before." answered the  gentleman. Keys:  1.  ['d kt ] DOCTOR  2. ['pe nt]  PATIANT   3. ['hede k] HEADACHE ɪʃ ɪ ɔ ə ɪ ɪʤ           4. ['v l ]  VILLAGE    a rest­cure­ лечение отдыхом

План-конспект урока по английскому языку в 7 классе "Здоровье"

План-конспект урока по английскому языку в 7 классе "Здоровье"

План-конспект урока по английскому языку в 7 классе "Здоровье"

План-конспект урока по английскому языку в 7 классе "Здоровье"

План-конспект урока по английскому языку в 7 классе "Здоровье"

План-конспект урока по английскому языку в 7 классе "Здоровье"

План-конспект урока по английскому языку в 7 классе "Здоровье"

План-конспект урока по английскому языку в 7 классе "Здоровье"
Материалы на данной страницы взяты из открытых истончиков либо размещены пользователем в соответствии с договором-офертой сайта. Вы можете сообщить о нарушении.
12.02.2017